UP & UML
Fra : Hansi

Dato : 27-02-04 12:56

Hej NG

Har ikke kunnet finde en NG der omhandler mit spg. så derfor denne.

Kan I, i store træk fortælle mig forskellen på UML og UP.

Tak
Hansi

Fra : db

Dato : 27-02-04 14:07

On Fri, 27 Feb 2004 12:56:06 +0100
"Hansi" <han@xx.xx> wrote:

> Har ikke kunnet finde en NG der omhandler mit spg. s_ derfor denne.
>
> Kan I, i store tr_k fort_lle mig forskellen p_ UML og UP.

De har direkte intet med hinanden at gøre. UML er nogle standard
diagrammer du kan lave, UP er en udviklingsmodel, hvor du har
forskellige faser du itererer imellem.

Hvis jeg tager fejl, må nogen jo lige rette på mig

br
db

Fra : Janosh

Dato : 27-02-04 23:53

UML benyttes i UP. Megge stammer fra Rational (nu IBM) her hedder den RUP

Fra : Hansi

Dato : 28-02-04 10:30

"Janosh" <janosh@microsoft.com> wrote in message
> UML benyttes i UP. Megge stammer fra Rational (nu IBM) her hedder den RUP

Vil det sige at UP er udviklingsmodellen hvor du går gennem en analyse,
design samt testfase og UML er diagrammerne du laver i de forskellige faser,
f.eks. klassediagram i analysefasen?

Tak
Hansi

Fra : db

Dato : 28-02-04 12:25

On Sat, 28 Feb 2004 10:30:24 +0100
"Hansi" <han@xx.xx> wrote:

> Vil det sige at UP er udviklingsmodellen hvor du g_r gennem en
> analyse, design samt testfase og UML er diagrammerne du laver i de
> forskellige faser, f.eks. klassediagram i analysefasen?

Ja i UP har du Analyse, Design, Implementation og test. Dem itererer du
mellem hvor du i starten bruger mest tid på analyse/design, så
design/implementering og så test. UML bruges hovedsageligt i analyse
og design faserne. I analyse fasen laver du fx analyse klasse
diagrammer, som i design fasen laves om til design klasse diagrammer
o.s.v. Hvis det er noget du vil arbejde med, så er det bare at købe en
bog, der er nok af dem

br
db