Webspeed 512/128 kører lidt for langsomt
Fra : Anders Nielsen

Dato : 23-02-04 21:54

Hej...

Jeg har en Webspeed 512/128-opkobling som faktisk kører meget fint - bl.a.
opnår jeg ping-tider i spil på helt ned til 25-30ms...

MEN.....

Når jeg downloader filer, kommer hastigheden sjældent (for ikke at sige
aldrig) over 59,5 kB/s.
Har nøje overvåget det i DU Meter. Når jeg sætter grafens grænse på 512
kbit/s, kan man tydeligt se et lille mellemrum
mellem min downloadhastighed og maksimum på grafen, hvilket self. skyldes at
jeg ikke downloader hurtigt nok...

Har forsøgt at klage til TDC, men de mener ikke at jeg har grund til at
klage. De siger (citat): "Hvis du har en WebSpeed 512 forbindelse, ligger
din PC's hastighed til hovedfærdselsåren på mellem 47 og 50 kb pr. sekund."

Er det rimeligt at kalde produktet for 512 kbit/s (64 kB/s) når de faktisk
kun garanterer for 47-50 kB/s?
Eller i mit tilfælde 59 kB/s....
Dengang jeg havde normal ADSL kørte mine downloads med ca. 62 kB/s

Noget man selv ka' gøre for at hive hastigheden op de 64? Har faktisk prøvet
at køre et optimeringsprogram, men de hjælper sq aldrig...
Nogen andre med samme erfaring?

//Anders

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 23-02-04 22:12

"Anders Nielsen" <anders_nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
prøvet
> at køre et optimeringsprogram, men de hjælper sq aldrig...
512 / 8 = 64 kB/s
Jeg ved ikke om der er samme TCP overhead ved webspeed som ADSL men der går
ca. 15 % ~ 64-9,6 kb = 54,4 kB/sec når man har ADSL.
Desuden kan de jo hellere ikke garantere for at dine kabler er af optimal
kvalitet og den slags gaz, så du har nok ikke særligt meget at brokke dig
over.

/Morten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-02-04 22:43

"Anders Nielsen" <anders_nielsen@webspeed.dk> skrev :

>Jeg har en Webspeed 512/128-opkobling som faktisk kører meget fint - bl.a.
>opnår jeg ping-tider i spil på helt ned til 25-30ms...

Prøv i en mere relevant gruppe, webspeed har ikke noget med xdsl
at gøre.

I news:tele.internet.kabelmodem finder du andre webspeedbrugere,
så der er nok størst hjælp at finde der.

Ellers news:dk.edb.internet.udbydere.
--
Knud

Fra : Anders Nielsen