Boote fra flashram
Fra : JL

Dato : 23-02-04 23:34

Er der nogen der har kendskab til følgende:
- Et bundkort der direkte kan anvende flash-ram , og kan boote fra dette.
- En dansk forhandler af en ide=>flash-ram converter (se evt. nedenstående
link)
http://www.flashmemory.com.au/shop/shopdisplayproducts.asp?id=26&cat=IDE+CompactFlash+Adapters
Mvh
JL

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-02-04 00:06

"JL" <drlorenzo@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen der har kendskab til følgende:
>- Et bundkort der direkte kan anvende flash-ram , og kan boote fra dette.

Det fleste nyere bundkort kan boot'e fra USB devices - Mit MSI-kort booter f.eks uden problemer fra min USB-kortlæser og
USB-memory-pen.

>- En dansk forhandler af en ide=>flash-ram converter (se evt. nedenstående
>link)

Den er vel kun nødvendig hvis bundkortet ikke kan boot'e fra USD devices ?!

<mlr>

Fra : JL

Dato : 24-02-04 00:11

snip
nedenstående

> Den er vel kun nødvendig hvis bundkortet ikke kan boot'e fra USD devices
?!
> <mlr>
Det kommer lidt an på om en USB pen kan behandles fuldstændigt som et alm
IDE drev, på samme måde som et flashram drev kan.
Hvordan lægger du boot info over på din usb pen?
JL

Fra : Leony

Dato : 24-02-04 15:01

In news:xLv_b.96434$jf4.5957872@news000.worldonline.dk,
JL <drlorenzo@hotmail.com> typed:

> Hvordan lægger du boot info over på din usb pen?

Det er, svjv, ikke alle USB-sticks der understøtter boot.
Hvis den gør så følger der gerne et program med, som kan gøre den
bootable. Det er selvfølgelig også muligt at hente det på producentens
hjemmeside.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/