Kopiering af record
Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 25-02-04 19:02

Jeg skal i mit program kopiere records fra en database til en anden. Det gør
jeg pt ved at kopiere felt for felt, hvilket jo ikke er særligt hurtigt.
Findes der ikke en kommando til at kopiere hele den valgte record på een
gang?

Kurt Guldbæk
www.guldbaek.net

Fra : David Konrad

Dato : 25-02-04 19:36

"Kurt Guldbæk" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message
> [...]
> jeg pt ved at kopiere felt for felt, hvilket jo ikke er særligt hurtigt.
> Findes der ikke en kommando til at kopiere hele den valgte record på een

Gør det med SQL - den absolut nemmeste måde at kopiere tabeller og records
på. Her et komplet eksempel med to tabeller, hvor der til sidst kopieres fra
den ene tabel til den anden via SQL.

//opret tabeller
create table fratabel (
id int,
tekst varchar(19)
);
create table tiltabel (
id int,
tekst varchar(19)
);

//lav testdata
insert into fratabel values(1,'qwerty');

//her kopieres fra den ene tabel til den anden
insert into tiltabel(id,tekst) select id,tekst from fratabel where id=1;

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 27-02-04 21:28

Hej David.
En noget forsinket tak for svaret