Virker det med fast IP i forhold til TDC p~
Fra : J.K.Arning

Dato : 25-02-04 21:09

Jeg blev idag ramt af TDC`s fabelagtigt
tiltag imod spam da de lukkede for port 25
og dermed afskar mig fra at sende igenem
de forskellige mail servere jeg benytter sammen
med forskellige mail konti.

Det fremgår lettere uklart af TDConline.dk at
man skulle kunne løse problemet ved at skifte til
fast IP .. er der nogle der kan bekræfte dette ?

Regards

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-02-04 22:17

In article <Qh7%b.1135371$9p3.212976@news.easynews.com>,
spam@_remove_arning.dk says...

> Det fremgår lettere uklart af TDConline.dk at

Det fremgår faktisk slet ikke af TDC's sider.

> man skulle kunne løse problemet ved at skifte til
> fast IP .. er der nogle der kan bekræfte dette ?

Men jeg kan bekræfte at dét er løsningen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : SoS

Dato : 26-02-04 08:43

| Det fremgår faktisk slet ikke af TDC's sider.

| Men jeg kan bekræfte at dét er løsningen.

Fast ip? Koster det ikke ekstra (har 2 dynamiske nu, til 3 maskiner, men med router så jeg behøver
kun en).
Indtil videre har jeg bare skiftet til TDCs smtp-server (mail.tele.dk), vil det begrænse/ændre på
måden jeg kan sende post på?
Bruger stadig samme POP3-server (har eget mail-hotel).

SoS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-02-04 14:32

In article <403da392$0$55939$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, no@no.no
says...

> Fast ip? Koster det ikke ekstra (har 2 dynamiske nu, til 3 maskiner, men med router så jeg behøver

Jo.

> Indtil videre har jeg bare skiftet til TDCs smtp-server (mail.tele.dk), vil det begrænse/ændre på
> måden jeg kan sende post på?

Du kan ikke sende mere end 10MB/mail.

Fra : SoS

Dato : 26-02-04 18:03

<snip>

| Du kan ikke sende mere end 10MB/mail.

Det stinker >:o\
Det var sqda en af grundene til at jeg fik mit eget mail-hotel.
TDC klummerrøve :\

SoS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-02-04 09:24

In article <403e26d2$0$55934$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, no@no.no
says...

> Det stinker >:o\

Det virker.

> Det var sqda en af grundene til at jeg fik mit eget mail-hotel.
> TDC klummerrøve :\

Så må du skifte til fast IP.

Fra : SoS

Dato : 28-02-04 12:50

| Det virker.

| Så må du skifte til fast IP.

Og betale mere - IGEN?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-02-04 15:00

SoS skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Og betale mere - IGEN?

Først, vil du ikke godt bruge standart qvoute tegnet > til indikering af
qvoutet tekst, og ikke | der viser at det er copy and pastet tekst.

Hvis du vil køre server på en ADSL, så må du have en ADSL der er beregnet til
serverdrift, hvad vil du gøre den dag du får en anden IP? Brokke dig over at
din dynamiske IP er ændret?

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : SoS

Dato : 29-02-04 14:51

| Først, vil du ikke godt bruge standart qvoute tegnet > til indikering af
| qvoutet tekst, og ikke | der viser at det er copy and pastet tekst.

Nej

| Hvis du vil køre server på en ADSL, så må du have en ADSL der er beregnet til
| serverdrift, hvad vil du gøre den dag du får en anden IP? Brokke dig over at
| din dynamiske IP er ændret?

Hvad snakker du om?
Jeg har mailhotel hos wannafind.dk, det kan jeg ikke længere bruge til udgående post.
Jeg har _ikke_ selv en server kørende, jeg ved ikke hvor du har fået den ide fra.
Måske er TDCs grunde til at blokere port 25 gode nok, men hvorfor kan de dog ikke bare informere
ordentligt om det?

SoS

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-02-04 15:04

> Nej
> Hvad snakker du om?

