PS2 online via Cybercity Cisco 677 - Hjælp~
Fra : SpookiePower

Dato : 26-02-04 12:44

Jeg hra lige købt en netværksadapter til min PS2, men jeg
kan ikke få det til at virke.

Jeg har Cybercity som udbyder, en Cisco 667 router som
køre ind i en switch som så bliver fordelt til en computer,
en bærbar computer og så til min PS2. På netværksadapteren
kan jeg se den grønne link-diode lyse men trafik-dioden lyser
ikke, så der er nok ikke forbindelse.

Skal der åbnes nogle bestemte porte eller lign ?

Fra : Morten Davidsen

Dato : 26-02-04 13:44

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> en bærbar computer og så til min PS2. På netværksadapteren
> kan jeg se den grønne link-diode lyse men trafik-dioden lyser
Du har en Cisco 677 eller 678 right? - bare lige for at være sikker

> Skal der åbnes nogle bestemte porte eller lign ?
Jeg søgte lidt rundt på google .. hvor man ofte finder svar :)
Så jeg har ikke prøvet det .. og har heller ikke en Cisco 677 at teste det
på ... og har faktisk heller ikke en PS2 :)

Men ....
> http://www.jlsnet.co.uk/index.php?tab=2&page=cc_playstation2
N.B. Du skal IKKE benytte de nat-entries der står på sitet .....

Men hvis du følger guiden .. skal du bare benytte følgende informationer:
IP-address: 10.0.0.50 <-- 50, bare for at være sikker på du ikke rammer
nogle af de andre ip-adresser på andre computere på netværket.
Netmask: 255.255.255.0
Default Router Address: 10.0.0.1
Primary DNS Address: 212.242.40.3
Secondary DNS Address: 212.242.40.51

Prøv så med følgende nat-entries:
set nat entry add 10.0.0.50 53 0.0.0.0 53 tcp
set nat entry add 10.0.0.50 80 0.0.0.0 80 tcp
set nat entry add 10.0.0.50 443 0.0.0.0 443 tcp
- jeg undrer mig nu over at det er de porte som skal forwardes .. men det
står der i guiden?
> hvis du er i tvivl om noget med port-forwarding så tjek
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/cisco_677

/MD

Fra : SpookiePower

Dato : 26-02-04 16:02

Mange tak. Det vil jeg kigge nærmere på.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 27-02-04 16:10

> Mange tak. Det vil jeg kigge nærmere på.
Okay ... husk lige at skriv om du fik det til at virke ... og hvordan du
gjorde det! - her i gruppen

/MD

Fra : SpookiePower

Dato : 27-02-04 22:31

Problemet var at jeg først prøvede at lave
en forbindelse til Central station, uden at have
oprettet en profil først. Det var ikke et hardware problem,
men mig som ikke var opmærksom nok.

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 26-02-04 21:56

>Prøv så med følgende nat-entries:
>set nat entry add 10.0.0.50 53 0.0.0.0 53 tcp
>set nat entry add 10.0.0.50 80 0.0.0.0 80 tcp
>set nat entry add 10.0.0.50 443 0.0.0.0 443 tcp
[...]

Jeg ville nu bruge formen (med CBOS 2.4.6) :

set nat entry add 10.0.0.50 53
set nat entry add 10.0.0.50 80
set nat entry add 10.0.0.50 443

/Henrik