Forsvundet hund i Ishøj - eller var det en~
Fra : Susanne Drews

Dato : 24-02-04 16:58

For nogen tid siden hørte jeg en meget gribende P1-montage om hunden
Dina (så vidt huskes en Shetland Sheepdog), der skulle være forsvundet
fra sit hjem i Ishøj og efterfølgende uden held være efterlyst over
det meste af Sjælland.

Et stykke tid efter spurgte jeg en netveninde i Ishøj, om hun vidste,
hvad den historie var endt med. Hun havde aldrig hørt om den - ikke
læst om den i lokalavisene eller set nogen som helst efterlysninger i
lokalområdet.

Så sidder jeg og tænker - har den historie nogensinde eksisteret andre
steder end i hovedet på en flok kreative radiojournalister? Hvis nogen
her evt. kan verificere historien, vil jeg være glad.

Venlig hilsen
Susanne Drews

Fra : Jytte

Dato : 24-02-04 17:34

Susanne Drews wrote:
> [...]
> steder end i hovedet på en flok kreative radiojournalister? Hvis nogen
> her evt. kan verificere historien, vil jeg være glad.

Jeg hørte også historien. Det undrde mig at hunden var stukket af da den
blev passet, og at den ikke søgte til sit hjem, som var lige i nærheden.
Det var en lydighedshund, måske nogen lydighedsfolk kender historien?

Hilsen
Jytte

Fra : Susanne Drews

Dato : 24-02-04 18:31

On Tue, 24 Feb 2004 17:33:43 +0100, "Jytte" <vingekatten@mail.dk>
wrote:

>Jeg hørte også historien. Det undrde mig at hunden var stukket af da den
>blev passet, og at den ikke søgte til sit hjem, som var lige i nærheden.

Netop. Det gjorde min hund engang under pasning. Den løb cirka fire km
hjem, hvor min søde nabo, der vidste, vi var udenøs, heldigvis bare
lukkede den ind i sin egen hundegård.

>Det var en lydighedshund, måske nogen lydighedsfolk kender historien?

Jeg tvivler mere og mere på den historie. Dels har jeg som sagt spurgt
folk i Ishøj, dels giver diverse søgninger på nettet ikke andre hits
end dr.dokumentars egen hjemmeside.

Jeg må indrømme, det forarger mig, hvis historien i stedet for
dokumentar hører hjemme under "Radioteater", for den kan kun være med
til at skade troværdigheden hos de af os, hvis hunde vitterlig
forsvinder.

Venligst
Sus

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-02-04 18:53

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blev passet, og at den ikke søgte til sit hjem, som var lige i nærheden.
> Det var en lydighedshund, måske nogen lydighedsfolk kender historien?

Hej Alle

Nu er det jo lidt svært at huske alle de forskellige historier fra hinanden.
Men med fare for, at det her er den forkerte historie, var det så ikke hende
der blev fundet, 3 uger senere styrtet igennem dækkenet på en 6 meter dyb
brønd. Mirakuløst nok i live, og trods omstændighederne i så god form, så
hun ville overleve uden men.

M.V.H.....Benny..

Fra : Susanne Drews

Dato : 24-02-04 19:05

On Tue, 24 Feb 2004 18:52:46 +0100, "Benny Mortensen"
<d.lozano_am@gjr.paknet.com.pk> wrote:

> [...]
>brønd. Mirakuløst nok i live, og trods omstændighederne i så god form, så

Den historie kan jeg godt huske, men jeg mener ikke, det var en
Sheltie? Anyway, historien har snart tirgget mig så meget, at jeg vil
kontakte dr.dokumentar for at få "afslutningen". Jeg syntes bare, jeg
først ville spørge her, da detvirkelig har undret mig, at folk i
lokalområdet ikke havde hørt om den. (Som montagen fremstillede det,
var hunden efterlyst i supermarkeder, på lygtepæle, i lokalradio
osv.).

Venligst
Sus

Fra : Mogens Henckel

Dato : 24-02-04 20:15

Det var en hund i Greve området som var meldt savnet i lang tid og den var
også blvet spottet mange steder...der stod meget om dens færden i vores
lokalaviser, men hvad enden blev på historien er aldrig kommet frem...måske
har jeg bare ikke set artiklen.