Det må du jo så nøjes med at gætte dig til.

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : SoS

Dato : 29-02-04 15:06

<snip>
| Det må du jo så nøjes med at gætte dig til.

Du er vist en sær snegl ...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-03-04 11:39

In article <4041f1c2$0$55928$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, no@no.no
says...

> Du er vist en sær snegl ...

Nej. Ivar Madsen er en ganske normal fyr der holder sig til de kutymer
der er for usenet.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-03-04 11:41

In article <4041ee40$0$55938$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, no@no.no
says...

http://www.usenet.dk/netikette/udvidet.html

> Hvad snakker du om?

Problemstillingen for rigtigt mange brugere der er kommet i klemme i
TDC's begrænsning.

Fra : SoS

Dato : 01-03-04 17:54

> http://www.usenet.dk/netikette/udvidet.html

Ok ok ok :)

> Problemstillingen for rigtigt mange brugere der er kommet i klemme i
> TDC's begrænsning.

Jeg ved bare ikke hvor han fik den ide om at jeg havde en server.
Og samtidig med at han brokkede sig over et | i stedet for > klippede
han så grundigt at teksten ikke længere gav mening.
Men nok om det :)

Og ja jeg kom i klemme :\ Det bliver nok til fast IP, TDCs smtp-server
er simpelthen _for_ langsom.

SoS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-03-04 19:25

In article <40436a98$0$55933$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, no@no.no
says...

> Og ja jeg kom i klemme :\ Det bliver nok til fast IP, TDCs smtp-server
> er simpelthen _for_ langsom.

Brug pasmtp.tele.dk - den er ikke sløv.

Fra : SoS

Dato : 01-03-04 23:35

> Brug pasmtp.tele.dk - den er ikke sløv.

Måske ikke, men jeg får den her fejl:

Forbindelsen til serveren kunne ikke oprettes. Konto: [MIN_KONTO],
Server: 'pasmtp.tele.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej,
Socket-fejl: 10060, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Nogen ideer?

SoS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-03-04 09:40

In article <4043baca$0$55947$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, no@no.no
says...

> Socket-fejl: 10060, Fejlnummer: 0x800CCC0E
> Nogen ideer?

Prøv at Google på fejlen.

Fra : Hans

Dato : 02-03-04 20:10

"SoS" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> Server: 'pasmtp.tele.dk', Protokol: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nej,
> Socket-fejl: 10060, Fejlnummer: 0x800CCC0E

Jeg mener der er lukket for brug af pasmtp.tele.dk, hvis man ikke har BB
Professionel.

/ Hans

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 02-03-04 20:13

Hans wrote:

> Jeg mener der er lukket for brug af pasmtp.tele.dk, hvis man ikke har BB
> Professionel.

Virker heller ikke her.

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-03-04 16:46

In article <4_41c.5633$VD6.349@news.get2net.dk>, email@kvik.org.invalid
says...

> Jeg mener der er lukket for brug af pasmtp.tele.dk, hvis man ikke har BB
> Professionel.

Har en kammerat der bruger den uden problemer og han har ikke BB Pro.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 14-03-04 23:23

"SoS" <no@no.no> skrev i

> [...]
> [MIN_KONTO], Server: 'pasmtp.tele.dk', Protokol: SMTP, Port:
> 25, Sikker (SSL): Nej, Socket-fejl: 10060, Fejlnummer:

PA(smtp) = ProAccess - behøver jeg at sige mere?

--
4970 Rødby * Fjern "_FJERN_" i min email-adresse
<http://salg.bindernaes.dk> <http://korsaren.dk>

Fra : SoS

Dato : 15-03-04 00:20

> PA(smtp) = ProAccess - behøver jeg at sige mere?

Så langt havde jeg tænkt, men det var forsøget værd :)

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-02-04 09:25

Jesper G. Poulsen wrote:
> Det fremgår faktisk slet ikke af TDC's sider.

