Ekstern antenne og signal fald.. 54mbit
Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 20:32

Hej alle..

Monterede en ekstern antenne på et metal beslag og efter en 1-2 min's fuld
henten over nettet (54mbit viser 10-15% på et 100mbit netkort pga. det er en
bridge som modtager og sender videre) falder overførdslen pludseligt til 0.6
% max. når jeg så lige rebooter bridge eller ap kommer den op på 10-15%
igen.. signalet er heletiden på 67%

idag tog jeg metal beslaget af og monterede en lægte istedet for til og
holde antennen.. signalet steg til 82% og nu falder den ikke ud i
overførdsels hastighed.. kan et metal beslag virkelig have så meget
indflydelse på en antenne ? jeg mener det sider jo bag på antennen ..
kan man evt. gøre noget for at forøge signal kvaliteten på en antenne ? for
når man sider og roder med antennen kan signalet til tider nå 100% !

Nå men hva mener i.. er 10-15% ikke lige i underkanten af hva et 54mbit wlan
skulle kunne overføre ? det ca 11-20mbit's ren overførdsel..

Det hele er linksys matrial untagen antennerne . ap er et wap45g og bridge
er wet54g køre udemærket til alm. internet og kan da også bruges til lidt
små streaming mellem maskinerne (afspille en film fra anden pc på nettet)
men det ikke helt optimalt syntes jeg.. eller er det bare mig der forventer
noget mere ?