FreeBSD Make buildworld / buildkernel / ma~
Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 24-02-04 17:19

Hejsa,

Er der ikke en måde at køre ovenstående på, hvor man eks. kan angive en fake
root? Eks. /data/testbinoutput og så derunder få /usr /bin osv osv.? Så er
man fri for at komme halvejs igennem en opgradering for at finde en kompile
fejl, der evt. kunne betyde man ikke kan boote.

Reelt set vil man vel også kunne flytte de binære filer på plads fra temp
området bagefter og have sin opgradering?

Tnx.

- Nikolaj Hansen

Fra : Jens Aage Holm

Dato : 25-02-04 00:05

On Tue, 24 Feb 2004 17:19:11 +0100, Nikolaj Hansen wrote:

> [...]
>
> Reelt set vil man vel også kunne flytte de binære filer på plads fra
> temp området bagefter og have sin opgradering?

Hejsa

Med buildworld og buildkernel har du jo netop compileret alting før du
kører installworld og installerer.
Jeg har dog ingen anelse om hvor tit der er noget der går galt i
installworld men det er ihvertfald ikke deciderede kompileringsfejl.

JÅH

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 26-02-04 02:00

Nej, self. ikke, det er vist mig der vrøvler.

Jeg er nok mere ude efter, om man kunne pipe outputtet et sted hen, og så
boote denne build.

eks. ved at unloade i boot prom'en og så loade en kernel fra en sub folder i
stedet for /kernel. Den skal naturligvis også have obj med der passer til
osv.

Anyway - jeg prøver som jeg plejer og holder tungen lige i munden.

En indbygget backup facilitet af core filer i make installworld ville være
genial. Hvis så alt fejler ville man kunne starte på en boot cd og lave
noget a la make installworld --rollback.

Så var man fri for at spekulere på backups og om man nu har det hele med osv
osv.