Skip login på de første 5 sider
Fra : Jacob ..

Dato : 24-02-04 11:37

Jeg har nogle sider som jeg har beskyttet med et lille
loginsystem i en Accesdatabase.

Spørgsmål:

Kan jeg lave en anordning der gør, at man kan entrerer 5
beskyttede sider *uden* at logge ind og derefter aktiveres
loginfunktionen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-04 11:58

"Jacob .." <laessoe@yahoo.com> escribió

> Kan jeg lave en anordning der gør, at man kan entrerer 5
> beskyttede sider *uden* at logge ind og derefter aktiveres
> loginfunktionen.

ja naturligvis, men vi må hellere lige se hvad du bruger til at kontrollere
om en bruger er logget på eller ej...

Fra : Jacob ..

Dato : 24-02-04 12:34

> ja naturligvis, men vi må hellere lige se hvad du bruger til at kontrollere
> om en bruger er logget på eller ej...

I toppen af de beskyttede sider bruger jeg en include = save.asp:

<%
If Session("login") <> True then
Response.Redirect "Login.asp"
End if
%>

Min login.asp ser således ud:

<%
if request ("mode") = "login" then
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath
("/Gate/Database/database.mdb")
Conn.Open DSN

Login = Trim(Replace(Request.Form("Login"),"'","''" ))
Password = Trim(Replace(Request.Form("Password"),"'","''" ))

rsSQL = "SELECT * FROM admin where Login = '" & Login & "' and Password = '" &
Password & "'"
response.write strSQL
set rs = Conn.execute(rsSQL)
If Not (rs.BOF Or rs.Eof) Then
Session("ID") = rs("ID")
session("login") = True
Response.redirect "logged.asp"

Else

Response.redirect "Login.asp"

End If

Conn.Close
Set Conn = Nothing

End if
%>

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-04 12:45

"Jacob .." <laessoe@yahoo.com> escribió en el mensaje

> <%
> If Session("login") <> True then
> Response.Redirect "Login.asp"
> End if
> %>

Prøv noget i stil med:

<%
if session.contents("counter") = "" then
session.contents("counter") = 0
end if
If Session("login") <> True then
if session.contents("counter") > 5then
Response.Redirect "Login.asp"
else
session.contents("counter") = session.contents("counter") + 1
end if
End if
%>

Fra : Jacob ..

Dato : 24-02-04 12:52

> <%
&gt; if session.contents("counter") = "" then
&gt; session.contents("counter") = 0
&gt; end if
&gt; If Session("login") <> True then
&gt; if session.contents("counter") > 5then
&gt; Response.Redirect "Login.asp"
&gt; else
&gt; session.contents("counter") = session.contents("counter") +
1
&gt; end if
&gt; End if
&gt; %>

Jeg forsøgte at erstatte save.asp med ovenstående, men den fejlede -
nogen ide om hvorfor?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-04 13:05

"Jacob .." <laessoe@yahoo.com> escribió

> Jeg forsøgte at erstatte save.asp med ovenstående, men den fejlede -
> nogen ide om hvorfor?

Tja nu er vi jo ikke synske. Læs eventuelt fejlmeddelelsen og så opdager du
måske at der var en tastefejl i min kode. (prøv at erstatte "5then" med
"then")

Fra : Jacob ..

Dato : 24-02-04 13:27

> Tja nu er vi jo ikke synske. Læs eventuelt fejlmeddelelsen og så opdager du
> måske at der var en tastefejl i min kode. (prøv at erstatte "5then" med
> "then")

Sorry - dumt af mig...

Jeg ændrede det til:

<%
[...]

Nu kan jeg "rende rundt" på 6 sider uden login - noge ide hvorfor lige 6?

Fra : Steinar Talmoen

Dato : 24-02-04 13:45

Prøv denne....

<%
If session("counter") & ""<>"" then
If Session("login") <> True then
if session("counter") > "5" then
Response.Redirect "Login.asp"
else
session("counter") = session("counter") + 1
end if
End if
Else
session("counter") = 1
End if
%>

Fra : Jacob ..

Dato : 24-02-04 14:28

Steinar Talmoen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Prøv denne....

Tak for det det hele virker! Det er sq dejligt at i lige var mig behjælpelig og
så hurtigt som det gik! Thanx.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-02-04 14:37

"Jacob .." <laessoe@yahoo.com> escribió

> Nu kan jeg "rende rundt" på 6 sider uden login - noge ide hvorfor lige 6?

HVis du ændre

if session.contents("counter") > "5" then

til

if session.contents("counter") >= 5 then

så skulle den være i vinkel.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-02-04 12:55

Jacob .. skrev:

> Jeg forsøgte at erstatte save.asp med ovenstående, men den
> fejlede

*Hvordan* fejlede den?

Læs evt. <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.
--