Hoppende hund
Fra : Ann Nielsen

Dato : 26-02-04 09:31

Hej.

Hvordan lærer jeg en 19 ugers hvalp (lille størrelse), ikke at springe
op ad en. Jeg har fra starten af sagt NEJ og givet håndtegn med flad
hånd. Det ser ikke ud til at hjælpe. Er der nogle gode råd derude til
en fortvivlet hundeejer, med laset tøj????

Mvh.

Ann

Fra : JSC

Dato : 26-02-04 09:48

"Ann Nielsen" <annn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hånd. Det ser ikke ud til at hjælpe. Er der nogle gode råd derude til
> en fortvivlet hundeejer, med laset tøj????

Hej

Med fare for at få den halve gruppe på nakken....

Et knæ i brystkassen på hunden, så det bliver ubehageligt for hunden. Í
mange tilfælde skal det kun gøres 1-2 gange, så har den lært det. Det er
meget bedre for hunden, så den ikke skal opleve en masse "nej'er" hver gang
den prøver at komme i kontakt med dig.

Husk masser af ros, når den ikke springer op. Det hedder vist positiv
forstærkning af ønsket adfærd

/Jørgen

Fra : Ann Nielsen

Dato : 26-02-04 10:02

Øhmm... hunden når mig dårligt nok til knæet når han hopper op...
så det med knæet kan jeg ikke rigtigt bruge, medmindre at jeg
ligger mig ned, og det lærer han jo intet af.

Men jeg prøver med at sige nej når han hopper op, og rose når han
er nede...... Det er jo en lille hund, derfor hopper han jo for at
komme i kontakt med en. Han hænger også i buksebenene når vi er på
1. salen i vores hus. Det er som om at han søger opmærksomhed. Så
jeg har også prøvet på at ignorere ham, med resultatet af et par
bukser med snore revet ud, og huller :(

Skal jeg igang med at gå med en vandsprøjte??? Så han får vand
hver gang han gør det.....

Fra : JSC

Dato : 26-02-04 10:12

> [...]
>
> Men jeg prøver med at sige nej når han hopper op, og rose når han
> er nede...... Det er jo en lille hund, derfor hopper han jo for at

Så ville jeg prøve med en fod i brystkassen ( han skal naturligvis ikke
sparkes.....) Trickset er at hunden forbinder ubehaget ved knæet/foden med
at springe op. Når du siger nej, så er der større risiko for at den
forbinder det med at kontakte dig og ikke selve springet....

Vandpistolen, kan sikkert også bruges, hvis du er "bevæbnet" hele tiden.....

Jeg tror ikke at størrelsen er årsagen til at han springer op. Det gør de
fleste hvalpe vist uanset størrelse.

Mvh.

Jørgen

Fra : Holm

Dato : 26-02-04 12:18

"JSC" <JSC@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Hej Jørgen !

> [...]
> at springe op. Når du siger nej, så er der større risiko for at den
> forbinder det med at kontakte dig og ikke selve springet....

Sikke da et effektivt og dejligt svar du kommer med der !
Du er vist fra stenalderen ???

> Vandpistolen, kan sikkert også bruges, hvis du er "bevæbnet" hele
tiden.....

> Jeg tror ikke at størrelsen er årsagen til at han springer op. Det gør de
> fleste hvalpe vist uanset størrelse.

Ja det gør de , og ved du hvorfor ?
Fordi det er så indgroet i alle hunde at de vil op og slikke "føreren" om
munden for at hilse og se om der er mad med hjem !

Derfor er det bedste råd jeg kan give til Ann , at vende ryggen til hvalpen
når den springer op , forholde sig roligt , ikke snakke eller gøre noget ,
bare vente...når så hvalpen er træt af at hoppe op uden respons fra ejer ,
så roses den , og hvis den sætter sig ned , sætter Ann sig ned og roser den
= Opmærksomhed !!!

Med venlig hilsen
Holm

Fra : JSC

Dato : 26-02-04 12:50

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

Hej Holm

> Du er vist fra stenalderen ???

Er du fra rundkredspædagogikkens alder?

> Ja det gør de , og ved du hvorfor ?
> Fordi det er så indgroet i alle hunde at de vil op og slikke "føreren" om
> munden for at hilse og se om der er mad med hjem !

Og hvad gør føreren så, går sin vej, hvis den bliver ved med hoppe/slikke -
Eller får den et "hak i tuden"??

