/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Finder ikke USB-kort
Fra : Susanne Drews


Dato : 24-02-04 14:35

Jeg har fået et USB 2.0-indstikskort, der skulle være 100% P&P. Mærket
er ukurant, men kortet har NEC's chipset, som - efter hvad jeg har
kunnet læse mig til - skulle være udmærket. Problemet er "bare", at
min computer absolut ikke finder ny hardware, selv om jeg er sikker
på, at kortet sidder ordentligt i PCI-slottet.

Selvfølgelig kan det være kortet, der er defekt. Men kan det i stedet
være min gamle computer (hjemmebygget pentium 100), der simpelthen
ikke kan håndtere enheden? Eller er det spørgsmål for dumt ?
Venlig hilsen
Susanne Drews

 
 
Peter Jensen (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Peter Jensen


Dato : 24-02-04 14:41


"Susanne Drews" <igenia@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:vdkm3057l3jn0m3u5feb1on9s620v3qqpa@4ax.com...
> Selvfølgelig kan det være kortet, der er defekt. Men kan det i stedet
> være min gamle computer (hjemmebygget pentium 100), der simpelthen
> ikke kan håndtere enheden? Eller er det spørgsmål for dumt ?

Hvilket styresystem er installeret på den maskine ?
--
Peter J



Susanne Drews (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Susanne Drews


Dato : 24-02-04 14:44

On Tue, 24 Feb 2004 14:40:38 +0100, "Peter Jensen"
<spateldask@lovelyspam.hotmail.com> wrote:

>Hvilket styresystem er installeret på den maskine ?

Ja, det burde jeg selvfølgelig have skrevet . Det er Windows 98 SE,
så der burde ikke være problemer med det.
/Sus


Thomas Kristiansen (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Kristiansen


Dato : 24-02-04 16:19

Win 98 SE understøtter ikke USB 2.0 uden drivere.

mvh
TK

"Susanne Drews" <igenia@ofir.dk> wrote in message
news:a8lm30hrk1cmk7rnc9s1vnqm43c50dlq6b@4ax.com...
> On Tue, 24 Feb 2004 14:40:38 +0100, "Peter Jensen"
> <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> wrote:
>
> >Hvilket styresystem er installeret på den maskine ?
>
> Ja, det burde jeg selvfølgelig have skrevet . Det er Windows 98 SE,
> så der burde ikke være problemer med det.
> /Sus
>



Bjarke Andersen (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 24-02-04 16:22

"Thomas Kristiansen" <thomas.bk*remove*@stofanet.dk> crashed Echelon
writing news:403b6b77$0$24706$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:

> Win 98 SE understøtter ikke USB 2.0 uden drivere.


Næ, men den burde vel registrere ny hardware, som problemet jo er at den
ikke gør.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Susanne Drews (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Susanne Drews


Dato : 24-02-04 16:22

On Tue, 24 Feb 2004 16:19:21 +0100, "Thomas Kristiansen"
<thomas.bk*remove*@stofanet.dk> wrote:

>Win 98 SE understøtter ikke USB 2.0 uden drivere.

Der fulgte drivere og installationsvejledning med på en CD. Driverne
er behørigt indlæst, men maskinen finder simpelthen ikke hardwaren.
/Sus


Leony (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Leony


Dato : 24-02-04 16:44

In news:vdkm3057l3jn0m3u5feb1on9s620v3qqpa@4ax.com,
Susanne Drews <igenia@ofir.dk> typed:

> Jeg har fået et USB 2.0-indstikskort, der skulle være 100% P&P. Mærket
> er ukurant, men kortet har NEC's chipset, som - efter hvad jeg har
> kunnet læse mig til - skulle være udmærket. Problemet er "bare", at
> min computer absolut ikke finder ny hardware, selv om jeg er sikker
> på, at kortet sidder ordentligt i PCI-slottet.

Har du prøvet andre PCI-slots (hvis der er flere end 1).

Hvordan installerede du kortet?
Kortet i først og tænde maskinen eller driverne indlæst og derpå kortet
i maskinen?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Mit Chieftec røntgen mod + mit nye mod "The MetallicAse".


