Cisco 837 hos CC
Fra : Padre

Dato : 25-02-04 17:36

Jeg skulle i går sætte en cisco 837 ADSL router op for en ven.

Ifølge manualen konfigureres den via et webbaseret interface ved at kalde
den på http://10.10.10.1
Efter at have forbundet alle kabler og bootet maskinerne på nettet kunne jeg
ved ping og ipconfig konstatere, at den havde taget IP adressen 10.0.0.1

Jeg kunne pinge
- routeren på 10.0.0.1
- andre maskiner på lokalnettet
- "ud af huset" såsom CCs DNS servere og min egen ADSL IP

men jeg kunne ikke få adgang til web interfacet og dermed konfigurere
routeren.

Min erfaring fra min egen zyxel router er, at man skal indtaste adressen
således: http://10.0.0.1:2033 Det fremgår selvfølgelig ikke voldsomt
tydeligt af manualen

Er også en portadresse, man skal anvende ved Cisco routeren ? Jeg forsøgte
selvfølgelig med 2033, men det hjalp ikke.

--
Padre
"The lion and the calf shall lie down together but the calf won't get much

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-02-04 17:43

"Padre" <spirito_santo@yahoo.spammenot.com> wrote in message

> Er også en portadresse, man skal anvende ved Cisco routeren ? Jeg forsøgte
> selvfølgelig med 2033, men det hjalp ikke.

Jeg ville nok ringe til Cybercity, eller prøve CC´s egne nyhedsgrupper

Fra : Padre

Dato : 25-02-04 18:47

> Jeg ville nok ringe til Cybercity, eller prøve CC´s egne nyhedsgrupper

Jeg spørger hjemme fra mig selv (jeg kan jo ligesom ikke komme på nettet fra
kammeratens maskine ), og jeg er ikke CC kunde, så jeg kan ikke komme
på CCs grupper.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-02-04 20:50

"Padre" <spirito_santo@yahoo.spammenot.com> skrev :

>Jeg spørger hjemme fra mig selv (jeg kan jo ligesom ikke komme på nettet fra
>kammeratens maskine ), og jeg er ikke CC kunde, så jeg kan ikke komme
>på CCs grupper.

I dit første indlæg, der brugte du da en CC-forbindelse, så
hvorfra skulle Bjarke kunne vide andet end, at du bruger CC?
--
Knud

Fra : padre

Dato : 26-02-04 08:51

> I dit første indlæg, der brugte du da en CC-forbindelse, så
> hvorfra skulle Bjarke kunne vide andet end, at du bruger CC?

Der er da vist heller ikke nogen der siger, at han skulle kunne vide det ?
Padre

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-02-04 21:43

"Padre" <spirito_santo@yahoo.spammenot.com> crashed Echelon writing

> men jeg kunne ikke få adgang til web interfacet og dermed konfigurere
> routeren.

Telnet til routeren og tjek om webservicen er aktiveret og startet. Normalt
mener jeg Cisco/CyberCity har deaktiveret det af sikkerhedsmæssige årsager.

--
Bjarke Andersen

Fra : Towli

Dato : 26-02-04 02:26

Kan du ikke bare telnette den via HyperTerminal (på port 2033 eller evt
23023 eller 23)?

/T

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-02-04 03:00

"Towli" <towli@oldboyz.dk> crashed Echelon writing

> /T

Du skal lære at quote og poste rigtigt.

http://www.usenet.dk/netikette/

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-02-04 10:06

"Padre" <spirito_santo@yahoo.spammenot.com> writes:

> [...]
> ved ping og ipconfig konstatere, at den havde taget IP adressen 10.0.0.1

Findes der en cisco 837? De cisco router jeg kender til der ligger
omkring det modelnummer er 677/678 og 827. Hvilken router
er det du har og er det en han har fået fra cybercity?

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel router.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 26-02-04 11:46

Martin Schultz <di030007@NO.SPAM.diku.dk> wrote:

> Findes der en cisco 837? De cisco router jeg kender til der ligger

Ja, det gør der.

--
Allan Joergensen

"A 2x4, Sir?"

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-02-04 15:21

Allan Joergensen <allan@nowhere.dk> writes:

> Ja, det gør der.

Så lærte jeg da noget nyt.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 26-02-04 17:17

On 26 Feb 2004 15:21:02 +0100, Martin Schultz

>Så lærte jeg da noget nyt.

Det kan man umiddelbart finde ud af ved at gå ind på Cisco.com og søge
på 837.
Første hit er denne: "CISCO 837 ADSL BROADBAND ROUTER"
http://cisco.com/en/US/products/hw/routers/ps380/ps4874/index.html

/Jarlskov