MS Windows
briani 27239
MSConfig oprydning i Win 98
Fra : polle

Dato : 26-02-04 17:38

Hej Alle

Er der en som ved hvor i registreringsbasen man kan slette listen af
opstartende programmer som efterhånden kan blive ret lang i win 98.
I win xp er adressen Hkey_Local_Machine\Software\Microsoft\Shared
Tools\MSConfig.

I win 98 kan jeg desværre ikke finde MSConfig

Mvh Ole

Fra : Gevaldi

Dato : 26-02-04 17:39

polle skriblede:
> [...]
> Tools\MSConfig.
>
> I win 98 kan jeg desværre ikke finde MSConfig

Start, kør Msconfig

--
/Gevaldi

Fra : ole

Dato : 26-02-04 17:55

Tak
Jeg kan godt deaktivere opstartsprogrammerne, som du skriver, men jeg vil
simpelthen have fjernet en del af dem som er på listen.
Det er det jeg har problemer med
ole

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 26-02-04 19:22

ole wrote:

> Jeg kan godt deaktivere opstartsprogrammerne, som du skriver, men
> jeg vil simpelthen have fjernet en del af dem som er på listen.
> Det er det jeg har problemer med

Hvis de ikke ligger under Tilføj/fjern programmer(ofte kan man gætte sig til
hvilket program de forskellige start-filer hører til, og ellers kan google
ofte hjælpe), kan du køre et program som rydder op i din reg-database, så
skulle de gerne forsvinde(altså hvis programmet er afinstalleret og stadig
ligger der).

Er det et program du vil have og som skal være installeret. Så skal du højst
sandsynligt ind og kigge i selve programmets indstillinger. Det kan være
funktioner som tjekker efter opdateringer eller starter noget i din tray.

Så der skal bare ledes og rodes.

--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express's måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: url:http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : L. E. P.

Dato : 27-02-04 16:11

Thu, 26 Feb 2004 17:38:13 +0100 skrev "polle" <Konrad@mail.dk> i en
meddelelse:

> [...]
>Tools\MSConfig.
>
>I win 98 kan jeg desværre ikke finde MSConfig

Du skal ind i :

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion

og så 'mapperne'

Run
Run-
RunServices
RunServices-

Hilsen Lars

Fra : LarsS

Dato : 27-02-04 16:31

"L. E. P." skrev:
> [...]

[cut]

> Du skal ind i :
> HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion
> og så 'mapperne'
>
> Run
> Run-
> RunServices
> RunServices-

Ja det er´HKEY_LOCAL_MACHINE nøgler, men der er skam
tilsvarende mapper under HKEY_CURRENT_USER.
(Run- er start-nøgler der er deaktiverede).

/LarS

Fra : Ole

Dato : 27-02-04 23:55

"LarsS" <sidenius@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Ja det er´HKEY_LOCAL_MACHINE nøgler, men der er skam
> tilsvarende mapper under HKEY_CURRENT_USER.
> (Run- er start-nøgler der er deaktiverede).

Det var netop( Run-) nøglerne jeg var ude efter

Mvh Ole