Susanne Drews (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Susanne Drews


Dato : 24-02-04 16:47

On Tue, 24 Feb 2004 16:43:50 +0100, "Leony"
<leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:


>Har du prøvet andre PCI-slots (hvis der er flere end 1).

Ja, det har jeg - med samme resultat. Selvfølgelig kan det slet og ret
være kortet, der er defekt - ville såmænd passe meget godt med mit
sædvanlige held o;). Desværre har jeg ikke nogen alternativ maskine at
afprøve det på.- Og jeg ved ikke, om det i stedet kan skyldes, at min
puter er for gammel til sådan noget "nymodens pjank" - på æsken stod
bare, at det skulle virke med "faster processors", og det kan man vel
næppe henregne min 100 MHz til...


>Hvordan installerede du kortet?
>Kortet i først og tænde maskinen eller driverne indlæst og derpå kortet
>i maskinen?

Begge metoder er afprøvet. Jeg har også forsøgt at installere kortet
manuelt, men det kunne jeg heller ikke.

/Sus


Fniller (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Fniller


Dato : 24-02-04 16:52

Susanne Drews wrote:
> On Tue, 24 Feb 2004 16:43:50 +0100, "Leony"
> <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote:
>
>
>
>>Har du prøvet andre PCI-slots (hvis der er flere end 1).
>
>
> Ja, det har jeg - med samme resultat. Selvfølgelig kan det slet og ret
> være kortet, der er defekt - ville såmænd passe meget godt med mit
> sædvanlige held o;). Desværre har jeg ikke nogen alternativ maskine at
> afprøve det på.- Og jeg ved ikke, om det i stedet kan skyldes, at min
> puter er for gammel til sådan noget "nymodens pjank" - på æsken stod
> bare, at det skulle virke med "faster processors", og det kan man vel
> næppe henregne min 100 MHz til...
>
>
>
>>Hvordan installerede du kortet?
>>Kortet i først og tænde maskinen eller driverne indlæst og derpå kortet
>>i maskinen?
>
>
> Begge metoder er afprøvet. Jeg har også forsøgt at installere kortet
> manuelt, men det kunne jeg heller ikke.
>
> /Sus
>

Hvilken pci version er kortet?
og hvilken version pci er der på bundkortet?

det kunen være der problemet er .

EH


Susanne Drews (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Susanne Drews


Dato : 24-02-04 17:11

On Tue, 24 Feb 2004 16:51:36 +0100, Fniller <en_skod@email.com> wrote:

>Hvilken pci version er kortet?
>og hvilken version pci er der på bundkortet?
>
>det kunen være der problemet er .

Ooooh - jeg kan godt se, hvor du vil hen! Desværre er det så nu, jeg
er nødt til at se enooormt blond ud og spørge, hvordan jeg finder ud
af de ting? (Jeg er ikke decideret dum, bare lettere handicappet efter
16 års samliv med professionelle EDB-mænd, der ikke rigtig lod mig
gøre noget selv).

/Sus



Fniller (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Fniller


Dato : 24-02-04 17:18

Susanne Drews wrote:

> On Tue, 24 Feb 2004 16:51:36 +0100, Fniller <en_skod@email.com> wrote:
>
>
>>Hvilken pci version er kortet?
>>og hvilken version pci er der på bundkortet?
>>
>>det kunen være der problemet er .
>
>
> Ooooh - jeg kan godt se, hvor du vil hen! Desværre er det så nu, jeg
> er nødt til at se enooormt blond ud og spørge, hvordan jeg finder ud
> af de ting? (Jeg er ikke decideret dum, bare lettere handicappet efter
> 16 års samliv med professionelle EDB-mænd, der ikke rigtig lod mig
> gøre noget selv).
>
> /Sus
>
>
en Pentium100 har højt sandsynligt en pci som er version 2.0 eller
mindre.
Og din ny indkøbte usb kort har nok en version 2.2... bagud kombatibelt
med 2.1. Hvilket nok står på den kasse som kortet lå i.
Usb 1.1 (1.0) kan nok fås med pci ver2.0

