Kan det lade sig gøre ?
Fra : Qbic - 6400

Dato : 24-02-04 13:56

Hvorledes kan vi nemmest installere et netværk..
Vi har 76 lejligheder fordelt på på 3 blokke.

Vi har ikke mulighed for at trække kabler mellem blokkene,
her skal der overføres trådløst.

Vi har besluttet udelukkende at anvende sitecom's produkter
http://www.sitecom.com

WL 120 PCMCIA Wireless
WL 121 PCI Wireless
WL 122 Broadband Router med 4 port Switch

LN 113 8 port switch
Denne havde vi tænkt os at anvende hvis vi ikke skal have
så mange trådløse routere, så det vil ikke være den primære løsning

Vi havde i tankerne at det kunne gøres sådan.

*******************************
* Ringparken blok1 *
* Ringgade 180 *
* *180A* *180B* *180C* *

* Ringparken blok1 *
* Ringgade 180 *
* *182A* *182B* *182C* *

* Ringparken blok1 *
* Ringgade 180 *
* *184A* *184B* *184C* *
*******************************

9 stk. WL 122 Routere ( 1 stk. pr. opgang )

Vil det være muligt at alle 9 stk. kan komme til at
snakke sammen, eller er det kun muligt direkte til netkortene

/ Qbic - tlf. 2336 4892

Fra : J.K.Arning

Dato : 24-02-04 14:06

Qbic - 6400 wrote:
> Hvorledes kan vi nemmest installere et netværk..
> Vi har 76 lejligheder fordelt på på 3 blokke.

Det her skal du over i dk.edb.netvaerk.stort med
der sidder fyrene med viden om store netværk.

Regards

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-02-04 14:15

On Tue, 24 Feb 2004 13:55:47 +0100, "Qbic - 6400" <niels@qbic.dk>
wrote:

> Vi har ikke mulighed for at trække kabler mellem blokkene,
> her skal der overføres trådløst.

Hvorfor tror du ikke, I har mulighed for at trække kabler mellem
blokkene?

> Vi har besluttet udelukkende at anvende sitecom's produkter
> http://www.sitecom.com
>
> WL 120 PCMCIA Wireless
> WL 121 PCI Wireless
> WL 122 Broadband Router med 4 port Switch

Hvordan kan I lægge jer fast på et specifikke produkter, når I
ikke har lagt jer fast på en løsningsmodel?

> Vi havde i tankerne at det kunne gøres sådan.

Din tegning er blevet noget skuddermudder. Du skulle nok have
lavet den med en 'fixed-pitch' skrifttype som fx Courier.

> 9 stk. WL 122 Routere ( 1 stk. pr. opgang )

Selv med god vilje, kan jeg ikke se, hvad det er, du har tænkt
dig at lave. Forsøger du bare at illustrere tre blokker med hver
tre wireless routere, en i hver opgang?

Har du tænkt dig at køre fra hver WL-122 til et kablet net i hver
opgang, og så kun bruge wireless til at snakke 'på tværs'? Det er
ikke det, man kan med en WL-122.

-A

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-02-04 17:03

"Qbic - 6400" <niels@qbic.dk> wrote:

>Hvorledes kan vi nemmest installere et netværk..
>Vi har 76 lejligheder fordelt på på 3 blokke.

Netværk i den størrelsesorden skal i ikke selv rode med - Det skal gøres professionelt. Og selvfølgelig kablet.

<mlr>