Sjovt som alle moderne hundefolk mener, at man kan snakke med sin hund om
alt. Jeg har aldrig set hunde tale sammen. Der højest knurres som et
forvarsel for noget værre.

Jeg er af den overbevisning at man skal søge den fysiske kontakt med hunde i
flest mulige tilfælde. Skal den roses, så klø den på brystet, under hagen
eller hvad den nu finder bedst - Det virker meget stærkere end at tale til
den.....

Prøv at tale med din hunde hjemme i din stue og se hvad der sker... Den
kommer og søger fysisk kontakt.....

Og nej jeg hverken slå eller spaker min hunde, for det har jeg heller aldrig
set hunde gøre ved hinanden. Konflikter kan løses med et kraftigt nej
(=knurren). Det voldsomste jeg kan finde på er en rusketur i kæberne.... Og
det uhyr sjældent, da det kun virker, hvis man tager den i gerningen og ikke
5 sek. efter.......

/Jørgen

Fra : Firstname Lastname

Dato : 26-02-04 12:59

JSC wrote:
> Sjovt som alle moderne hundefolk mener, at man kan snakke med sin hund om
> alt. Jeg har aldrig set hunde tale sammen.
Hejsa

Jeg vil anbefale dig at læse "På talefod med hunden"
http://canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=112D
Den giver dig basis for at se at hunde faktisk "taler" sammen ved hjælp af
deres kropssprog. Jeg garanterer dig at du får mange "jamen det gør min
hund da også" oplevelser mens du læser bogen.

Fra : JSC

Dato : 26-02-04 13:21

"Firstname Lastname" <name@company.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> deres kropssprog. Jeg garanterer dig at du får mange "jamen det gør min
> hund da også" oplevelser mens du læser bogen.

Den ligger i feriekufferten til næste uge, så jeg forventer at komme hjem
som et bedre og mere frelst menneske - Jeg har intet mod at lære nyt....

I øvrigt bekræfter du jo ganske fint mit udsagn, hunde taler sammen
fysisk/visuelt og ikke verbalt....

/Jørgen

Fra : Firstname Lastname

Dato : 26-02-04 13:03

JSC wrote:
> [...]
> i flest mulige tilfælde. Skal den roses, så klø den på brystet, under
> hagen eller hvad den nu finder bedst - Det virker meget stærkere end at
Holm foreslår at man ignorerer hunden når den hopper op. Han skriver ikke
noget om at tale til den.

Fra : Holm

Dato : 26-02-04 14:38

> "Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej Holm

> Er du fra rundkredspædagogikkens alder?

Ha ha ha ...nej det er jeg nu ikke , men jeg har arbejdet med hunde i sådan
ca 30 år...14 af dem hos dyrlæger , internater , pensioner og hundeklubber
Jeg er af den mening at fysisk afstraffelse , tit virker hurtigt ja , men
ligeså ofte ligger grunden til et utroligt dårligt lederskab...og usikre
hunde .
Hunde bruger jo altid dæmpende signaler , og kan vi lære dem kan vi tale med
vores hunde !
Så du har skam ret i at hundene , ikke taler som os ( det ville ellers være
morsomt at høre hvad de så ville sige om alle os kloge mennesker )

> Og hvad gør føreren så, går sin vej, hvis den bliver ved med
hoppe/slikke -
> Eller får den et "hak i tuden"??

Nej den får en fysisk reaktion som siger "Gå væk , jeg vil ikke have at du
hopper op...jeg gider først at klø dig når du sidder pænt "...vist fysisk =
dæmpende signal...= ingen respons fra bossen..., det værste en hund ved !
Jeg har kun set gode resultater ved at vende sig bort fra hunden og ignorere
den.
Der findes hunde som længes så meget efter kontakt at selv skældud virker
for dem ,...og det er jo ikke ligefrem et tegn på sundhed...men indikerer en
brist i samspillet mellem hund og menneske...en , efter min mening sørgelig
tilstand !

> Sjovt som alle moderne hundefolk mener, at man kan snakke med sin hund om
> alt. Jeg har aldrig set hunde tale sammen. Der højest knurres som et
> forvarsel for noget værre.

Jeg taler jo slet ikke om at tale , vel ? Jeg kobler alligevel et Nej på ,
fordi hunde skal lære menneskenes sprog , som vi , ligeledes skal lære deres
kropssprog..det er kun fair og en fin balancegang !Så kan man jo sammenligne
vores Nej , med en svag knurren , og tro mig , Nej er noget af det lettetste
at lære en hund !