EH


Susanne Drews (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Susanne Drews


Dato : 24-02-04 17:36

On Tue, 24 Feb 2004 17:18:17 +0100, Fniller <en_skod@email.com> wrote:

>en Pentium100 har højt sandsynligt en pci som er version 2.0 eller
>mindre.
>Og din ny indkøbte usb kort har nok en version 2.2... bagud kombatibelt
>med 2.1. Hvilket nok står på den kasse som kortet lå i.
>Usb 1.1 (1.0) kan nok fås med pci ver2.0

Der står ikke noget brugbart på æsken, men i den i øvrigt mangelfulde
dokumentation på CDen kan læses følgende: "Supports PCI-bus power
management specifications 1.1". Men ikke en hujende f.. om, hvor jeg i
øvrigt kan finde disse specifikationer ;-(.

Men tak for hjælpen, anyway. Det er jo nok der, problemet ligger.

/Sus

Anders Pedersen (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Anders Pedersen


Dato : 24-02-04 18:33

On Tue, 24 Feb 2004 14:34:49 +0100, Susanne Drews <igenia@ofir.dk>
wrote:

>Jeg har fået et USB 2.0-indstikskort, der skulle være 100% P&P. Mærket
>er ukurant, men kortet har NEC's chipset, som - efter hvad jeg har
>kunnet læse mig til - skulle være udmærket. Problemet er "bare", at
>min computer absolut ikke finder ny hardware, selv om jeg er sikker
>på, at kortet sidder ordentligt i PCI-slottet.
>
>Selvfølgelig kan det være kortet, der er defekt. Men kan det i stedet
>være min gamle computer (hjemmebygget pentium 100), der simpelthen
>ikke kan håndtere enheden? Eller er det spørgsmål for dumt ?
Har du tjekket biossen
Kan du finde noget med usb (universal serial Bus)
og set om det står til enable.
Hvis det står til dasable

Hvis ikke der er noget med understøtter bissen ikke usb og du kan
aldrig få kortet til at virke..







Susanne Drews (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Susanne Drews


Dato : 24-02-04 19:28

On Tue, 24 Feb 2004 18:33:16 +0100, Anders Pedersen
<anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote:

>Har du tjekket biossen
>Kan du finde noget med usb (universal serial Bus)
>og set om det står til enable.
>Hvis det står til dasable
>
>Hvis ikke der er noget med understøtter bissen ikke usb og du kan
>aldrig få kortet til at virke..

Begrebet USB er ikke nævnt i den BIOS-version, min aldersstegne puter
er udstyret med. Jeg tror, det var det, jeg på "blondinesprog" mente
med, om min puter simpelthen var for gammel . Det er ærgerligt, men
om ikke andet har jeg da et fint kort billigt til salg.

Lidt mere ærgerligt er det med den scanner, der var årsag til, at jeg
fik USB-kortet, men nu har jeg i denne meget venlige NG læst mig til,
at jeg faktisk kan købe en adapter, så jeg kan tilslutte scanneren på
en god, gammeldags port . Så det bliver det næste, jeg prøver.

I skal i hvert fald have tak for gode input - det her er da vist en af
de mere venlige usenet-grupper! Også overfor PC-blondiner .

/Sus
(ikke maskinstormer, bare fattig *G*)

Bjarke Andersen (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 24-02-04 20:12

Anders Pedersen <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> crashed Echelon
writing news:pf2n30dci6acv8cdksbbij7k9b8ie0k7nm@4ax.com:

> Hvis ikke der er noget med understøtter bissen ikke usb og du kan
> aldrig få kortet til at virke..