Jo det gør det faktisk .. som tidligere anført lette uklart
men det står i forbindelse med port 25 at man kan gøre dit og dat.

> Men jeg kan bekræfte at dét er løsningen.

Cool .. så bliver det gjort ..

Regards

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-02-04 14:32

In article <A3i%b.9339177$Of.1540252@news.easynews.com>,
spam@_remove_arning.dk says...

> Jo det gør det faktisk .. som tidligere anført lette uklart

Nej, det fremgår ikke engang uklart. Det fremgår slet ikke.

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 27-02-04 18:08

Jesper G. Poulsen wrote:

> Nej, det fremgår ikke engang uklart. Det fremgår slet ikke.

Nej, du har søreme ret.

http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58046

Gad vide hvad det handler om?

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-02-04 19:30

Jan G. Nielsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Nej, du har søreme ret.
> http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58046
> Gad vide hvad det handler om?

Den handler da ikke om at man ved at få fastIP kan undgå det udgående tcp25
filter.

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 28-02-04 00:40

Ivar Madsen wrote:

> Den handler da ikke om at man ved at få fastIP kan undgå det udgående tcp25
> filter.

Jo da. Ikke lige på forsiden, men 2 links dybere. Ville bare starte fra
toppen af.

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-02-04 09:24

In article <403fd567$0$95014$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
no@mail.net says...

> Jo da. Ikke lige på forsiden, men 2 links dybere. Ville bare starte fra
> toppen af.

Har du et link?

Jeg _har_ tidligere pløjet stedet igennem og der står faktisk intet om
det... Intet.

Folk konkluderer noget udfra teksten, men der står faktisk ikke en snus
om det; hverken be- eller afkræftende.

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 28-02-04 18:11

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg _har_ tidligere pløjet stedet igennem og der står faktisk intet om
> det... Intet.

Så du mener jeg lyver?

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-02-04 18:32

> Så du mener jeg lyver?

Der er vist ikke nogen her i tråden der direkte har beskyldit dig for direkte
at lyve, men du har stadig ikke kommet fram med en URL til den side det står
på, og det frammer ikke din troværdighed.

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 28-02-04 18:13

Jesper G. Poulsen wrote:

> [...]
> det... Intet.
>
> Folk konkluderer noget udfra teksten, men der står faktisk ikke en snus

<klip>
Har du TDC Bredbånd (PPPoE)?
Du kan opleve en begrænsning, hvis du har TDC Bredbånd (PPPoE). TDC
anbefaler derfor, at du skifter til TDC Bredbånd (DHCP) med fast IP-adresse.
</klip>

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-02-04 18:30

> [...]
> Du kan opleve en begrænsning, hvis du har TDC Bredbånd (PPPoE). TDC
> anbefaler derfor, at du skifter til TDC Bredbånd (DHCP) med fast IP-adresse.

Og hvor har du fundet det henne? Ikke på den side du tiderliger i tråden har
henvist til.

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 28-02-04 18:48

http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58048

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 28-02-04 22:27

Hej

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> wrote:

>http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58048

Sikke stille der blev

Ovenstående har jeg henvist til op til flere på hinanden følgende gange
for nogle dage siden, men, folket vil ikke tro....

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : AF

Dato : 28-02-04 22:29

I news12401v15jlnqon9u53v95iv90ke3j0m1@130.133.1.4 skrev
Ole Rasmussen følgende:

[ ... ] men, folket vil ikke tro....

hi hi - man skal vel ikke tro, når man kan vide

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
*** Alle med debatforum ***

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-02-04 22:59

Jan G. Nielsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58048

Det tætteste den side kommer på at sige at der ikke er noget udgående tcp25
filter på faste DHCP IP'er er

| Du kan opleve en begrænsning, hvis du har TDC Bredbånd (DHCP). TDC anbefaler
| derfor, at du bestiller fast IP-adresse.

Som kun er en antydning af det. Intet konkret om at FastIP kunder ikke er
omfattet.