> [...]
> eller hvad den nu finder bedst - Det virker meget stærkere end at tale til

Ja , det virker også godt , bortset fra at du ikke kan rose din hund på
afstand med fysisk kontakt , men sagtens kan gøre det med stemmen !..og få
ligeså stor udbytte ud af det !

> Prøv at tale med din hunde hjemme i din stue og se hvad der sker... Den
> kommer og søger fysisk kontakt.....

Ja , hvem vil ikke gerne kløes på ryggen ??? *GGGG*

> [...]
Og
> det uhyr sjældent, da det kun virker, hvis man tager den i gerningen og

Jamen jeg tror faktisk vi er nogenlunde enige ....bare ikke i at man skal
afstraffe fysisk med knæ eller fødder i brystet , skulle man endelig gøre
noget i den stil kommer man sikkert længere med et markeret bid )))

Venligst Holm

Fra : JSC

Dato : 26-02-04 15:07

> Jeg er af den mening at fysisk afstraffelse , tit virker hurtigt ja , men
> ligeså ofte ligger grunden til et utroligt dårligt lederskab...og usikre
> hunde .

Nu kan jeg ikke lide ordet afstraffelse, da det jo skaber relationer til
mishandling.

Det er min opfattelse at et knæ i brystet 1 gang er bedre end nej 2 mdr. i
træk......

> Hunde bruger jo altid dæmpende signaler , og kan vi lære dem kan vi tale
med
> vores hunde !

Jeps de kommunikere fysisk.....

> Så du har skam ret i at hundene , ikke taler som os ( det ville ellers
være
> morsomt at høre hvad de så ville sige om alle os kloge mennesker )

Vores ville helt sikket sige, giv mig mere mad

> [...]
> dæmpende signal...= ingen respons fra bossen..., det værste en hund ved !
> Jeg har kun set gode resultater ved at vende sig bort fra hunden og

Det tager blot lang tid, fremfor en enkelt reaktion, hvad der så er bedst
for hunden kan vi jo diskutere i uendeligheder......

> [...]
en
> brist i samspillet mellem hund og menneske...en , efter min mening

Vi er helt enige - det er jo også total ubrugeligt, hvis du ikke er den
største "helt" i hundes verden, hvorfor skulle den så gøre hvad du beder den
om.

> [...]
sammenligne
> vores Nej , med en svag knurren , og tro mig , Nej er noget af det

Jeg bruger naturligvis også nej i 99,5% af tilfældene, hvor jeg retter på
min hund, i den sidste 0,5% tillader jeg mig at tage fat i den....

> Jamen jeg tror faktisk vi er nogenlunde enige ....bare ikke i at man skal
> afstraffe fysisk med knæ eller fødder i brystet , skulle man endelig gøre
> noget i den stil kommer man sikkert længere med et markeret bid )))

Det har jeg set praktiseret en enkelt gang, med overvældende resultat.... Nu
er det bare ikke så fedt, når man træner apportering på vildt

/Jørgen

Fra : Firstname Lastname

Dato : 26-02-04 16:31

Holm wrote:
> [..klip..] og tro mig , Nej er noget af
> det lettetste at lære en hund !
Det er jeg uenig I. Jeg ser mange hunde der ikke aner hvad nej betyder. Mest
fordi hundeejere bruger det ukonsekvent.

Det må også være lettere at lære hunden "Spis bøffen"

Fra : Holm

Dato : 26-02-04 17:36

> Det er jeg uenig I. Jeg ser mange hunde der ikke aner hvad nej betyder.
Mest
> fordi hundeejere bruger det ukonsekvent.
>
> Det må også være lettere at lære hunden "Spis bøffen"

Hej..

Ja sikkert , )
Men at en hund ikke forstår Nej , skyldes udelukkende at det ikke er blevet
indlært korrekt !
At mange bruger Nej for tit , eller ukonsekvent , er jeg helt enig med dig i
!!!
Hvis man giver sin hund en kommando , så er man nødt til at følge den
konsekvent og ikke give op , eller sige "Nåe..det er også ligemeget .."
For mig betyder Nej " Stop øjeblikkelig hvad du er i gang med "
Jeg bruger oftere ordet vente , som begge mine hunde forstår fuldt ud ,
ligesom
Nej !
Jeg træner meget konsekvent , og lærer mine hunde tre forskellige kommando
måder , og jeg må sige at de virkelig forstår alle tre til fulde !
Stemme
kropssprog
og kombinationen af disse to .

