Cent og yen-tegn i stedet for ø og Ø
Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-02-04 11:35

TP6 under XP viser cent og yen-tegn i stedet for ø og Ø.
TP6programmer viser de rigtige tegn når de kører som vindue i XP men
ikke i fuld skærm. Er der nogen her der har et løsningsforslag eller
skal jeg gå tilbage til win98, hvor der ikke er noget problem.
Mvh Kurt Hansen.

Fra : Henry

Dato : 01-03-04 08:14

> [...]
> ikke i fuld skærm. Er der nogen her der har et løsningsforslag eller
> skal jeg gå tilbage til win98, hvor der ikke er noget problem.

Jeg har ingen anelse om hvad der sker, men det lugter af et du "printer" i
OEM karakterer og ikke i ANSI prøv som test at bruge OemToAnsi funktionen på
de strenge der skal "printes".

Kommer dine data iøvrigt fra en fil?

mvh
Henry

Fra : Lars Lautrup

Dato : 02-03-04 20:04

"Kurt Hansen" <kh.egebo@mail.dk> skrev i en meddelelse
> TP6 under XP viser cent og yen-tegn i stedet for ø og Ø.

Prøv at åbne en kommando-prompt og skriv:

CHCP

Din codepage (tegntabel) skal være 850 eller 865. Hvis ikke, er det det der
er problemet.

Lars Lautrup (Fjern '-nowhere-' fra adresse ved svar)
www.geocaching.dk : Geocaching - en spændende sport for hele familien