Den vil jeg gerne afkræfte. Jeg har installeret sandberg USB1.1 PCI kort i
gamle 486'er boards fra før USB så lyset og det virkede fint med Win98SE.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Susanne Drews (24-02-2004)
Kommentar
Fra : Susanne Drews


Dato : 24-02-04 20:36

On Tue, 24 Feb 2004 19:11:41 +0000 (UTC), Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

>Anders Pedersen <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> crashed Echelon
>writing news:pf2n30dci6acv8cdksbbij7k9b8ie0k7nm@4ax.com:

>Den vil jeg gerne afkræfte. Jeg har installeret sandberg USB1.1 PCI kort i
>gamle 486'er boards fra før USB så lyset og det virkede fint med Win98SE.

OK - jeg venter da lidt med at sælge mit kort så
/Sus

Jesper G. Poulsen (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 25-02-04 10:08

In article <vdkm3057l3jn0m3u5feb1on9s620v3qqpa@4ax.com>, igenia@ofir.dk
says...

> Selvfølgelig kan det være kortet, der er defekt. Men kan det i stedet
> være min gamle computer (hjemmebygget pentium 100), der simpelthen
> ikke kan håndtere enheden? Eller er det spørgsmål for dumt ?

Det er nok din PC der er for gammel. Hvad hedder dit bundkort?

Kom nemlig i tanke om en tråd i dk.edb.hardware.bundkort
news:3ff589b2$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Susanne Drews (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Susanne Drews


Dato : 25-02-04 13:17

On Wed, 25 Feb 2004 10:08:07 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:


>Det er nok din PC der er for gammel. Hvad hedder dit bundkort?

Det ved jeg ikke, men jeg må vel pille skjoldet af skildpadden og se,
om det står et eller andet sted .

/Sus


Susanne Drews (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Susanne Drews


Dato : 25-02-04 15:42

On Wed, 25 Feb 2004 13:17:03 +0100, Susanne Drews <igenia@ofir.dk>
wrote:


>Det ved jeg ikke, men jeg må vel pille skjoldet af skildpadden og se,
>om det står et eller andet sted .

Den her NG skal jeg nok blive glad for . For inden jeg nåede ned og
rode med skruetrækker og cykellygte, fortalte en venlig sjæl om
programmet aida_32. Det oplyser, at mit bundkort hedder:

ASUS PA-P5XTP4/4XE/XEG/4N

Hvilket sikkert ikke er så godt .

/Sus



Jesper G. Poulsen (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 25-02-04 16:48

In article <ircp309qirn0ndu92eh3jq2are468p1fsm@4ax.com>, igenia@ofir.dk
says...

> ASUS PA-P5XTP4

Intel 430TX chipset, der har PCI ver. 2.1

- Nu må andre tage over...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Susanne Drews (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Susanne Drews


Dato : 25-02-04 17:08

On Wed, 25 Feb 2004 16:47:34 +0100, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:


>- Nu må andre tage over...

Jeg er glad for smileyen . Jeg ved godt, at mine spørgsmål er
ukvalificerede - men et sted må jeg jo starte....

Undskyldende hilsen
Sus - PC-blondine


Jesper G. Poulsen (25-02-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 25-02-04 22:12

In article <m0ip305lq2qjn1msj7it3p5bd8g4rnkerq@4ax.com>, igenia@ofir.dk
says...

> Jeg er glad for smileyen . Jeg ved godt, at mine spørgsmål er
> ukvalificerede - men et sted må jeg jo starte....

Nej, det er de skam ikke. Den der ikke spør' lærer ikke noget.

> Undskyldende hilsen
> Sus - PC-blondine

Du skal ikke undskylde... Det jeg mente med at andre måtte tage over,
er at jeg ikke er så godt inde i PCI-bussen.


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

http://www.netmeister.org/news/learn2quote2.html

Claus Tersgov (26-02-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 26-02-04 12:32



Uheldigvis faldt Jesper G. Poulsen over tastaturet og skrev derved
følgende:

>> ASUS PA-P5XTP4
> Intel 430TX chipset, der har PCI ver. 2.1
> - Nu må andre tage over...

Så bytter du bare dit kort til et USB 1.0

Du kan så kun kører 12 mbit, men hvis det kun er til printer og
scanner, så er det egentlig ligegyldigt.

Claus


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408875
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste