Elevation
Fra : Ivar Madsen

Dato : 23-02-04 18:53

Min mor har bræket armen, og fået en folder med fra skadestuen, hvor der står

|Kontakt skadestuen hvis:
Smerterne forværres og ikke aftager ved elevation

Og så er det så jeg spørger, hvad er elevation?

Og så hvorfor bruger KAS Herlev dog et så mærkeligt ord i en folder til alm.
Dansker, ja, det er der sikkert ikke nogen her der kan give et godt svar på,
men aligevel synes jeg det er for dårligt

Ivar Madsen
Der kører MDK9.2 med KDE 3.2

Fra : Ulvir

Dato : 23-02-04 19:06

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse
> Min mor har bræket armen, og fået en folder med fra skadestuen, hvor der
står

> Smerterne forværres og ikke aftager ved elevation
>
> Og så er det så jeg spørger, hvad er elevation?

Det betyder 'Kontakt skadestuen hvis: Smerterne forværres og ikke aftager
ved at holde armen hævet højt.'

Regards/hilsen- Ulvir.

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-04 19:11

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> wrote in message
> Min mor har bræket armen, og fået en folder med fra skadestuen, hvor der
står

> Smerterne forværres og ikke aftager ved elevation
>
> Og så er det så jeg spørger, hvad er elevation?

At elevere = at hæve (som i elevator)

> [...]
på,
> men aligevel synes jeg det er for dårligt

Ved nu ikke om det er så mærkeligt et ord, du undrer dig vel heller ikke
over at en elevator ikke hedder en hæve-rum? :)

Mvh J. Ragnar

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 23-02-04 20:01

Hej

Jeg synes altså godt, de på sygehuset kan skrive et i sprog, som alle kan
forstå.

Det kan ikke være meningen, at man skal have fat i en ordbog, eller sidde og
spekulere over hvad ordet ligner.

Man kunne lige så godt have skrevet det, Ulvir skrev, eller endnu simplere:

"Hvis du får ondt i armen, skal du hæve armen, måske ved hjælp af en pude.
Hvis det alligevel bliver værre med smerterne, så ring til skadestuen."

Jeg synes det er godt du spørger - Ivar.

VH Birgitte