Udregning af økonomi v. privat dagpleje
Fra : ">Gee

Dato : 26-02-04 10:30

Hej gruppe - jeg sender den også til dk.penge! Men tænkte I måske også havde
erfaring i det?

Jeg står i den situation at bo i KBHs kommune, hvor pasning i institution er
en by i Rusland før ungen er næsten 2 år!

Derfor har de en ordning der hedder Privat dagpleje, hvor man selv kan passe
sit barn og 1 mere, mens de står på venteliste til institution. Jeg har fået
en folder med informationer, men savner lidt at kunne regne det næsten
endeligt ud.

Man får brutto 14252,- md. Så står der at fordi man selv står for kost til
børnene, så er 46% af bruttolønnen fradragsberettiget. Det er jo fint nok.
Men hvad sker der så med det almindelige fradrag? Bortfalder det? Eller
trækker man først de 46% fra og så AMB, ATP og fradrag før man trækker til
skat? Der er jo en væsentlig forskel i resultatet!

Jeg håber der er nogen der kan være behjælpelige...

/GA

Fra : www.familien-peterse~

Dato : 26-02-04 21:11

">Gee<" <gabi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg står i den situation at bo i KBHs kommune, hvor pasning i
institution er
> en by i Rusland før ungen er næsten 2 år!

Ja, det er jo lige det, der er problemet !

> [...]
Jeg har fået
> en folder med informationer, men savner lidt at kunne regne det

Kanon ordning!!! Har selv benyttet mig af den, men jeg kunne dog
levere de 2 børn selv, så jeg slap for at skulle have en fremmed
ind.

> [...]
trækker til
> skat? Der er jo en væsentlig forskel i resultatet!

Du skal trække ATP ud af lønnen, inden du får de 46%. Det
almindelige fradrag kommer efter. Du skal dog også lige tage med,
at du får leveret bleer og andet nødvendigt udstyr såsom
dagplejevogn, højstol, dyner, weekendseng (hvis du skal bruge en
ekstra seng til det andet barn), evt. gitter til at sætte for
døren osv. osv. og ikke at forglemme, kan du benytte
dagplejekontorets kort til Zoologisk Have samt legestue.

> Jeg håber der er nogen der kan være behjælpelige...
>
> /GA

Håber det var til lidt hjælp - ellers spørg igen.

--
Mange hilsner fra Ann
Tag et kig forbi www.familien-petersen.dk