Min unge hund er lynhurtig , og kan stå , sit og dæk , både ved udelukkende
stemme , mimik og kombinationen.
Det er faktisk utroligt sjovt at lære dem det på denne måde , for jeg kan
vælge hvilken kommando der er egner sig bedst i forskellige situationer .

Det kræver meget tålmodighed at træne en hund , og det er virkelig noget
mange mennesker mangler .
Jeg bruger mest tålmodig træning , for når hunden selv udfører den ønskede
handling , så mener jeg at det bedre forstår hvad den får ros for , ..nå ,
det virker ihvertfald for mig ...)...og jeg kan sidde meget længe og
iagtage mine hunde , og gør de så noget sjovt , eller nyt får de ros for det
, og de fanger idéen med det samme ....

Hilsen Holm

Fra : Eifelvuf

Dato : 27-02-04 00:58

"Holm" skrev d. 26-02-04 17:36 dette indlæg :

*************klip***********

Er vi tvillinger ?

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Holm

Dato : 27-02-04 16:48

"Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> "Holm" skrev d. 26-02-04 17:36 dette indlæg :
> >
> *************klip***********
>
> Er vi tvillinger ?
>
> M.v.h.
>
> Eifel & Co.

*GGG*.....muligvis he he !!!

Holm

Fra : Claus

Dato : 26-02-04 16:18

"JSC" <JSC@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hej Holm

> Er du fra rundkredspædagogikkens alder?

Endnu en gang, slik, cola og popkorn inden for række vidde, det kan ikke
blive bedre i det møg vejr

Claus

Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 27-02-04 19:25

"Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk> wrote in message news:<403e0dee$0$95051$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Endnu en gang, slik, cola og popkorn inden for række vidde, det kan ikke
> blive bedre i det møg vejr

....ha ha

/Mette

Fra : Eifelvuf

Dato : 27-02-04 00:53

"Holm" skrev d. 26-02-04 12:18 dette indlæg :

> [...]
ejer ,
> så roses den , og hvis den sætter sig ned , sætter Ann sig ned og

Hej Holm.

LOGIK !

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : fam. Ager

Dato : 26-02-04 10:08

Hej!
Jeg er indehaver af en meget hoppene cairn på 2 år, det skal lige siges at
han ikke bider eller river, hopper bare meget! Det er dog blevet meget bedre
med tiden. Men det var et stort problem i hans hvalpe alder, da alle gængse
råd prellede af på ham, han var simpelthen for glad!. men det mest effektive
var at have en vandforstøver der kan indstilles på stråle, og simpelthen
have den stående, hvor problemet opstår.
Er det hele tiden at den gør det, eller er det når der kommer gæster, eller
er det fordi at han "bare er fjollet"?
Nogle aflednings manøvrer, som afleder den i adfærden, kan også være en
mulighed, husk at rose meget når den ophører med hopperiet!
marie.

> [...]
gang
> den prøver at komme i kontakt med dig.
>
> Husk masser af ros, når den ikke springer op. Det hedder vist positiv

---
T-man

Fra : Ann Nielsen

Dato : 26-02-04 10:19

Hej!

Han gør det fx. inden at vi skal ud og gå. Om morgenen fx er han
slem, når vi skal ud i haven. Han springer og bider (ikke hårdt,
men tænderne sidder i både tøj og skind), i morges kom der et
stort hul i min trøje pga. at han nærmest rev den i stykker, ikke
med vilje, men han sad fast og da tyngdekraften tager ham nedaf
igen og tænderne sad i, så kom der en flænge i trøjen :(

Han hopper også når vi kommer hjem. Gæster hopper han også op ad,
dog kun hvis han kender dem, ellers tør han ikke :) Han gør det
når han er fjollet og meget glad. Det med vandet, er det det
eneste der kan hjælpe?

Fra : Jytte

Dato : 26-02-04 10:12

Hej Ann.

Prøv at spørge hvor du har købt din hund, eller kontakt en DKK konsulent,
deres tlf.nr.og vagtplan finder du i "Hunden".

For mig at se har din hund ingen respekt for dig og gør fuldstændigt som det
passer den. Da jeg ikke ved hvordan racen er, tør jeg ikke give råd om
hvordan man opdrager den. Men jeg ville ikke finde mig i den adfærd. Ikke så
meget at den springer op, men at den bider i dit tøj.

Du er nødt til at tale med nogen der kender netop den race.

