Skid Boot !
Fra : Holm

Dato : 26-02-04 21:55

Hej NG..

Ja det hed den altså , "Skid Boot" den fantastiske hund jeg så på Animal
Planet her i aftes !
Var der mon nogen af jer der så den ?
Den var simpelthen noget ud over det sædvanlige ...det var en hyrdehund af
en slags , som tog ud og optrådte med sin ejer , en rigtig cowboy.., og
hunden udførte simpelthen alle mulige triks og ejeren brugte udelukkende at
tale til den !
Ingen kropssprog eller lign. undtagen ét triks , hvor han kravlede med
hunden..

Det skal ses , jeg kan slet ikke genfortælle det her ...for der er ingen
sammenligning overhovedet med noget jeg har set før , den hund var
simpelthen så opmærksom på hvad der blev "sagt"...bla . sagde ejeren " Du må
først tage handsken når jeg siger tre , og så nævnte han alle mulige tal ,
( jeg tænkte at der nok ville kunne høres forskel eller at han ville gøre en
bevægelse , når han kom til tre )...men nix , ligeså snart der blev sagt tre
i en lang række af tal snuppede hunden handsken...,
Desuden kunne den efterligne ham fuldstændig , hvis ejeren kravlede hen af
jorden og lavede underlige spjæt med armene/benene/hovedet ...så gjorde
hunden nøjagtig det samme , som var den hans skygge !
Det så absolut sjovt ud !
Men der var endnu mere ...og jeg kan slet ikke gengive det ,...men det var
bare specielt ! Hold da op .

Nå ..det kunne bare være sjovt at høre om nogen af jer så det ??

Hilsen Holm

Fra : fam. Ager

Dato : 26-02-04 22:13

Hvad var det for en hund?
marie.
"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> bare specielt ! Hold da op .
>
> Nå ..det kunne bare være sjovt at høre om nogen af jer så det ??

---
T-man

Fra : Holm

Dato : 26-02-04 22:52

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG..

fandt lige et link , men det indeholder kun en beskrivelse af en bog om
Skidboot, men her kan man da se at han er ret berømt !
Han er en Cattle dog !

Har ledt efter mere om ham på nettet men har ikke fundet så meget endnu ..

http://www.eakinpress.com/animal_stories.htm

Vender tilbage hvis jeg finder mere !

Mange hilsener Holm...som er helt forgabt i den hund...

Fra : Ibens

Dato : 28-02-04 23:38

hej Holm

>"Holm" Skrev:
>fandt lige et link , men det indeholder kun en beskrivelse af en bog om
> Skidboot, men her kan man da se at han er ret berømt !
> Han er en Cattle dog !

Da jeg så Skidboot på billederne kunne jeg ikke få det til at passe med at
han skulle være en ren Cattledog, pga. hovedfacon & benlængde.

Jeg fandt så følgende på hans hjemmeside:
"Skidboot was a plain puppy of mixed parentage and manic disposition. Half
Queensland Blue Heeler, he was a barnyard dog"

Så kan jeg bedre få det til at passe.

Jeg kunne godt forestille mig, at han er en blanding af cattledog (farven)
og working kelpie (hoved & ben). Men det kan jo være så meget andet at hoved
og benene kommer fra.

Queensland Blue Heeler er btw. Cattledog. Kært barn har mange navne.

Venlig hilsen

Iben
Kennel Born To Work - www.kelpie.dk
Australian Kelpie

Fra : Holm

Dato : 26-02-04 23:26

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG..

Fandt lige en artikkel om Skidboot , den er desværre på engelsk :

Throughout the routine the usual doggy commands and cues are not
demonstrated, only everyday language. David, with his country boy charm,
talks to the dog in everyday tones and he seems to understand every word.
Their performance on Pet Star proved just that. David dropped to all fours
and contorted into various maneuvers which Skidboot mirrored with lightning
speed. When David lifted his right hand, Skidboot lifted the corresponding
paw. When David rolled over, Skidboot rolled over.
When told to sneak up on his toy, Skidboot followed orders accurately and
without hesitation. At David's prompting, "Ease up on it.no, that's too far,
take one step back.ok, now take one step forward. Now when I say 'three' you
get it, but don't you get it until I say three," the canine genius listened
carefully and obeyed with a human quality. Even as David went through a
string of numbers and tried to trip him up with tone, Skidboot never lost
focus. He didn't pounce on the toy until David said "three". At one point
David told him to go over and touch Mario and the dog leaped up and ran to
the Pet Star host and touched his foot.

Skidboot and his human are not strangers to television. David has shown off
Skidboot's amazing abilities on The Late Show, Crook and Chase, Inside
Edition, Pets Are People Too, and in an educational film called For All
Mankind. They also perform at the State Fair of Texas, rodeos and schools.
June 23rd through June 26th they will be at the National Plastics Exposition
in Chicago, July 4th and 5th at the 46th Annual Jaycee Pro Rodeo in Kansas
City, Missouri and October 13th at the Australian Cattle Dog Club of America
National Specialties in Belton, Texas. Skidboot is a dog you just have to
see to believe and you can see him in action at these places or purchase his
video available on the website.

I've certainly never seen a dog quite like Skidboot. Sometimes the Creator
just sees fit to endow an animal with an extraordinary abundance of human
qualities.

Fra : Holm

Dato : 26-02-04 23:35

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

Ja ja ...nu holder jeg inde , men jeg fandt hans hjemmeside , pr omveje :

www.skidboot.com

Holm..pyha !