Ny udbyder -- hjælp til afklaring
Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 27-02-04 07:35

Hej

Efter flytning kunne den linie, der var i det hus, jeg flyttede ind i, ikke
overdrages til mig, hvorfor tiscali så sig nødsaget til at nedlægge den.
Dette fik jeg at vide med en uges varsel, mens der er 4-6 ugers leveringstid
på en ny fra deres side. Jeg vil meget nødigt leve 3-5 uger uden internet,
så jeg valgte at se på 2 andre udbydere: TDC (p.g.a. leveringshastighed) og CC
(p.g.a. fleksible hastigheder).

I den forbindelse vil jeg lige spørge folk her i gruppen om råd/erfaringer.

* Jeg ved at TDC kan levere inden for en uge, men hvad er jeres erfaringer
med leveringstid på CC? (2720 Vanløse)
* CCs tilbud er inkl. en router, men jeg har svært ved at se om TDC Bredbånd
er inkl. Nogle der ved det?
* Da jeg spiller er ping tider (i spil) vigtige for mig. Jeg ved at tiscali
ikke havde de bedste i verden. Jeg har hørt at TDC generelt har bedre
ping tider i spil end tiscali, men hvad med CC?
* Tiscalis kundesupport var flinke, men rodede rundt i det (måske deres
system er noget lort). De erfaringer jeg har med TDCs kundesupport har kun
været eksemplariske, men hvad er jeres erfaringer med CCs kundesupport?

Ellers er gode råd om nedetider og andre erfaringer selvfølgelig velkomne.

Mvh Thomas, 2720

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-02-04 11:29

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> crashed Echelon writing

> * Jeg ved at TDC kan levere inden for en uge, men hvad er jeres
> erfaringer med leveringstid på CC? (2720 Vanløse)

3 uger til en måned.

> * CCs tilbud er inkl. en router, men jeg har svært ved at se om TDC
> Bredbånd er inkl. Nogle der ved det?

Det er det ikke. Du får et modem som har en 10BaseT port som du så kan
sætte direkte i computer eller Ethernet-til-Ethernet router.

> * Da jeg spiller er ping tider (i spil) vigtige for mig. Jeg ved at
> tiscali ikke havde de bedste i verden. Jeg har hørt at TDC generelt har
> bedre ping tider i spil end tiscali, men hvad med CC?

Det kommer an på hvor i verdenen du vil spille. Mod de fleste danske
servere har jeg ikke oplevet nogle problemer, ej heller mod de flese
engelske, svenske og tyske.

Evt. disk op med IP som vi kan teste for dig.

> [...]
> deres system er noget lort). De erfaringer jeg har med TDCs kundesupport
> har kun været eksemplariske, men hvad er jeres erfaringer med CCs

Når du får brug for dem er de som regel flinke. Alm. support logger alle
samtaler og næsten med ordret, så hvis du kommer til at skulle ringe ind
igen om tidligere sag, så kan supporteren hurtig se hvad der er sket i
sagen.

Teknisk support ligesom alle andre steder, ofte er du heldig at få fat
nogen, som ikke skal hele skemaet igennem for at forstå hvad din fejl er,
selvom du selv ved det fra starten.

Eneste minus er åbningstiden.

> Ellers er gode råd om nedetider og andre erfaringer selvfølgelig
> velkomne.

Hos CC har jeg i 2003 sammenlagt nok oplevet ca. 4 timers nedetid (og vi
ser bort fra september blackout).

--
Bjarke Andersen

Fra : KsNa

Dato : 27-02-04 15:55

> Hos CC har jeg i 2003 sammenlagt nok oplevet ca. 4 timers nedetid (og vi
> ser bort fra september blackout).

Har CC ikke nødstrømsanlæg?

Mvh.
Kim

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 28-02-04 10:53

On Fri, 27 Feb 2004 15:54:33 +0100, "KsNa" <ksna@invalid.invalid>
wrote:

>Har CC ikke nødstrømsanlæg?

Formentlig. Men der er sjældent nødstrømsanlæg på den ADSL-router man
har derhjemme.

/Jarlskov

Fra : KsNa

Dato : 28-02-04 20:00

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse

> Formentlig. Men der er sjældent nødstrømsanlæg på den ADSL-router man
> har derhjemme.

Sådan som det blev skrevet, virkede det som om at linien fra CC var gået
pga. strømafbrydelsen, der for spørgsmålet. Det kunne jo også påvirke linier
i Jylland, hvis strømmen mangler på hele Sjælland og CC ikke har
nødstrømsanlæg.

Mvh.
Kim

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 28-02-04 21:08

On Sat, 28 Feb 2004 19:59:39 +0100, "KsNa" <ksna@invalid.invalid>
wrote:

>Sådan som det blev skrevet, virkede det som om at linien fra CC var gået
>pga. strømafbrydelsen, der for spørgsmålet.

Ja, hvis der ikke er strøm til ADSL-routeren, så går linjen ned - det
er da klart.

>Det kunne jo også påvirke linier i Jylland, [...]

Indlægget blev postet fra en ADSL-linje på Amagerbro central, så jeg
går ud fra at det er den linje der er tale om.

/Jarlskov

Fra : Rene

Dato : 27-02-04 23:15

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> * Da jeg spiller er ping tider (i spil) vigtige for mig. Jeg ved at
tiscali
Hvilke ping tider forventer du ?
Jolt.net har vi 50 (dos) omkring et år´s tid side +- et eller andet :p var
det 30
Xs4all har vi 40 (dos) ca. 1 månede siden 30
Gameservers.net har vi 35 (dos) ja kunne også komme ned på 30 efter hvad jeg
kan se :p men oki har kun set disse sever med den nuværne route

Men forvent ikke nogen hjælp fra CC side når der er snakke om ping tider det
er deres laveste priotet :/

Da de ikke regtig har andere ind mig der brokker sig over at de bliver
dårliger :(

Mvh.
René

PS Ca. ping tider -+ en smule

Fra : F.Larsen

Dato : 28-02-04 01:24

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote in message
> * Jeg ved at TDC kan levere inden for en uge, men hvad er jeres erfaringer
> med leveringstid på CC? (2720 Vanløse)

Bestilte en hos CC den 23-12 og den blev leveret 10-02 men så var der også
en juleferie midt i det hele :=)

PS: undersøg grundigt hvilken løsning/router de tilbyder - nogle tilbud har
ikke mulighed for at tilslutte flere PC'er med mindre du betaler mere ...

--
Flemming