USB porte
Fra : Tommy Le

Dato : 24-02-04 12:45

Hej!

Jeg har to USB porte på min computer hvoraf jeg bruger den ene port til en
memory key.
Jeg kan huske at jeg brugte det ene(1) stik uden problemer, hvorefter Win XP
pludselig ikke kunne genkende min memory key når den blev sat i. Så satte
jeg memory key over i den anden port(2) og det virker nu fint. Men hver gang
jeg sætter memory key i den "første"(1) USB port kan den stadig ikke
genkende hardwaren. Dvs porten kan godt detektere at der er tilsluttet en
enhed men ikke hvilken. Er der nogle som ved hvad problemet skyldes?? Jeg
har ikke anvendt nogen som helst drivere men det skulle vel ikke være
nødvendigt, når memory key bliver genkendt i den "anden"(2) USB port...

MVH
Tommy

Fra : J.K.Arning

Dato : 24-02-04 13:46

Tommy Le wrote:
> [...]
> hvad problemet skyldes?? Jeg har ikke anvendt nogen som helst drivere
> men det skulle vel ikke være nødvendigt, når memory key bliver

Der er åbenbart gået "ged" i den på et tidspunkt hvad angår
din key og port 1 og når det først sker kan det være meget
svært at på XP tilbage på rette spor. Du kan undersøge om
der findes en XP driver til din memory key og hvis der gør så
forsøge at opdatere driveren via Device Manager når den er
tilsluttet.

Generelt er reglen .. hvis der er en driver til en given USB dims
så installer den .. _inden_ du tilslutter den, for som sagt får XP
først din usb dims sat forkert op kan det være næsten umuligt at
rette op på problemet bagefter.

Regards