Harddisk og bundkort
Fra : Anders Pedersen

Dato : 24-02-04 19:32

Hvor kan man finde oplysninger op hvor stor en harddisk et bundkor kan
klare før bios update.

Jeg specielt interseret i at vide hvor stor en harddisk jeg kan sætte
på mit bundkort
det er et: Fastfame 9wemv
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM

Fra : Leony

Dato : 25-02-04 15:18

In news:mv5n305mt027vh5vhusro6psule0p06127@4ax.com,
Anders Pedersen <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> typed:

> Hvor kan man finde oplysninger op hvor stor en harddisk et bundkor kan
> klare før bios update.

Datoen på BIOS giver et lille fingerpeg.
Western Digital's rettesnor ser således ud:
BIOS Dates prior to May not support drives larger than
Aug 1994 528MB
Feb 1996 2.1GB
Jan 1998 8.4GB
Jun 1999 32GB
http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_sid=Iln*JP4h&p_lva=&p_faqid=936&p_created=1049500809&p_sp=cF9zcmNoPSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NjUzJnBfcGFnZT0x&p_li=

Disse datoer er vejledende.

> Jeg specielt interseret i at vide hvor stor en harddisk jeg kan sætte
> på mit bundkort
> det er et: Fastfame 9wemv

Kan se at den nyeste BIOS er fra 2000.
http://www.fastfame.com.tw/ENGLISH/SERVICE/Down9wemv.htm

Denne side lister en masse gode råd om hvordan man får det fulde udbytte
af sin harddisk selvom BIOS ikke understøtter den fulde størrelse:
http://www.storagereview.com/guide2000/ref/hdd/bios/over.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/