Hilsen
Jytte

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 27-02-04 12:41

Hej

Det er lidt svært at forklare, men jeg prøver - hvis du drejer dig
hvergang hunden hopper op ad dig, og vender kroppen og ansigtet væk,
så dæmper du hunden og så kan du selv sende dæmpede signaler sil
hunden ved at gabe..det lyder underligt jeg ved det, men efter jeg
selv har lært om dæmpede signaler har jeg kunne stoppe min egen hund i
at være totalt overgearet når man kommer hjem, han hyler og hopper og
var også helt vild til der blev hilst, jeg havde også prøvet alle
mulige gode råd, men at vise dæmpede signaler var hvad der skulle til.
(så jeg gaber til den store medalje når jeg kommer hjem, hvorefter min
egen hund hurtigt sætter sig ned og gaber samstemmende)
Jeg siger ikke noget til hunden mens jeg bruger disse signaler, jeg
ignorerer hans uønskede adfærd og hilser først når han er roligere.

Selv en overivrig hyrdehund som min forstår dæmpede signaler, og det
har også lettet min hverdag, så det er vel værd at prøve

Mange hilsener

Jeannette Svensson/..asko
www.lemanszone.dk/jeannette

Fra : Susanne Drews

Dato : 27-02-04 14:52

On 27 Feb 2004 03:40:35 -0800, asko1@ofir.dk (Jeannette Svensson)
wrote:

> [...]
>var også helt vild til der blev hilst, jeg havde også prøvet alle
>mulige gode råd, men at vise dæmpede signaler var hvad der skulle til.

Det virker nemlig . Selvfølgelig er det "sødt" med en hund, der er
ved at falde over sine egne ben af gensynsglæde, blot ejeren har været
på toilettet - men jeg gider det ærlig talt ikke.

Selvfølgelig trænger min hund til at komme ud, når jeg f.eks. kommer
fra arbejde, men det er mig, der betaler huslejen, og jeg skal "ind af
døren" først. Så her er ingen "velkomstscener" - bare et klart "Hej!"
ude fra entreen. Sommetider sover doggy videre - andre gange kommer
han ud for at se, om det nu også *er* mig. Så får han et venligt klap,
og jeg kan bruge den tid, der skal til, på f.eks. lige at læse post,
gå på das, drikke en kop kaffe. Og så! Juhuuu!!! Skal VI godt nok ud
at gå .

Jeg bruger samme taktik om morgenen. Jeg bor i lejlighed midt i en
større provinsby, så jeg kan ikke (længere) bare åbne en dør og lade
doggy tisse, mens jeg bader m.v. Så han har forlængst lært, at der går
min. ½ time, fra "vi" vågner, til det er hans behov, der er i højsædet

- Selvfølgelig med de individuelle forbehold, der gør, at kommer
hunden i min "fredningstid" og "hopper op", må jeg vurdere, om han
bare søger kontakt, eller om han vitterlig ikke KAN holde sig længere.
For så tager vi selfølgelig snoren omgående. Men som udgangspunkt er
det altså mig, der bestemmer .

For øvrigt herligt at blive mindet om, hvorfor hunden sommetider gaber
over mig *G*.

Venligst
Sus

Fra : fam. Ager

Dato : 26-02-04 11:18

Jeg glemte at sige, at ignorere den, altså vende sig bort fra
hvalpen,undlade at tale og gøre noget. altså så den hverken får positiv
eller negativ respons, kan også være en mulighed. Mange hunde foretrækker
dårlig kontakt end ingen kontakt!
marie.

---
T-man

Fra : Firstname Lastname

Dato : 26-02-04 11:37

fam. Ager wrote:
> [...]
> hvalpen,undlade at tale og gøre noget. altså så den hverken får positiv
> eller negativ respons, kan også være en mulighed. Mange hunde foretrækker
Helt enig. Bed også dine gæster om at ignorere den hvis den hopper op når de
kommer på besøg.

Prøv at komme hunden i forkøbet når du ved den vil hoppe op (du skriver selv
det er slemt om morgenen). Sæt dig ned på gulvet inden den når at hoppe op.

Husk en 19 ugers hvalp er en hvalp. Du skal ikke være for hård ved den eller
forlange for meget.

Jeg kender mange der har forsøgt med NEJ, knæ i brystet, vandpistol osv.
uden held. Sikkert fordi hunden foretrækker negativ kontakt fremfor ingen
kontakt.

