MS Windows
briani 27239
Kan man opgradere sin pc'er, hvis man har ~
Fra : Nørlev

Dato : 25-02-04 21:19

Jeg overvejer at købe Windows XP Home OEM, men er i tvivl om, man må
opgradere sin pc'er, hvis der er en OEM version på.
Hvis man gerne må opgradere sin pc'er, hvor går så grænsen for, hvornår man
ikke må, idet man jo ikke må flytte en OEM til en ny computer.

Nørlev

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 25-02-04 22:24

Nørlev wrote:
> [...]
> Hvis man gerne må opgradere sin pc'er, hvor går så grænsen for,
> hvornår man ikke må, idet man jo ikke må flytte en OEM til en ny

Det hardware som du har købt XP sammen med skal være "i" maskinen.
en mulighed er Zitech.dk
http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=41659
(XP home DK med mus til 795,- incl. moms)

Har tidligere set et link til MS hvor der stod at mus også var
"godkendt" til at hæfte sammen med OEM-versioner.

Men det kan gøres billigere hvis du er studerende eller underviser op
kan bruge en opgradering.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : hcma

Dato : 26-02-04 12:48

"Nørlev" <3@fjern_noerlev.com> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> ikke må, idet man jo ikke må flytte en OEM til en ny computer.

Du kan roligt opgradere din pc med ny hardware.
Hver hardware har fået tildelt et antal point.
F.eks.: CPU 6 - Bundkort 4 - Ram 0 o.s.v.
I det øjeblik du så rammer f.eks. total 10 points, kræver det en
re-aktivering, men det går som regel uden problemer og hvis der er
problemer, tager man bare telefonen og forelægger MS problemet. (den gamle
cpu er brændt af o.s.v.).De giver dig så en ny nøgle, og så kører systemet
derudaf igen.
m v h
HC

Fra : Edmund

Dato : 26-02-04 18:36

hcma skrev:

> gamle cpu er brændt af o.s.v.).De giver dig så en ny nøgle, og så
> kører systemet derudaf igen.

Kan man så bruge denne nye nøgle næste gang man vil installere, eller
skal man ringe igen, altså med samme hardware i maskinen
--
Mvh Edmund