Tips ønskes: links som en ung pige kan bru~
Fra : Nielsen

Dato : 26-02-04 02:09

Hej NG

Jeg skal ned til mine naboer da de har nu fået internet hjemme og deres 12
årig datter skal på nettet og de vil have mig il at vise hende rundt og lære
hende om nettets vaner og ikke mindst, uvaner og hvad hun ellers skal være
opmærksom på.

Men hvis det nu var en af jer som skulle give deres datter gode råd ang.
Internettet, hvad vil i så sige og anbefale?

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh\Nielsen

(denne post er posteret i både dk.edb.internet, dk.fritid )

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-02-04 07:58

> [...]

> Men hvis det nu var en af jer som skulle give deres datter gode råd ang.
> Internettet, hvad vil i så sige og anbefale?

Chat er sjovt for dem i den alder MEN, den kan også være risikabel. Forklar
hende at folk sjældent er hvad de giver sig ud for, og det skal hun heller
ikke. Opbyg en "internetidentitet", og mød aldrig nogen af dem i det
virkelig liv. Giv ikke by, adresse, navn, alder fra dig under nogen
omstændigheder. Og du kan lige så godt vise hende chatgrupperne, så hun er
ordentlig klædt på, frem for at hun selv finder dem om et par måneder, og så
måske kommer galt afsted.

Messenger til vennerne - samme regler som ovenfor, hvis det er fremmede (og
at veninden kender en er ikke godt nok).

Ellers er der Google - hvordan søger man, hvad finder man. Brug nogle
testord - vindmølle, storebælt, og lær hende at man faktisk kan få meget
viden på den måde. Køb og salg - Den Blå Avis, Gul og Gratis.

Nyhedsgrupperne - vittighederne og dyregrupperne, resten er hun nok for ung
til endnu.

Har hun en eller anden specialinteresse, så se om der er en mailgruppe.

Mvh Maria

Fra : usenet

Dato : 27-02-04 08:47

"Nielsen" <thefuturefreak@FJERNEDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På forhånd tak for hjælpen.
> Mvh\Nielsen
>

> (denne post er posteret i både dk.edb.internet, dk.fritid )

prøv evt. dr.dk eller tv2.dk

Dan