Boot problem - Skærmen fuld af J og L
Fra : Mogens

Dato : 25-04-01 01:43

Hej

Prøver at få liv i en gammel Pentium 120, men
når den booter fyldes skærmen med jljljljljljl

Er der nogen der ved hvad det betyder ?

På forhånd tak

Mogens

Fra : Simon - -:[CU]:-Quic~

Dato : 25-04-01 04:08

> Prøver at få liv i en gammel Pentium 120, men
> når den booter fyldes skærmen med jljljljljljl

har set det før

format c:

/Silver

Fra : Michael Sørensen

Dato : 25-04-01 05:52

"Simon - -:[CU]:-QuickSilver" <simon@klanparty.dk> skrev i en meddelelse

> har set det før
>
> format c:
>
> /Silver

Hejsa...

Nu er "format c:" jo lidt drastisk, man kunne jo prøve
med en startdisk (lavet med det samme styresystem),
starte på disken og lav en "sys c:", det burde hjælpe...

--
med venlig hilsen - best regards

Michael Sørensen - aka Dino_DK
www.m-k-s.dk - post@REMOVEm-k-s.dk
ICQ#: 41174628 - Homo Sapiens v. 2.00

Fra : Mogens

Dato : 25-04-01 08:35

On Wed, 25 Apr 2001 06:52:21 +0200, "Michael Sørensen"
<mks@huleboer.dk> wrote:

>Nu er "format c:" jo lidt drastisk, man kunne jo prøve
>med en startdisk (lavet med det samme styresystem),
>starte på disken og lav en "sys c:", det burde hjælpe...

Hej

I har sikkert ret begge to. Harddisken har været brugt
i en anden og nyere computer, så det er nok derfor.

Tak for svarene

Mvh Mogens

Fra : Peter Ravn

Dato : 25-04-01 09:14

Det kan også være et løst lydkort eller der sidder en diskette i drevet som
ikke er en bootdisk.

Fra : Lars

Dato : 25-04-01 10:17

On Wed, 25 Apr 2001 02:42:36 +0200, Mogens <moveng@mailme.dk>
wrote:

>Prøver at få liv i en gammel Pentium 120, men
>når den booter fyldes skærmen med jljljljljljl
>
>Er der nogen der ved hvad det betyder ?

Enten at der er en virus på maskinen, eller at den ikke bryder
sig om dit keyboard.

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 25-04-01 11:14

> [...]

>Hej
>
>Prøver at få liv i en gammel Pentium 120, men
>når den booter fyldes skærmen med jljljljljljl

Har somme tider samme problem.

Det sker for mig, hvis computeren ikke kan finde c-drevet, og derved
ikke boot-partionen.

Så trykker jeg på reset, og den starteer uden problemer hvergang.

Jeg har prøvet mange ting, så som skifte IDE kablet, tage alle kort
ud, og sætte dem i igen.

Har desværre ingen løsning, men kan blot konstatere at det hos mig,
har noget at gøre med, at den ikke kan finde c-drevet.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : Lars - \(Hillerød\)

Dato : 25-04-01 19:00

Jeg prøvede det samme, da jeg monterede en Promise ata66 controller i mit gamle BF6 (som er født med ata33)
Så det har i hvertfald ikke noget med lydkortet at gøre...
Jeg kan ikke rigtigt huske hvordan jeg løste det, men jeg fik i hvertfald klaret det
uden at format C: (pyyyyh)

Lars

Fra : Per Olsen

Dato : 25-04-01 21:11

SYS C:

det vriker, det er system filerne der er smadret!

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Per Olsen
M.C.S.E.
\!/
(@ @)
----------------------------oOO-(_)-OOo----------------------------
Home E-mail: PerOlsen@edb.dk ICQ: 9713205
-> I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........<-

Fra : Mogens

Dato : 25-04-01 21:24

On Wed, 25 Apr 2001 22:11:24 +0200, "Per Olsen" <perolsen@edb.dk>
wrote:

>SYS C:
>
>det vriker, det er system filerne der er smadret!

Tak for tippet.

Jeg går ud fra at du mener jeg skal boote med en diskette først.

Mvh Mogens

Fra : Per Olsen

Dato : 26-04-01 21:44

Yep - sæt en startdiskette i drevet (husk at kopiere sys.com til disketten)
ps du skal bruge en 98 startdiskette til 98 ikke noget med 95 eller ME
startdieskette

Fra : Mogens

Dato : 26-04-01 23:26

On Thu, 26 Apr 2001 22:44:13 +0200, "Per Olsen" <perolsen@edb.dk>
wrote:

>Yep - sæt en startdiskette i drevet (husk at kopiere sys.com til disketten)
>ps du skal bruge en 98 startdiskette til 98 ikke noget med 95 eller ME
>startdieskette

OK. Mange tak for hjælpen

Mvh Mogens

Fra : Mogens

Dato : 27-04-01 14:42

wrote:

>Yep - sæt en startdiskette i drevet (husk at kopiere sys.com til disketten)
>ps du skal bruge en 98 startdiskette til 98 ikke noget med 95 eller ME
>startdieskette

Hej

Tusind tak for hjæpen. Det virkede og nu
kører den gamle spand igen.

Mvh Mogens