FTP Server og TDC Linksys BEFW11S4 router.~
Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 21:43

Hej NG.

Min Router hedder: Linksys Wireless Access Point + cable/DSL Router BEFW11S4

Jeg har med spænding fulgt diverse indslag i gruppen ang FTP servere. De
fleste er rettet mod en anden router type end min egen, så jeg vil hørre om
der ikke skulle være en med erfaring omkring Linksys og FTP server....Først
lidt info om opsætning:

Styresystem. 2 PC'ere i netværk. Begge WIN98 SE. Intranet og Internet virker
upåklageligt (WIRELESS er slået fra).. Jeg har prøvet både med SERV-U og
BulletProof FTP server, men uden held. Jeg kan godt får forbindelse mellem
de 2 computere med CUTEFTP, men ikke udefra (f.eks fra arbejde). Det virkede
FINT før jeg installerede router!. Problemet ligger i "den sidste del" af et
login. dvs at man bliver logget på, men klienten åbner ikke "data socket
connection", når den laver en liste...dvs at man hænger nærmest lige inden
man får sin liste over filer/mapper. Det er meget frustrerende. Server
kører port 3000.

ROUTER FIRMWARE (1.44, Nov 29 2002): Jeg har lavet en forward i routeren så
den åbner 192.168.1.100 +.192.168.1.101 i UDP/TCP i port 3000
Jeg har fast IP, men router er sat op til at "optain auto...." DHCP er slået
til og starter med 192.168.1.100. 2 brugere.....Jeg bruger ZONELABS
firewall, men det virker heller ikke hvis den er afbrudt, så det er nok ikke
den ?.....

Det skal siges at udtrykket NAT forekommer i mange andre indslag i denne NG,
men det er ikke noget jeg kan se i min router nogen steder (sikkert fordi
det er anden hardware?). Nå, men ftp server har også været sat op til at
lytte til passive IP homes svarende til 192.168.1.100 (hvis der er*.*.*.100
der har serveren installeret). Virker heller ikke....:(

Jeg er på ganske bar bund efterhånden.-....Please hjælp mig :)

på forhånd tak.....

Thomas N

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-02-04 21:53

"Newsman" <thomasSNABELAdsr.kvl.dk> wrote in message
> [...]
> connection", når den laver en liste...dvs at man hænger nærmest lige inden
> man får sin liste over filer/mapper. Det er meget frustrerende. Server

Hvorfor kører du på port 3000?

Nårmailt kører man det jo på port 21, og så skal FTP´en også have åbenfor
port20, så er problemet løst med at den ikke kommer videre.. Men ved ikke
når du nu kører på port 3000, så skal du måske åbne port 2999.

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-04 21:58

Hej Bjarke...

Jeg har tænkt på det, men hvis det er et port problem.....så bliver man vel
slet ikke logget så langt.......jeg når jo at skrive både user og
password........det skete vil ikke hvis jeg havde et port problem ???

Lad høre om mit ræsonnement er ok ... :) ???

vh thomas

Fra : Lars

Dato : 26-02-04 00:18

On Wed, 25 Feb 2004 21:43:16 +0100, "Newsman"
> [...]

>connection", når den laver en liste...dvs at man hænger nærmest lige inden

Det lyder som om din bruger prøver med passive mode, prøv evt. at
bede ham/hende forbinde i active mode for at se om det hjælper.

>Det er meget frustrerende. Server
>kører port 3000.

Og hvilken port range har du valgt i din FTP-server?

>ROUTER FIRMWARE (1.44, Nov 29 2002): Jeg har lavet en forward i routeren så
>den åbner 192.168.1.100 +.192.168.1.101 i UDP/TCP i port 3000

Du skal også forwarde den port range du har valgt for passive
mode hvis du vil lade dine brugere benytte det.

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 23:19

Hej lars

Jeg har prøvet at åbne f.eks port 2999 til 3001 i ROUTEREN (så server lytter
på port 3000), men det virkede heller ikke...
Ang Passive mode, så kan min klinet slet ikke finde serveren hvis klienten
ikke er sat til passive mode (dvs så bliver jeg ikke engang bedt om
login/pass)...

MERE HJÆLP ER NØDVENDIG...SÅ ALLE DERUDE.....SE OM I KAN LØSE DET....ALLE
SVAR/FORSØG ER MØDT MED STOR TAKNEMLIGHED...

VH THOMAS

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-02-04 00:39

> [...]
>
> MERE HJÆLP ER NØDVENDIG...SÅ ALLE DERUDE.....SE OM I KAN LØSE DET....ALLE
> SVAR/FORSØG ER MØDT MED STOR TAKNEMLIGHED...

din capslock har sat sig fast
skift til port 20/21

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 00:48

hehe Hej B :)
ok med Caps... Point taken. Jeg prøver at ændre til port 20/21......skriver
igen imorgen, da jeg kun kan teste fra arbejde...

vh thomas

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-04 23:01

Hejsa

Blot i tilfælde af at der skulle være nogle med samme problem. Jeg tror det
er lykkedes mig at få det til at virke. Problemet var vist at jeg havde for
mange "forwards" i min router. Da jeg satte routeren til portrange 20 til 21
og koblede alle andre fra ...dvs port 19-22 , port 2999 til 3001 (jeg vidste
ikke om portene var inklusive....så....). så virkede det. Altså....Der må
kun være EN forward i routeren !

Håber det kan hjælpe nogle :)

Til I andre....Tak for hjælpen :)

vh thomas n.