Men jeg tror ikke at det var en and....en del indrapporterede at have set
hunden forskellige stder i området.

mvh
Mogens

Fra : Bettina

Dato : 28-02-04 01:05

Hejsa

Du kan også prøve at ringe til Ishøj Dyreklinik og spørge om de ved
noget nyt, for jeg er næsten 100% sikker på, at jeg på et tidspunkt så
en efterlysning på denne hund hængende dernede.

Ja der har været meget i vores lokalaviser, og mange ringede til
ejerne og sagde at de mente de havde set den, der og der.

Men jeg mener nu også at det var i Greve, men da den var på besøg hos
venner, så kan vennerne jo godt bo i Greve, mens ejerne bor i Ishøj
eller omvendt.

Desuden mener jeg nu også at Diana var en Collie, hvis jeg ikke husker
meget galt.

Men jeg ved desværre heller ikke hvad historien endte med, men der har
ikke været nyt i lokalavisen længe.

Hilsen Bettina

Fra : Bettina

Dato : 28-02-04 01:06

Jeg mente selvfølgelig ikke Diana, men Dina :)

Hilsen Bettina

Fra : skingur

Dato : 28-02-04 07:05

"Susanne Drews" skrev d. 24-02-04 16:58 dette indlæg :
Hvis du ikke kan kende forskel på en hund og en and er det måske ikk
liiige denne gruppe du skal færdes i!!

(undskyld...men jeg kom sådan til at grine af overskriften!!! )

http://www.kandu.dk/

Fra : Susanne Drews

Dato : 28-02-04 12:01

On Sat, 28 Feb 2004 06:05:26 GMT, "skingur" <skingur.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>liiige denne gruppe du skal færdes i!!
>
>(undskyld...men jeg kom sådan til at grine af overskriften!!! )

Det er du da velkommen til . Jeg kan sagtens kende forskel, men ud
over at være et stykke fjerkræ, så bruges betegnelsen "and" altså også
om en nyhed, der ved nærmere eftersyn ikke holder stik.

Det ser dog ud til, at historien om Dina (som, ja, var en Dværgcollie
og ikke en Shetland Sheepdog) er sand nok - bare lidt træls ikke at
kende slutningen.

Venlig hilsen
Sus

Fra : Jytte

Dato : 28-02-04 13:47

Susanne Drews wrote:

> [...]
>
> Det ser dog ud til, at historien om Dina (som, ja, var en Dværgcollie
> og ikke en Shetland Sheepdog) er sand nok - bare lidt træls ikke at

Enten var det en collie eller også var det en sheltie, der er ikke noget der
hedder dværgcollier.

Hilsen
Jytte

Fra : Susanne Drews

Dato : 01-03-04 01:39

On Sat, 28 Feb 2004 13:46:53 +0100, "Jytte" <vingekatten@mail.dk>
wrote:

>Enten var det en collie eller også var det en sheltie, der er ikke noget der
>hedder dværgcollier.

Jaja, DR montage kalder den en "lysebrun mincollie", men det synes jeg
nu er mindre relevant i forhold til, om historien overhovedet er sand.
Udsendelsen hedder "Dina på gale veje" og kan findes på
www.dr.dk/p1/montage

Venligst
Sus

Fra : Jytte

Dato : 01-03-04 08:12

Susanne Drews wrote:

> [...]
> nu er mindre relevant i forhold til, om historien overhovedet er sand.
> Udsendelsen hedder "Dina på gale veje" og kan findes på

Selvfølgelig er det ikke relevant for om historien er sand. Men det var dig
selv der skrev at det var en dværgcollie og ikke en sheltie eller shetlands
sheepdog som racen også hedder.
Ofte bliver sheltien kaldt for en dværg- eller minicollie selvom det er en
helt anden race end collien, de to racer har kun en vis ydre lighed.

Det er vel blevet sagt i radioen fordi de fleste mennesker ved hvordan en
collie ser ud, men mange ved ikke hvad en sheltie er.

Men det var da interessant nok at få at vide om historien er sand.

Hilsen
Jytte

Fra : Eifelvuf

Dato : 02-03-04 17:50

"Susanne Drews" skrev d. 24-02-04 16:58 dette indlæg :

"Forsvundet hund i Ishøj - eller var det en and?"

Øøhh - det burde vel være muligt at se forskel på en hund og en and,
eller ?

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/