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 29-02-04 11:43

Ivar Madsen <spam.usenet.im@milli.dk> wrote:

>Som kun er en antydning af det. Intet konkret om at FastIP kunder ikke er
>omfattet.

Det kunne meget nemt fortolkes som om problemet går over hvis man har
fast IP-adresse.

Men højere oppe i samme dokument står der:
>Har du opsat din egen mailserver på din bredbåndsforbindelse, skal
>du være opmærksom på, at lukningen af udgående port 25 rammer dig.
>Det er dog simpelt at komme uden om problemet ved at benytte
>muligheden for relay host.

Bemærk: ikke et ord om at fast IP-adresse-kunder er undtaget, eller at
man kan komme uden om problemet ved at få fast adresse. Hvis fast
adresse hjælper, så er ovenstående klare sætning direkte forkert.

Det skrift er således selvmodsigende - hvis ellers den sætning om fast
IP-adresse betyder det som den nok gør.

Den webside er nok det mest håbløst formulerede dokument jeg har set
længe.

Nu ved vi uofficielt fra masser af TDC-medarbejdere at fast IP-adresse
faktisk hjælper. Men hvorfor de ikke tager sig sammen til at reparere
den elendige beskrivelse, fatter jeg ikke.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-02-04 13:30

In article <4040d43f$0$95071$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
no@mail.net says...

> http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58048

Der står ikke noget om at fast-IP er løsningen, når port-25 lukkes.

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 29-02-04 01:11

Jan G. Nielsen wrote:

<start på udskæring i pap>

> Har du TDC Bredbånd (PPPoE)?

Det har Ivar Madsen tilsyneladende.

> Du kan opleve en begrænsning, hvis du har TDC Bredbånd (PPPoE).

Ja, f.eks at benyttelse af egen SMTP-server ikke er muligt.

> TDC anbefaler derfor, at du skifter til TDC Bredbånd (DHCP) med fast
> IP-adresse.

Benyttelse af egen SMTP-server er nu muligt igen.
Hvorfor skulle de anbefale det hvis det ikke var til nogen hjælp?

</slut på udskæring i pap>

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-02-04 06:58

> Det har Ivar Madsen tilsyneladende.

Jeg er ikke sikker på om det er en PPPOoE eller om det er en PPPoA.
Men jeg har ikke noget filter på nogen porte, ikke andet end hvad jeg selv har
lavet. (omvendt, jeg har kun åbent, hvad jeg har åbnet i min ADSLrouter)

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-02-04 13:29

In article <4040cc15$0$94992$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
no@mail.net says...

> Du kan opleve en begrænsning, hvis du har TDC Bredbånd (PPPoE). TDC
> anbefaler derfor, at du skifter til TDC Bredbånd (DHCP) med fast IP-adresse.

Der står ikke noget om hvilken begrænsing man kan opleve eller hvad et
skifte indebærer... Intet.

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 26-02-04 11:45

> Jeg blev idag ramt af TDC`s fabelagtigt
> tiltag imod spam da de lukkede for port 25
> og dermed afskar mig fra at sende igenem
> de forskellige mail servere jeg benytter sammen
> med forskellige mail konti.

Du kan anvende TDCs mailserver til at sende al din email uanset hvad du
angiver som afsender adresse.

Niels Dybdahl

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-02-04 12:47

Niels Dybdahl wrote:

> Du kan anvende TDCs mailserver til at sende al din email uanset hvad
> du angiver som afsender adresse.

Kan jeg virkeligt ?

Også når jeg fysisk flytter mig fra f.eks. en TDC
forbindelse til en CC forbindelse ?

Fra : Morten Davidsen

Dato : 26-02-04 13:25

"J.K.Arning" <spam@_remove_arning.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg virkeligt ?
Ja, såfremt du er på et TDC ip-range.

