køb af hest
Fra : Musen

Dato : 24-02-04 22:19

Hvor "går" man hen og leder efter en hest på nettet, hvis ikke
hestenettet.dk eller dba.dk har den man søger?? Findes der lignende steder
med heste som almindelige mennesker kan betale sig fra?? Jaja altså jeg ved
godt alt det der med at det er det daglige der koster, men hun har altså kun
10.000 at købe hest for, det må da kunne lade sig gøre *SSS*

V.H. Mia

Fra : skingur

Dato : 24-02-04 23:21

"Musen" skrev d. 24-02-04 22:19 dette indlæg :
> [...]
>
> V.H. Mia
>
> hvad leder hun efter -race, størrelse, udstyr, alder,
uddannelseniveau, hvor langt vil hun køre for at hente den osv.
På joras.dk er der islændere i alle prisklasser.. og i ny og næ et par
almindelige ponyer. Kig også i jeres lokalavis.

Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Musen

Dato : 24-02-04 23:39

klip
> uddannelseniveau, hvor langt vil hun køre for at hente den osv.
> På joras.dk er der islændere i alle prisklasser.. og i ny og næ et par
> almindelige ponyer. Kig også i jeres lokalavis.

Ja altså hun leder efter en vallak, ca. 147-155 i stg. tilredet, rolig helst
med udstyr. Hun er villig til at køre land og rige rundt for at finde den
rigtige, men den må da gerne bo i jylland *SS*
Jeg prøver lige joras, tak for tippet

V.h. Mia

Fra : Malene P

Dato : 24-02-04 23:55

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kun
> 10.000 at købe hest for, det må da kunne lade sig gøre *SSS*

Og hvad så, når de 10.000 er brugt på at købe hest? Har hun så også råd til
at fodre den, smed, dyrlæge osv, osv.???????

mvh
Malene P

Fra : Musen

Dato : 25-02-04 09:06

> Og hvad så, når de 10.000 er brugt på at købe hest? Har hun så også råd
til
> at fodre den, smed, dyrlæge osv, osv.???????

Som jeg skrev, ja så ved hun (og hendes forældre) godt hvad det koster at
have hest, men der er bare en øvre grænse på 10.000 til et her og nu-beløb.
Det ville jeg såmænd også selv have, hvis jeg skulle ud og købe hest idag.
Hun kan dog godt låne, HVIS nu hun finder drømmehesten til 12.000 men
hvorfor ikke starte med at lede i den prisklasse man har råd til?

V.h. Mia

Fra : Malene P

Dato : 25-02-04 01:49

> [...]
kun
> 10.000 at købe hest for, det må da kunne lade sig gøre *SSS*

Endnu en alenehest????

mvh
Malene P

Fra : john lundsgaard

Dato : 25-02-04 08:51

"Malene P" <malenekorsNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Endnu en alenehest????
>
> mvh
> Malene P

Så så rolig nu -inden tonen bliver for skinfger, så bør du måske lige kigge
lidt i de tidigere indlæg fra Mia.

Jeg kender hende ikke personligt, men jeg har da sjældent læst indlæg fra en
person for hvem hestevelfærd tæller så meget som for Mia.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Mia ikke vil involvere sig i en
hestehandel hvor ikke hesten efterfølgende får det som blommen i et æg.

Held og lykke med jagten Mia.

Jeg kan tilføje, at Malou var 6 år da jeg fandt hende i den blå avis til
12.000 med western saddel og det hele. Simone fandt vi via den lokale
rideskole til 15.000 incl. saddel etc., og Indi købte vi som 1 årig for 3000
kr hos en nabo - så det kan lade sig gøre.

Hilsen John

Fra : Musen

Dato : 25-02-04 09:08

> Endnu en alenehest????

Som John skriver, skulle du måske lige læse mine andre indlæg. Faktisk skal
vi selv have hesten opstaldet hos os (set står i indlægget om pris på
opstaldning) Pigen er en rigtig fornuftig pige, men ja hun har valgt ikke at
holde konfirmation, og istedet få en hest. Det kan man vel ikke fortænke
nogen??

V.h. Mia

Fra : Camilla Panduro Knud~

Dato : 25-02-04 09:20

Hej!

Jeg surfer nogle gange efter godt på hesteinfo.dk

Hilsen Camilla

Fra : Malene P

Dato : 25-02-04 09:21

> [...]
at
> holde konfirmation, og istedet få en hest. Det kan man vel ikke fortænke

OK, så er jeg tryg igen.

mvh
Malene P

Fra : skingur

Dato : 25-02-04 09:29

"Musen" skrev d. 25-02-04 09:08 dette indlæg :
> [...]
ikke at
> holde konfirmation, og istedet få en hest. Det kan man vel ikke

Nej, det kan man bestemt ikke og hos dig er jeg ikke i tvivl om at det
nok skal gå godt alt sammen! Hvor henne i jylland bor du, hvis jeg må
være så uforskammet at spørge?

