Tinkere i Danmark
Fra : Camilla Carcary

Dato : 24-02-04 17:12

Er det noen som kjenner til et bra stutteri som driver oppdrett på
Tinkere/Irish cob i Danmark?

Camilla

Fra : skingur

Dato : 24-02-04 23:16

"Camilla Carcary" skrev d. 24-02-04 17:12 dette indlæg :
> Er det noen som kjenner til et bra stutteri som driver oppdrett på
> Tinkere/Irish cob i Danmark?
>
> Camilla
>
> Ja, prøv http://www.sitecenter.dk/stutteri-kennel-godrumgaard
dejligt sted!!!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Camilla Carcary

Dato : 25-02-04 19:16

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i melding

> dejligt sted!!!!

Utrolig nydelige tinkere de hadde, og til en rimelig pris også Må vel ta
meg en tur til Danmark snart kanskje?

Camilla

Fra : Janne Dalgaard

Dato : 25-02-04 21:20

Hej Camilla!

Prøv stutteri Tinka på Fyn:

www.sitecenter.dk/stutteri_tinka

Mvh. Janne

Fra : Camilla Carcary

Dato : 25-02-04 21:26

"Janne Dalgaard" <dallas@mail.dk> skrev i melding
> Hej Camilla!
>
> Prøv stutteri Tinka på Fyn:
>
> www.sitecenter.dk/stutteri_tinka

Har allerede vært innom deres side. Nydelige hester der også

Ligger dette langt unna København? Jeg regner med å ta en tur til København
i løpet av våren. Jeg kjører med egen bil, så da blir det enklere å evt.
kjøre til et stutteri når jeg allerede er der.

Camilla

Fra : Janne Dalgaard

Dato : 27-02-04 21:23

Hej Camilla!

Det ligger på Fyn i byen Nr. Broby ikke langt fra Odense. Hvis du selv er i
bil, tager det ca. 1 times tid fra København.

Ring eller skriv til Lisbeth og Jan Holm først, de er mægtig flinke
mennesker, og har som regel en del Tinkere i deres salgsstald udover deres
egne avlshopper/hingste.

Det er i hvert fald et besøg værd!

Fra : Camilla Carcary

Dato : 27-02-04 21:57

> [...]
>
> Ring eller skriv til Lisbeth og Jan Holm først, de er mægtig flinke
> mennesker, og har som regel en del Tinkere i deres salgsstald udover deres

Jeg skrev i gjesteboken deres og fikk en hyggelig mail tilbake

Kommer absolutt til å ta meg en tur dit ja. Tinkere er mye billigere i
Danmark enn i Norge, dessuten har dere flere bra Tinkere. Det er ikke så
mange registrerte Tinkere i Norge enda, så vidt jeg vet.

Vet ikke helt hvor mye det kommer til å koste med fortolling og slik, men
det viktigste er å få en bra hest Det virker som stutteri Tinka er meget
seriøse

Camilla

Fra : skingur

Dato : 28-02-04 06:56

"Camilla Carcary" skrev d. 27-02-04 21:57 dette indlæg :
> [...]
men
> det viktigste er å få en bra hest Det virker som stutteri Tinka er

Jeg ved ikke hvordan reglerne er i norge, men i danmark er det sådan, at
Dansk Tinker forening er meget lille, hvorimod irish Cob foreningen er
meget stor. Uden at have vildt meget forstand på det er det noget med at
en Irish Cob er kåret anderledes end en tinker (selv om det jo er den
samme hest!) I DK er romernæse ikke tilladt - det er det i Sverige. Men
som sagt, jeg kender ikke de norske regler. Jeg synes du skulle køre til
Horsens og besøge Godrumgaard

http://www.kandu.dk/

Fra : Camilla Carcary

Dato : 28-02-04 09:53

> [...]
> samme hest!) I DK er romernæse ikke tilladt - det er det i Sverige. Men
> som sagt, jeg kender ikke de norske regler. Jeg synes du skulle køre til

Hvor i Danmark er dette? Fyn, Jylland eller Sjælland?

Camilla

--
http://home.online.no/~carcar/

Fra : Marlene

Dato : 28-02-04 12:03

"Camilla Carcary" <carcar@online.no> skrev i en meddelelse

Snip

> Hvor i Danmark er dette? Fyn, Jylland eller Sjælland?
>
> Camilla

Jylland.

Mvh. Marlene.