erfaringer med 3com router?
Fra : Jakob

Dato : 26-02-04 12:09

Hej!

Jeg skal dele min Stofanetforbindelse og påtænker at købe
følgende router:

3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway (Modelnr 3C857-ME)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10239 til 432 kr.. Er
den et godt køb eller er der andre modeller jeg bør overveje?

Jeg overvejer også om jeg skal smide ca 150 mere i prisen og købe
en trådløs udgave:
3Com OfficeConnect Wireless 11b Cable/DSL Gateway (modelnr
3CRWE53172-ME) http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43072
til 587 kr.

Er der nogen der har erfaringer med denne model? Jeg har ikke
brug for den trådløse del i øjeblikket, - men det kunne jo komme.
Men er der nogle ulemper ved den trådløse model frem for den
"almindelige", når mit primære behov er en kablet forbindelse?
Noget funktionalitet jeg går glip af, f.eks?

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 12:19

"Jakob" <jtonospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> "almindelige", når mit primære behov er en kablet forbindelse?
> Noget funktionalitet jeg går glip af, f.eks?

Jeg har selv en 3COM 3C857, som jeg bruger til at dele StofaNet med, og det
virker fint.
Jeg regner dog med snart at skifte den ud med den trådløse udgave, du nævner
i stedet.
mvh. Jan

Fra : Kristian Thrane

Dato : 26-02-04 15:18

"Jakob" <jtonospam@portalen.no> wrote in message

> 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway (Modelnr 3C857-ME)
> http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10239 til 432 kr.. Er
> den et godt køb eller er der andre modeller jeg bør overveje?

Jeg synes, at routere er noget af det sværeste at vurdere - der er altid et
par stykker, der har haft en dårlig oplevelse med en given model, og tør man
så vælge den model etc. etc.

Men rent faktisk modtager jeg et eksemplar af ovenstående med posten i
morgen, og jeg skal gerne prøve at melde tilbage med en slags anmeldelse,
hvis det har interesse :)

De bedste hilsner
Kristian Thrane

Fra : Jakob

Dato : 26-02-04 18:34

Kristian Thrane skrev:

>Jeg synes, at routere er noget af det sværeste at vurdere - der er altid et
>par stykker, der har haft en dårlig oplevelse med en given model, og tør man
>så vælge den model etc. etc.

Ja det er også min oplevelse. Men ud fra kommentarerne på
edbpriser så ser den da ud til at være ganske populær. Mit
problem er nok også at jeg ikke har et klart overblik over hvilke
parametre man skal vurdere en router på...

>Men rent faktisk modtager jeg et eksemplar af ovenstående med posten i
>morgen, og jeg skal gerne prøve at melde tilbage med en slags anmeldelse,
>hvis det har interesse :)

Det ville være rigtig lækkert! Hvor bestilte du den?

--
Hilsen Jakob

Fra : Kristian Thrane

Dato : 26-02-04 23:20

> Det ville være rigtig lækkert! Hvor bestilte du den?

Jeg har bestilt den hos shg.dk :)

Mvh. Kristian

Fra : Kristian Thrane

Dato : 28-02-04 02:53

Hermed et par hurtige ord om routeren efter 12 timers test:

+ simpel at sætte op
+ ok interface
+ afgiver stort set ingen varme(!)
+ fornuftig firewall

- ingen endnu

Det skal siges, at jeg endnu ikke har udsat den for seriøs p2p - men indtil
videre kan den klart anbefales :)

Mvh. Kristian