Fra : Holm

Dato : 26-02-04 12:18

> [...]
> hvalpen,undlade at tale og gøre noget. altså så den hverken får positiv
> eller negativ respons, kan også være en mulighed. Mange hunde foretrækker

Enig !

Hilsen Holm

Fra : Eifelvuf

Dato : 27-02-04 00:59

"fam. Ager" skrev d. 26-02-04 11:18 dette indlæg :
> [...]
positiv
> eller negativ respons, kan også være en mulighed. Mange hunde
********klip*********

Helt det råd HOLM giver.

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : fam. Ager

Dato : 26-02-04 14:19

DER ER ALTSÅ OGSÅ EN STOR FORSKEL PÅ, HVORDAN HUNDE SKAL OPDRAGES, NOGLE ER
MEGET FØLSOMME AF NATUR, MEN´S ANDRE ER NOGLE "HÅRDE NØDDER" DER SKAL HAVE
EN MERE KONTANT OPDRAGELSE. DER ER MEGET FORSKEL PÅ FEKS. EN TERRIER OG EN
HYRDEHUND, HVOR DEN ENE ER MEGET SELVSTÆNDIG OG YDERST SNEDIG OG EGENRÅDIG,
TIL HYRDEHUNDEN DER ER MERE LYDHØR OG SAMARBEJDSVILLIG. MAN KAN KOMME TIL AT
ØDELÆGGE MEGET VED AT VÆRE FOR HÅRDHÆNDET, OG MODSAT MISTE HUNDENS RESPEKT
VED AT VÆRE FOR "BLØD". DER ER DET MED AT LÆSE ENS HUND OG FINDE UD AF
HVILKEN PSYKE DEN HAR.
marie, undskyld den store skrift....

---
T-man

Fra : JSC

Dato : 26-02-04 15:03

Snip en masse med stor skrift....

> marie, undskyld den store skrift....

Nu ved jeg ikke hvorfor du svarede på mit indlæg - jeg er sådan set
fuldstændig enig i dit indlæg...

/Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 22:08

> [...]
> hånd. Det ser ikke ud til at hjælpe. Er der nogle gode råd derude til
> en fortvivlet hundeejer, med laset tøj????

Nu har jeg ikke lige læst hele tråden, men anyway....
Det er en svær situation, når det er en lille hund. De kan være så flyvske

Når hunden springer op, kan du måske bruge ordet Ned i stedet for Nej. Eller
en kombination af Nej - Ned.
Hvis du kan komme til det, så ta` forsigtigt fat i hundens forben og løft
dem tilbage til jorden, samtidig med, at du siger Ned. Ros så hunden, når
den står på alle 4 igen. Evt. afled dens opmærksomhed med godbidder eller
andet, så fokus kommer lidt væk fra dig og det at hoppe op.
Ved godt, at dette er nemmere skrevet end gjort, men det er da forsøget
værd. Det skal nok gentages nogen gange, før hvalpen forstår ordet Ned.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 22:08

Fra : Eifelvuf

Dato : 27-02-04 01:01

"" skrev d. 26-02-04 22:08 dette indlæg :

> [...]
forsøget
> værd. Det skal nok gentages nogen gange, før hvalpen forstår ordet

Hej.

Kunne man overveje at gå til træning ? Blot et forslag !

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Ann Nielsen

Dato : 27-02-04 22:33

Det gør vi skam.

Og lærer ikke rigtigt det vilde endnu.. håber at det kommer! :)

Fra : fam. Ager

Dato : 27-02-04 23:00

Hej Ann!
Jeg kan godt føle med dig!...
Vi følte os fuldstændig magtesløse og gråhårede en lang periode, med vores
cairn terrier. Han var (er )noget af en udfordring. Han har i øvrigt
øgenavnet kænguruen, ha-ha jo han hoppede også meget, og kan stadig finde på
det, dog kun når der kommer gæster, og hans glæde løber over.
Men han fløj nærmest rundt i hele huset 24 timer i døgnet. totalt
energibundt!.
vi har ellers mange års erfaring med forskellige "problemhunde" som vi har
overtaget og givet en chance. og har haft stor succes med dem. men ham
her!!. Han er nu 2 år, og er faldet meget til ro. Det jeg ville sige til dig
var; det kan kræve stor tålmodighed og gentagelser i det uendelige! fat
mod!!
venligst Marie.

> Det gør vi skam.
>
> Og lærer ikke rigtigt det vilde endnu.. håber at det kommer! :)
>

> "Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk> wrote in message

---
T-man