lille problem med at samle indholdet fra e~
Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-02-04 23:17

Hejsa

Sidder og pusler lidt med asp - ikke min stærke side , men :

Jeg leger med AspEmail - og skal have indholdet fra en formular's
felter sendt med, sammen med den mail der laves.

Tilsyneladende kan AspEmail kun hente body , og sende den

Kan man samle indholdet fra alle felterne, og lave en ny "body" deraf

scriptet ser sådan her ud :

<%
   ' change to address of your own SMTP server
   strHost = "192.168.1.2"

   If Request("Send") <> "" Then

      Set Mail = Server.CreateObject("Persits.MailSender")
      ' enter valid SMTP host
      Mail.Host = strHost

      Mail.From = Request("From") ' From address
      Mail.FromName = Request("FromName") ' optional
      Mail.AddAddress Request("To")

      ' message subject
      Mail.Subject = Request("Subject")
      ' message body
      Mail.Body = Request("Body"+"D1")
Mail.Body = Request("d1")
Mail.Body = Request("Body")
Mail.Body = Request("Body")
Mail.Body = Request("Body")
      strErr = ""
      bSuccess = False
      On Error Resume Next ' catch errors
      Mail.Send   ' send message
      If Err <> 0 Then ' error occurred
         strErr = Err.Description
      else
         bSuccess = True
      End If
   End If
%>

Venligst .

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : pepss

Dato : 27-02-04 00:14

<jan@stevns.net>

> Jeg leger med AspEmail - og skal have indholdet fra en formular's
> felter sendt med, sammen med den mail der laves.
>
> Tilsyneladende kan AspEmail kun hente body , og sende den

nu kender jeg ikke lige aspmail men det her ser ikke rigtig ud

> Mail.Body = Request("d1")
> Mail.Body = Request("Body")
> Mail.Body = Request("Body")
> Mail.Body = Request("Body")

det må skulle være:
Mail.Body = Request("d1") & Request("Body")

jeg vil også tro at du kan gøre det sådan hvis det ikke skal være HTML at du
kan gøre sådan (hvis det ikke er rigtig vil jeg da meget gerne rettes!)
Mailer.BodyText = Request("d1") & Request("Body")

vil da så ha mere med skriver du det bare sådan
Mailer.BodyText = "en lille mail til" & Request("navn") & "fra" &
Request("afsender") & VbCrLf & "håber du kan bruge dette til noget"

VbCrLf er så et line skift

p.s. jeg sys jeg kan huske noget om at der er et eks. på HTML.dk

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 27-02-04 17:06

> Tilsyneladende kan AspEmail kun hente body , og sende den
>
> Kan man samle indholdet fra alle felterne, og lave en ny "body" deraf

Kender ikke AspMail, men med JMail kan det laves på den måde at man
sætter en værdi i body og derefter sætter body = body + den nye værdi.

Mail.Body = Request("D1")
Mail.Body = Mail.Body & Request("D2")

Osv. osv.

Håber dette kunne hjælpe!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-02-04 19:12

Thomas Møller Nexø <thomas@havensupport.dk> skrev :

>Kender ikke AspMail, men med JMail kan det laves på den måde at man
>sætter en værdi i body og derefter sætter body = body + den nye værdi.

> [...]

Thomas - du fik guidet mig på sporet

dette virker i AspEmail :

' Build message body
Body = "Oplysninger fra serverguiden : "

Body = Body & " Operativsystem på ny server : " & Request("D1") &
chr(13) & chr(10)

Body = Body & " Hukommelse på server : " & Request("D2") &
chr(13) & chr(10)

hvor request læser formularfeltet

og jeg til sidst kan fortælle AspEmail selve Body'en , med

Mail.Body = Body ' assign string to Mail.Body

Tak.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-02-04 09:37

On Sat, 28 Feb 2004 19:11:54 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Body = Body & " Operativsystem på ny server : " & Request("D1") &
>chr(13) & chr(10)

For nemheds skyld kan du erstatte
chr(13) & chr(10)
med
vbcrlf
- det giver både pænere kode og bedre performance.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj