MS Windows
briani 27239
Hvordan bibeholder man en "ren" installati~
Fra : N´far

Dato : 25-02-04 09:14

Hej,

jeg har 2 maskiner med XP home Ed., som bliver brugt af mange mennesker.
Pt. bliver alt installeret, formateret ellere "bare" lavet om på.
Træls.

Nu vil jeg gerne finde nogle redskaber til at sikre, at PC´erne ved reboot
kommer med den oprindelige konfiguration og at evt. senere installerede
programmer bliver slettet.
Der er kun 1 harddisk installeret i begge maskiner

Har tænkt mig:
At sætte code på bios. Og så skal den kun søge/boote fra harddisken.
( Pc´ erne er låst væk, så ingen kan bruge "clear cmos" jumperen...)
At bruge "Deepfreeze software" eller også et PCI kort, som kan samme.
Hvad er bedst?
Vil man kunne slette/formatere/ osv. ved en F8 opstart?
Hvis ja, kan jeg disable F8 opstart?

Andet, jeg skal være opmærksom på her?
Takker...

Fra : Laziter [9440]

Dato : 25-02-04 09:34

"N´far" <nomail@herepls.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ( Pc´ erne er låst væk, så ingen kan bruge "clear cmos" jumperen...)
> At bruge "Deepfreeze software" eller også et PCI kort, som kan samme.

Hardware løsningen er det bedste valg, på den måde vil computeren altid
vende tilbage til udgangspunktet uanset hvad der bliver lavet, selv en
formatering gør ingen skade, bare reboot computeren og voila så er den
køreklar igen.
Der er ofte nogle kort af den slags til salg på qxl, det er bare med at
holde øje, evt. oprette en butler-søgning.

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : JSM

Dato : 25-02-04 09:43

> [...]
> Hvad er bedst?
> Vil man kunne slette/formatere/ osv. ved en F8 opstart?

Det lyder som en god plan. Jeg kan varmt anbefale at du smider et Reborn
Safety card kort i maskinerne. Det virker. Se mere på www.reborn.dk. Min
erfaring er, at det sparer dig for en masse brok fra og forklaringer til
brugerne hvis du husker at informere dem om, at deres skrammel forsvinder
ved næste reboot . En _stor_ plakat hængt op ved siden af maskinerne kan
anbefales.

mvh
Jesper

Fra : steen

Dato : 25-02-04 14:16

der findes et program ved navn Icecold så vidt jeg husker, det gør det at
når du genstarter mask. , vender den tilbage i den oprindelige
konfiguration.

Fra : N´far

Dato : 25-02-04 20:17

"steen" <steen@37.com> skrev i en meddelelse
> der findes et program ved navn Icecold så vidt jeg husker, det gør det at
> når du genstarter mask. , vender den tilbage i den oprindelige
> konfiguration.

Tak for svarene.
Mvh.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 26-02-04 09:39

> "steen" <steen@37.com> skrev i en meddelelse

Jeg tror du mener programmet "DeepFreeze" - der gør det, du efterlyser. Søg
på Google under deepfreeze, så skulle den være der! Virker både med w98,
w2000 og XP
Arne H. Wilstrup