Siameserkattekilling
Fra : Lyrik

Dato : 24-02-04 13:05

Sådan en skal jeg have.
Den skal være sølvfarvet med sort hoved, hankattekilling, topbreed, med blå
øjne. Livlig og snakkende.)
Nogen som kan anbefale en kennel.

Hilsen
Jens

Fra : Battlefield´s

Dato : 24-02-04 14:13

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> skrev i en meddelelse
> Sådan en skal jeg have.
> Den skal være sølvfarvet med sort hoved, hankattekilling, topbreed, med
> [...]
Hej Jens
Bare lige for en orden skyld, så hedder det katteri og ikke kennel når det
drejer sig om katte . Det du søger lyder som en brunmasket siameser, men
prøv at kigge på specialklubben DSO´s hjemmeside, der finder du en
killingeliste, altså en liste over opdrættere, der har killinger netop nu.
Adressen er:
www.dso.dk
Hilsen Vibeke
Battlefield´s Cattery
Homepage: http://home1.stofanet.dk/battlefield

Fra : Lyrik

Dato : 24-02-04 15:03

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> prøv at kigge på specialklubben DSO´s hjemmeside, der finder du en
> killingeliste, altså en liste over opdrættere, der har killinger netop nu.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Tak skal du ha' Vibeke!

"Katteri", i slægt med "mejeri"? Jeg bryder mig ikke om navnet. der er
for meget produktion over det.
Men OK det har man kaldt det.
Tak for dine oplysninger. Jeg har allerede fundet hvad jeg søgte.

Hilsen
Jens

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-02-04 15:09

In article <c1flfd$2ps1$1@news.cybercity.dk>, Lyrik < @> wrote:

> "Katteri", i slægt med "mejeri"? Jeg bryder mig ikke om navnet. der er
> for meget produktion over det.
> Men OK det har man kaldt det.
> Tak for dine oplysninger. Jeg har allerede fundet hvad jeg søgte.

Du kan vel også bare kalde det en opdrætter, hvis det føles bedre
Jeg gætter på at Vibeke protesterede, fordi kennel lyder af noget, der
siger "vov"
Hvad har du fundet? Er skrup-nysgerrig

Fra : Lyrik

Dato : 24-02-04 16:06

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in message
> [...]
> Hvad har du fundet? Er skrup-nysgerrig
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

En i slægt med "Top 10 voksen nr. 9"-samme opdrætter.
http://www.darak.dk/Topkatte/Topkatte2000.htm

Hilsen
Jens

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-02-04 19:10

In article <c1fp78$2vum$1@news.cybercity.dk>, Lyrik < @> wrote:

> En i slægt med "Top 10 voksen nr. 9"-samme opdrætter.
> http://www.darak.dk/Topkatte/Topkatte2000.htm

Til lykke med det
Det er i hvert fald en flot fyr, ham Ramses! Man kan jo håbe at
familien slægter ham på

Fra : maz

Dato : 25-02-04 11:03

Lyrik wrote:
> En i slægt med "Top 10 voksen nr. 9"-samme opdrætter.
> http://www.darak.dk/Topkatte/Topkatte2000.htm

Jamen, tillykke med det
Har selv en dejlig havana-orientaler fra samme opdrætter

/M

Fra : Kate

Dato : 25-02-04 21:36

"Lyrik" <lyrik @ heaven. dk> wrote in

> http://www.darak.dk/Topkatte/Topkatte2000.htm

Uhh, så kig lige på Top5 kastrat nr 5... Jeg er forelsket

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Kate

Dato : 25-02-04 21:46

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in

> Top5 kastrat nr 5.

Jeg mente jo nr 3, der er slet ikke et billede af nr 5

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-02-04 22:44

In article <403d0722$0$55932$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Kate

> Uhh, så kig lige på Top5 kastrat nr 5... Jeg er forelsket

Eller den lille computernørd på top killing nr. 5
Vi ved jo at de dér Camischa-tingester også er uimodståelige forfra

Fra : Kate

Dato : 26-02-04 16:12

> Eller den lille computernørd på top killing nr. 5
> Vi ved jo at de dér Camischa-tingester også er uimodståelige
> forfra

Ja, den kiggede jeg da også ænge på

Fra : Kate

Dato : 25-02-04 21:32

> Jeg bryder mig ikke om navnet. der er
> for meget produktion over det.

Det kan jeg godt følge dig i, sådan føler jeg det også selv. Måske er
det derfor mange lægger vægt på ordet sueopdræt når de fortæller om
deres avl.

Fra : HeidiT

Dato : 04-03-04 09:39

Hej Jens.

Du kan kigge på www.dso.dk som er en specialklub for siamesere og
orientalere. Herinde kan du bla finde en killingeliste med killinger i
forskellige maskefarver.

Mange hilsner
Heidi T
www.tvaermose.com

http://www.kandu.dk/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 04-03-04 15:32

In article <4046eb5f$0$13977$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, HeidiT
<HeidiT.news@kandu.dk> wrote:

> Du kan kigge på www.dso.dk som er en specialklub for siamesere og
> orientalere. Herinde kan du bla finde en killingeliste med killinger i
> forskellige maskefarver.

Yep.. SOK http://home20.inet.tele.dk/aslans/sok/ er også er mulighed.
Men jeg mener at Jens har fundet sin killing?

Fra : Lyrik

Dato : 05-03-04 00:52

> [...]
> Men jeg mener at Jens har fundet sin killing?
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
+++++++++++++++++++++++++++++
Tak til jer begge. Men som du skriver har jeg fundet opdrætteren og
killingen.
Vi skal Til Horsens sidst på måneden og hente den.
Jeg kunne godt lide jeres sider og har især dvælet ved siamis.com.
En ting som foruroliger mig lidt ved siameseropdrættet er dog at man bryder
med sølvhvid krop, sort hoved og hale og begynder at parre anderledes
farvede orientalere ind i siameseropdræt. Hvordan kan det være? Jeg synes at
det er dårlig smag! "Racenschande"
Tænk nu hvis jeg får en siameser som ikke ligner en siameser!-Gys!

Hilsen
Jens

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-03-04 01:04

In article <c28fe1$8i4$1@news.cybercity.dk>, Lyrik < @> wrote:

> [...]
> det er dårlig smag! "Racenschande"
> Tænk nu hvis jeg får en siameser som ikke ligner en siameser!-Gys!

Nej sådan fungerer det ikke
Jeg er ikke nogen ørn til genetikken - men jeg har dog fattet at siam
farven - maske og blå øjne - skyldes et gen der hedder cs. Det
forvandler en fuldfarvet kat af hvilken som helst farve, til en kat,
hvor samme farve kun dukker op på kattens koldeste dele = lys krop
(varmest) og farvet ansigt, ben, hale, ører (= koldest). Genet giver
også blå øjne.
Så racen (det er i princippet faktisk samme race) er altså enten en kat
med cs genet = masket siameser eller uden cs genet = farvet over det
hele, orientaler. Du kan ikke få en "blanding", hvis det er det du
mener, cs genet enten er der - eller er der ikke

Vibeke eller Trine P., ret mig hvis jeg tager fejl?

Fra : Battlefield´s

Dato : 05-03-04 15:18

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vibeke eller Trine P., ret mig hvis jeg tager fejl?
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

hej
Jo, sådan kan man godt sige.
Men bare rolig Jens, "din" killing ser ud som han skal. Jeg kender godt ham
og hans bror.
Hilsen Vibeke