Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Udregning af økonomi v privat dagpleje
Fra : ">Gee

Dato : 26-02-04 10:40

Hej NG - den er også sendt til dk.familie.barn

Jeg står i den situation at bo i KBHs kommune, hvor pasning i institution er
en by i Rusland før ungen er næsten 2 år!

Derfor har de en ordning der hedder Privat Dagpleje, hvor man selv passer
sit barn og 1 mere, mens de står på venteliste til institution. Jeg har fået
en folder med informationer, men savner lidt at kunne regne økonomien
endeligt ud - eller næsten..

Man får brutto 14252,- md. Så står der at fordi man selv står for kosten til
børnene, så er 46% af lønnen fradragsberettiget. Det er jo fint nok. Men
hvad sker der så med det almindelige fradrag? Bortfalder det? Eller trækker
man først de 46% fra og så AMB, ATP og alm. fradrag før man trækker til
skalt? Der er jo en væsentlig forskel i resultatet!

Jeg håber der er nogen der kan være behjælpelige...

/GA

Fra : news.dtext.dk

Dato : 26-02-04 12:24

">Gee<" <gabi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skalt? Der er jo en væsentlig forskel i resultatet!
> Jeg håber der er nogen der kan være behjælpelige...

Du skal kontakte skattevæsenet i din kommune og få en bindende udtalelse om
reglerne på området.
Det var selvfølgelig nemmere at få et svar her i gruppen, men hvad angår
skat, så mener jeg du skal kontakte rette instans - dee er ofte meget
ulogiske regler på området, og du kan stadig rissikerer at få forskellige
svar alt efter hvem du spørger.
Mvh. Jens