mount af ntfs ?
Fra : tor

Dato : 24-02-04 16:57

hvordan mounter jeg mit ntfs drev som findes på hdb i redhat. har prøvet
noget lign mount -t ntfs /dev/hdb5 /mnt/windowsdrev/F

men den siger ntfs understøttes ikke af kernen, fedt.

Tor Lund

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-02-04 17:40

On Tue, 24 Feb 2004 16:56:31 +0100, tor wrote:

> hvordan mounter jeg mit ntfs drev som findes på hdb i redhat. har
> prøvet noget lign mount -t ntfs /dev/hdb5 /mnt/windowsdrev/F

> men den siger ntfs understøttes ikke af kernen, fedt.

Beder din kerne om at indlæse ntfs-modulet, eller installerer en kerne
der understøtter ntfs før du kører mount?

Prøv at komme med lidt oplysninger - f.eks. hvilken kerne og hvilken
distribution du bruger, så er der måske nogen der kan hjælpe.

Mvh.

--
"Vi är små citroner" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Tor Lund

Dato : 24-02-04 17:45

den siger ntfs understøttes ikke af kernen

på redhat fedora core 1 installation.

mvh Tor Lund

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 24-02-04 22:10

Tor Lund wrote:
> den siger ntfs understøttes ikke af kernen
> på redhat fedora core 1 installation.

Installer en kerne, som kan NTFS.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Tor Lund

Dato : 25-02-04 09:47

fandt ud af det. læste på nogle forums hvor folk skriver, at pga. div.
problemer med at mounte ntfs vælger redhat at udelade muligheden for at
mounte ntfs til fedora som standard. dog kan hentes ntfs fra rmpfind.net og
installeres, men kun med mulighed for at læse fra drevet og dermed ikke
skrive. skummelt.

mvh Tor Lund

Fra : Kent Friis

Dato : 25-02-04 18:43

Den Wed, 25 Feb 2004 09:47:20 +0100 skrev Tor Lund:
> [...]
>installeres, men kun med mulighed for at læse fra drevet og dermed ikke

Nej, det er for at beskytte folks filer. Microsoft betragter NTFS som
en stor forretningshemmelighed, og vil ikke fortælle hvordan man skriver
til systemet. Og så er der jo ikke andet for end at gætte, og hvis
man gætter forkert, så er hele filsystemet smadret.

Mvh
Kent

Fra : Carsten Holck

Dato : 25-02-04 20:59

Kent Friis wrote:

> [...]
> hvis
> man gætter forkert, så er hele filsystemet smadret.

Jeg har længe brugt en kerne fra http://linux-ntfs.sourceforge.net/ også med
skriveadgang, det har aldrig givet problemer. ( Dog sagt uden
garanti/reklamationsret )

/carsten

Fra : Kent Friis

Dato : 26-02-04 17:30

Den Wed, 25 Feb 2004 20:58:55 +0100 skrev Carsten Holck:

>Jeg har længe brugt en kerne fra http://linux-ntfs.sourceforge.net/ også med
>skriveadgang, det har aldrig givet problemer. ( Dog sagt uden
>garanti/reklamationsret )

Så kan jeg også anbefale Lotto. Hvis man er så heldig, er det en fed
forretning

Mvh
Kent

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 27-02-04 19:46

On Tue, 24 Feb 2004 17:44:55 +0100, Tor Lund wrote:

> den siger ntfs understøttes ikke af kernen
> på redhat fedora core 1 installation.

Jeg kommer pludselig i tanke om hvorfor jeg ikke bruger Redhat og
kan anbefale Mandrake

--
Stig