tele2
Fra : Tage

Dato : 23-02-04 18:03

Kan nogen fortælle hvorfor jeg ikke kan modtage post
på min egen mailserver fra mit eget domænenavn(der er dns pegning på)
har tele2 lukket noget af.
Tage

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-02-04 19:34

http://www.editorial.dk.tele2.se/?page=privat_internet_adsl_spoergsmaalogsvar_teknik&t2page=privat_internet_adsl_spoergsmaalogsvar_teknik

Fra : Morten Davidsen

Dato : 23-02-04 22:20

http://www.editorial.dk.tele2.se/?page=privat_internet_adsl_spoergsmaalogsvar_teknik&t2page=privat_internet_adsl_spoergsmaalogsvar_teknik

For lige at pensle det mere ud har jeg copy+pastet det nødvendige >
Er alle porte åbne?

Nej, port 25 er lukket. Vi tilbyder, at du gratis kan benytte
mail-relay.tele2adsl.dk som sekundær mailserver og dermed alligevel få din
egen mailserver. Den skal i praksis sættes på som MX record med lavere
prioritet.

-------

/MD

Fra : Calle.

Dato : 25-02-04 15:11

Morten Davidsen wrote:
> [...]
> mail-relay.tele2adsl.dk som sekundær mailserver og dermed alligevel
> få din egen mailserver. Den skal i praksis sættes på som MX record

hvordan gør man det?

--
Calle

Fra : Claus Hemmingsen

Dato : 25-02-04 19:01

Du skal sætte dine MX records op, dvs den MX record med den højeste
prioritet(normalt MX10) skal stå til din eksterne ip-adresse, dvs den du får
fra Tele2 via DHCP.
Og din MX record med lavest prioritet(normalt MX20) skal sættes til
mail-relay.tele2adsl.dk

MX10: ip-adresse
MX20: mail-relay.tele2adsl.dk

MVH
Claus

Fra : Palle Hansen

Dato : 07-03-04 18:54

> MX10: ip-adresse
> MX20: mail-relay.tele2adsl.dk

MX record skal ikke pege på ip.
Den skal pege på en A-record som så peger på ip.
MX record mod CNAME er heller ikke ok!