Eksekvering af kode to gange
Fra : Steen

Dato : 24-02-04 12:07

Hvordan eksekverer man asp-kode gemt i en database?

Mit eget forslag: hiv koden ud af databasen, og skriv det til en asp-fil,
som der herefter enten inkluderes med <!-- #include file="..."--> eller
redirectes til med response.redirect.

Men der findes ikke en kommando, som eksekverer kode i en streng, f.eks.

kode = "response.write ""Hej!"""
execute(kode)

Mvh Steen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-02-04 12:26

Steen skrev:

> Hvordan eksekverer man asp-kode gemt i en database?

Det er ikke umiddelbart muligt. Problemet er at du skal bruge noget
kode til at hive asp-koden ud af databasen. Før denne kode kan
køres skal den godkendes af asp-parseren - og når det er sket kan
du ikke bare tilføje ny kode. Du kan lave en ny fil og viderestille
til den, som du selv er inde på.

> Mit eget forslag: hiv koden ud af databasen, og skriv det til
> en asp-fil,

Det kan godt lade sig gøre.

> som der herefter enten inkluderes med <!--
> #include file="..."-->

Den går ikke. Inkluderinger kører før alt andet.

> eller redirectes til med response.redirect.

Det er måske en mulighed - men jeg tror det bliver tungt at køre
fordi du hver gang skal skrive en fil før du kan køre den.

Nej.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Torben Brandt

Dato : 24-02-04 17:50

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Nej.

Ovenstående virker da fint...

/Torben

Fra : Steen

Dato : 24-02-04 22:06

Torben Brandt wrote:

> Ovenstående virker da fint...

GUD! Det gør det også! Det var bare noget, jeg fandt på. Damn! ;-D Der er
vist muligheder i det...

/steen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-02-04 22:14

Torben Brandt skrev:

> Ovenstående virker da fint...

Ups - der lærte jeg noget nyt. Jeg beklager fejlen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen