ATX vil ikke slukke
Fra : Mikkel

Dato : 24-02-04 18:09

Hej

Efter at have tilføjet et stk LSI scsiraid controller, fjernet 4 10K diske,
tilføjet 4 15K diske, vil mit system ikke mere lukke ordentligt ned. Efter
start/luk komputeren/luk, lukkes windows, skærmen bliver sort, men resten
kører ufortrødent videre. For at slukke må power knappen holdes inde 4 sek.
Kan det have noget med PSU at gøre ??
Inde i controlpanel/strømstyring har jeg valgt, minimal strømstyring,
systemstandby-aldrig, sluk for skærm/harddisk-aldrig.
Er der andre steder det kan være galt ??

Mikkel

Fra : Lars Mortensen

Dato : 24-02-04 18:31

Hvad mener du med:

>lukkes windows, skærmen bliver sort, men resten
> kører ufortrødent videre.
?

Det lyder som en driverfejl, hvis jeg har ret i flg.:
Den slukker ikke, men genstarter.....
Korrekt?

Lars

Fra : Mikkel

Dato : 24-02-04 18:55

Lars Mortensen wrote:
> Hvad mener du med:

> ?
>
> Det lyder som en driverfejl, hvis jeg har ret i flg.:
> Den slukker ikke, men genstarter.....
> Korrekt?

Hej Lars

Hvis jeg beder maskinen om at slukke, så lukker windows ned, skærmen bliver
sort. Alle diske, psu og ventilatorer kører bare videre, og nej maskinen
booter ikke igen. Den kan derimod godt genstarte på normal vis.
Det jeg ikke forstår er at et vel fungerende system pludselig ikke kan
slukke ordentligt, måske fordi der er tilføjet en raidkontroller mere, måske
fordi 4 af diskene er blevet udskiftet ???

Mikkel

Fra : Lars Mortensen

Dato : 24-02-04 19:15

Hmmm beats me....
Hvilken Windows kører du med?

Lars

Fra : Mikkel

Dato : 24-02-04 20:01

Lars Mortensen wrote:
> Hmmm beats me....
> Hvilken Windows kører du med?

XP Pro

Prøver med kun LSI kortet og ser hvad der sker.

Mikkel