Dynamiske bookmarks
Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 26-02-04 17:17

Hejsa,

Jeg har siddet og rodet en del med nogle "html-bookmarks", der
skal indsættes i en liste (for hver record).
Det jeg gerne vil er, at man, når man klikker på linket til den
givne record skal man springe til toppen af siden og få vist den
record man har valgt at klikke på.

- Jeg trækker hver record ud af databasen
- viser hver record med et link til den specifikke records
beskrivelse (felt).

Når jeg så trykker på record (overskrift) skal denne altså vises
i toppen af skærmen med den dertil hørende beskrivelse under.

Et eksempel på dynamiske bookmarks kan ses på Dk Hostmasters
hjemmeside her:
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=214&action=cmsvie
w&language=da&

Håber der er nogen der kan komme med en ide til hvordan man laver
dette.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-02-04 00:19

On Thu, 26 Feb 2004 16:17:20 +0000 (UTC), Thomas Møller Nexø
<thomas@havensupport.dk> wrote:

> [...]
>i toppen af skærmen med den dertil hørende beskrivelse under.
>
>Et eksempel på dynamiske bookmarks kan ses på Dk Hostmasters

Hvius du ser nærmere på et af linksene, så ser den fx således ud:
<url:
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?pageid=63&action=cmsview&language=da#6>

Første del:
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/
- er irrelevant i denne sammenhæng:

Næste del:
bs?pageid=63&action=cmsview&language=da
- er en QueryString til fx ASP, PHP el.lign.

Sidste del:
- er den interessante del i denne sammenhæng

Hvis du kigge på, hvor linken lander, så finder du en kode:
<a name="6">blabla</a>

>Håber der er nogen der kan komme med en ide til hvordan man laver
>dette.

Håber ovenstående hjælper. Det har fsv. ikke noget med ASP at gøre, så
hvis du vil forfølge spørgsmålet, så gør det i html-gruppen.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Thomas Møller Nexø

Dato : 27-02-04 07:48

> [...]
>
> Håber ovenstående hjælper. Det har fsv. ikke noget med ASP at gøre, så
> hvis du vil forfølge spørgsmålet, så gør det i html-gruppen.

Tak for dit svar!
Jeg tror jeg fik formuleret mit spørgsmål lidt overfladisk (på trods af de mange
linier tekst).

Jeg er sådan set med på alt det med querystring og selve linket til siden, men vil
gerne have at der linkes til:

< a name="en variabel">

Ud fra de givne links, der bliver genereret ud fra de poster der trækkes ud
(overskrifterne) - altså <a href="side.asp + # den givne variabel>

Sådan at bookmarket i toppen af siden er dynamisk ud fra fek,s. querystring og at
der så vises den aktuelle (valgte) record toppen hvor dette bookmark er sat.