Det lyder fornuftigt med en vallak... men i må nok være forberedt på at
til den pris er det ikke en tidligere konkurrencepony, I får! kan I selv
ridemæssigt hjælpe hende til at få den til at arbejde fornuftigt?
Følger spændt med I Jagten På Ponyen!!!

Og malene...klap liiige hesten ikk?

mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Musen

Dato : 27-02-04 21:23

> Hvor henne i jylland bor du, hvis jeg må
> være så uforskammet at spørge?

Jeg bor lige i nærheden af Brædstrup hvis du ved hvor det er?

> Det lyder fornuftigt med en vallak... men i må nok være forberedt på at
til den pris er det ikke en tidligere konkurrencepony, I får!

"Vi" har egentlig ikke så store krav til hendes kommende hest, udover at den
skal være tilredet og have et roligt temperement. Egentlig synes jeg jo det
ville være fornuftigt at finde en lille hest, for jeg mener, inden hun har
lært den at kende og kan komme ud og starte små stævner, ja så er hun jo
blevet for gammel til at starte på pony, og så skal hun til at sælge en god
ven for at komme videre....Det ville da være synd, men omvendt også en skam
hvis hun aldrig får startet stævner fordi hun ikke vil skifte hesten ud...

>kan I selv
> ridemæssigt hjælpe hende til at få den til at arbejde fornuftigt?

Et langt stykke hen ad vejen kan jeg hjælpe hende, ihvertfald med det
grundlæggende. Kommer hun op på et niveau hvor jeg ikke kan være med
længere, ligger der en rideskole ikke så langt herfra, hvor hun kan ride ind
og få lidt undervisning hvis hun vil.... Men det daglige kan jeg hjælpe
hende med...også det som ikke foregår på ryggen af hesten

V.h. Mia

Fra : skingur

Dato : 25-02-04 09:33

"Musen" skrev d. 25-02-04 09:08 dette indlæg :

http://www.hestebasen.com/horse/?id=157
Hvis ikke den er solgt, så er den her!!!

Ellers se de andre annoncer på:
http://www.hestebasen.com/search/results.php?country_part=0&price_level=
1&action=new_search

Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : skingur

Dato : 25-02-04 09:54

"skingur" skrev d. 25-02-04 09:33 dette indlæg :
http://www.hestebasen.com/horse/?id=171

http://www.kandu.dk/

Fra : kenneth sørensen

Dato : 25-02-04 19:05

hejsa

jeg vil bare lige nævne at jeg fornylig selv har købt en hest til meget
billige penge, som blandt andet har elitehopper i stamtavlen så det kan
sagtens lade sig gøre med lidt held.
har i kigget på hesteforum, der er ofte også nogle billige, i kan jo godt
ringe på nogle som er lidt dyrere for i nordjylland er der i hvertfald
næsten altid lidt at handle om.
held og lykke.
dorthe

p.s. kan du ikke skrive hvad det er hun skal bruge lidt mere detaljeret, så
kan jeg lige høre omkring her i nærheden.
hvor meget skal den være redet og alder og temp

Fra : Musen

Dato : 27-02-04 21:27

klip---
> p.s. kan du ikke skrive hvad det er hun skal bruge lidt mere detaljeret,

> kan jeg lige høre omkring her i nærheden.
> hvor meget skal den være redet og alder og temp

Altså det skal helst være en vallak stg. 148-155, roligt temp. Skal være
tilredet, trafikvant, alder 7-? år. Det er stort set det...

Tak for tippet med hesteforum det vil jeg prøve med det samme

V.h. Mia

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 17:05

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Altså det skal helst være en vallak stg. 148-155, roligt temp. Skal være
> tilredet, trafikvant, alder 7-? år. Det er stort set det...

Har du set denne:

http://www.dba.dk/asp/notesblok/notesblok.asp

Hvad kalder man egentlig den farve ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : TøSeN

Dato : 28-02-04 18:12

Har fundet et par stykker du kan kigge nærmere på.. =o) Nogle af dem er dog
lidt over 10.000 ,- =o)

http://www.hesteinfo.dk/salgsdatabase/3129/
http://www.hesteinfo.dk/salgsdatabase/2713/
http://www.hesteinfo.dk/salgsdatabase/2523/