MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ghost
Fra : Iceman2004

Dato : 24-02-04 01:41

Hejza!

Er det muligt at tage en ghost af hele sit system
og så hvis windows nu går fuldstændig ned eller
skal genintalleres at man så bare kan bruge ghost
til at lægge det hele ind igen. Sådan at man ikke
skal installere alle sine programmer og det igen??

Håber i forstod?!

Mvh
Ice!

Fra : Edmund

Dato : 24-02-04 02:03

Iceman2004 skrev:

> [...]
> til at lægge det hele ind igen. Sådan at man ikke
> skal installere alle sine programmer og det igen??

Det er jo lige det programmet Ghost gør.
Den ligger så det hele i en fil, som den så også kan komprimere hvis man
vil.
Skal denne fil ligge på harddisk, skal det være på en anden partition
eller disk
Den kan også smide det hele over på en anden disk som man så kan boote
fra.

Programmet Drive Image kan det samme.

Har du en anden harddisk der er lige så stor, kan du finde et gratis
program hos den harddiskfabrikant, som kan kopiere hele din disk. Det
kan du så vælge at kopiere tilbage igen på den orginale disk.

Har du XP pro kan den også lave et image via sikkerhedskopiering, det
hedder en ASR backup, som laver en fil du så kan bruge i forbindelse med
XP cd installationsprocesen.Når man laver filen, laver den også en
diskette man skal bruge i forbindelse med XP installationen

Min egen hjemmestrikkede metode er at installere to XP´er på hver sin
partition og så komme den anden XP i en ZIP fil. Denne metode bruger jeg
til min partition2 fordi alle de ovenstående metoder jo sletter hele den
partion som XP er på.
men eller bruger jeg DriveImage til min store XP på C-drevet
--
Mvh Edmund

Fra : Jan Jensen

Dato : 24-02-04 08:39

> [...]
> til at lægge det hele ind igen. Sådan at man ikke
> skal installere alle sine programmer og det igen??

Ja, og det er rigtigt smart....
Du kan vælge i mellem at "Ghoste" en enkelt partion eller en hel disk
til en image fil.
Vær lige opmærksom på at du ikke kan lægge imagefilen på den
partion/disk som du "Ghoster".
Ex.: Vil du lave en imagefil af din "C" partion kan du lægge imagefilen på
"D" drevet.

Du kan også ghoste din disk, og lægge image filen på et netværksdrev (Ghost
2003)

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Iceman2004

Dato : 25-02-04 03:19

"Jan Jensen" <blaaberg@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "D" drevet.
>
> Du kan også ghoste din disk, og lægge image filen på et netværksdrev

Kan man så hvis man har formateret bare "ghoste"
windows tilbage på c drevet uden at man skal installere
noget igen?

Eller hvordan?

Mvh
Ice!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-02-04 09:43

In article <403c0604$0$288$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
petersenk2004REMOVETHIS@hotmail.com says...

> Kan man så hvis man har formateret bare "ghoste"
> windows tilbage på c drevet uden at man skal installere
> noget igen?

Det er det der er meningen med Ghost.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-02-04 11:44

"Iceman2004" <petersenk2004REMOVETHIS@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> windows tilbage på c drevet uden at man skal installere
> noget igen?
>
> Eller hvordan?
>
> Mvh
> Ice!
Hej.
Ja, du skal bare huske at lave en bootdiskette inde i ghost først. Du
behøver heller ikke at formatere dit drev først, det gør ghost inden den
install. windows.
Det er nemt at bruge ghost og det går stærkt, jeg gjorde det den anden dag,
det tog ca. 5 min. at install. windows igen, med programmer og det hele.

Mvh. Jørgen Nielsen.