Window.opener på tværs af domæner
Fra : Peter Westh

Dato : 23-02-04 20:32

Hej,

Jeg har en loginformular til et site, som kaldes i et pop-up vindue. Ved
succesfuld login genindlæses først den side, hvorfra pop-up vinduet blev
åbnet, hvorefter pop-up vinduet lukker sig selv, sådan her:

var sLocation=window.opener.top.document.location;
window.opener.top.document.location.replace(sLocation);
window.opener.top.focus();
window.close();

Nu vil jeg gerne kunne kalde mit pop-up vindue via et link fra et andet
website. Ved succesfuld login skal indholdet af det vindue, som åbner pop-up
vinduet erstattes med en side på mit eget site, hvorefter pop-up vinduet
skal lukke sig.

Jeg havde forestillet mig at gøre det simpethen ved at definere sLocation
som URL'en på den side, jeg vil sende brugeren til - men det virker kun ,når
jeg kalder vinduet fra mit eget domæne - ikke fra et andet. Hvordan kan det
være - burde et clientside-script ikke være ligeglad med det? Og hvordan
løser jeg problemet?

På forhånd tak

Peter Westh

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-02-04 22:01

Peter Westh skrev:

> [...]
> mit eget domæne - ikke fra et andet. Hvordan kan det være -
> burde et clientside-script ikke være ligeglad med det?

Browseren er næppe ligeglad. Jeg er overbevist om at grunden til at
det ikke virker, er sikkerhedsindstillingerne i browseren.

Der er - med god grund - lavet restriktioner for hvad javascript-
kode må gøre på en webside. Det at sende brugeren til et helt andet
site kan nemt misbruges og er formentlig derfor blokeret som
standard.

> Og hvordan løser jeg problemet?

Desværre - ingen ideer her (andet end at undlade at referere på
tværs af domæner).
--
Jens Gyldenkærne Clausen