> Også når jeg fysisk flytter mig fra f.eks. en TDC
> forbindelse til en CC forbindelse ?
Nej, de enkelte udbydere's mail-servere tillader kun connections fra IP'er
der tilhører dem selv.
Dvs. hvis du flytter fra TDC til CC - skal du benytte vip.cybercity.dk
Men Cybercity har ikke lukket for port 25 ind og ud, så hvis du har en
webhotel som tilbyder SMTP kan du også tage brug af denne.

/MD

Fra : J.K.Arning

Dato : 26-02-04 16:12

Morten Davidsen wrote:
> Nej, de enkelte udbydere's mail-servere tillader kun connections fra
> IP'er der tilhører dem selv.

Bingo ..

Fra : Jesper Skriver

Dato : 26-02-04 15:10

On Thu, 26 Feb 2004 11:47:14 GMT, J.K.Arning wrote:

> Kan jeg virkeligt ?

Du kan bruge TDC's mailserver til at sende mail til hvem som helst
med hvilken som helst afsender address hvis du er koblet op paa en
TDC forbindelse.

Hvis du ikke er koblet op paa en TDC forbindelse, saa kan du ikke bruge
TDC's mailserver til at sende mail - medmindre den er til en TDC kunde.

> Også når jeg fysisk flytter mig fra f.eks. en TDC
> forbindelse til en CC forbindelse ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Thomas Corell

Dato : 26-02-04 15:17

Jesper Skriver wrote:

> Du kan bruge TDC's mailserver til at sende mail til hvem som helst
> med hvilken som helst afsender address hvis du er koblet op paa en
> TDC forbindelse.

For passende værdier af "hvilken som helst" ;)

Connected to smtp.mail.dk.
Escape character is '^]'.
220 pfepa.post.tele.dk ESMTP
helo hest
250 pfepa.post.tele.dk
mail from:<a@nmbgdf.adfs>
250 Ok
rcpt to:<nospamplease@corell.dk>
550 <a@nmbgdf.adfs>: Sender address rejected: Domain not found

--
Don't waste space

Fra : Tim Christensen

Dato : 26-02-04 11:58

J.K.Arning wrote:
> Jeg blev idag ramt af TDC`s fabelagtigt
> tiltag imod spam da de lukkede for port 25
> og dermed afskar mig fra at sende igenem
> de forskellige mail servere jeg benytter sammen
> med forskellige mail konti.

Hvorfor bruge forskellige smtp-servere med dine forskellige mail konti?

Mvh

Tim

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 26-02-04 12:50

> [...]
>
> Det fremgår lettere uklart af TDConline.dk at
> man skulle kunne løse problemet ved at skifte til
> fast IP .. er der nogle der kan bekræfte dette ?

Du kan da også bare bruge post relay i eksv. postfix til smtp.tele.dk
og derved undgå fast ip, således sendes alt din post igennem tdc.
hvis ikke serveren står i dit lokal netværk kan du da bare ændre dit post
program til at sende ud til smtp.tele.dk, så skulle det da virke

Jens

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 01-03-04 12:31

On Wed, 25 Feb 2004 20:09:20 GMT, "J.K.Arning"
<spam@_remove_arning.dk> wrote:

> [...]
>
>Det fremgår lettere uklart af TDConline.dk at
>man skulle kunne løse problemet ved at skifte til
>fast IP .. er der nogle der kan bekræfte dette ?

Er der nogen der kan argumentere for at den mest rimelige løsning ikke
er at tredjeparts mailudbydere tilbyder en autentificeret løsning over
en anden port?
--
Svend Olaf

Fra : SoS

Dato : 01-03-04 17:56

<snip>
> Er der nogen der kan argumentere for at den mest rimelige løsning ikke
> er at tredjeparts mailudbydere tilbyder en autentificeret løsning over
> en anden port?

Betaler de ikke for båndbreddeforbrug?
Måske går de i deres stille sind og glæder sig over al den trafik TDC
befrier dem for?

Ellers en løsning lige efter mit hovede!

SoS