hvilket bundkort har jeg?
Fra : rasmus carlsen

Dato : 25-02-04 21:06

Ja det er der jo næppe nogen af jer, der ved ... men I ved måske hvordan jeg
finder ud af det. Jeg kunne jo skrue kabinettet fra hinanden og se om jeg
blev klogere - men det bliver jeg næppe. Kan man et eller andet sted
"detecte" sit bundkort?

ras

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-02-04 21:37

"rasmus carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> crashed Echelon
writing news:1k7%b.12548$Bk1.5041@news.get2net.dk:

> [...]
> hinanden og se om jeg blev klogere - men det bliver jeg næppe. Kan man
> et eller andet sted "detecte" sit bundkort?

aida32

--
Bjarke Andersen

Fra : rasmus carlsen

Dato : 25-02-04 21:54

> aida32

- tak, det virkede og det var til at forstå. Så nu ved jeg, at jeg har et
bundkort, der hedder ECS K7S5A (5 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM,
AUDIO). Jeg fandt også ud af at cpu'en hedder AMD Athlon xp 1145 mhz (5,75 *
199)

ras

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-04 00:48

rasmus carlsen wrote:
> [...]
> bundkort, der hedder ECS K7S5A (5 PCI, 1 AGP, 1 AMR, 2 SDR DIMM, 2 DDR DIMM,

Det skal nok passe, der er (desværre) solgt ret mange styk af det bundkort.

> Jeg fandt også ud af at cpu'en hedder AMD Athlon xp 1145 mhz (5,75 *
> 199)

Det er så Aida32 som ikke kan hitte ud af multiplier og FSB, det er
sandsynligvis 11,5x100 - men det er faktisk forkert indstillet, hvis det
er en Athlon XP 1800+, da det i så fald burde være stillet til 11,5x133.

Fra : AJC

Dato : 26-02-04 16:23

"Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> skrev i en meddelelse

DIMM,

> Det skal nok passe, der er (desværre) solgt ret mange styk af det
bundkort.

Drop lige det unødvendige "(desværre)"!
Jeg har bygget op til flere pc'er (bl.a. den jeg sidder ved nu) med dette
bundkort og de kører stadig alle uden problemer!

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 25-02-04 21:38

Hej Rasmus
Programmet Aida32 kan vise alle oplysninger om din computer.
Søg på www.google.dk
Dovnload programmet og installer det på din computer.
Mvh.
Jørgen Madsen