TV tuner kort?
Fra : Lars

Dato : 23-02-04 18:05

Er der en venlig sjæl der vil forklare hvorledes et TV tuner kort til
indbygning i PC'en virker?

Hvorledes modtages signalerne?
Skal kortet kobles på antennesignalet i hjemmet?
Kan man modtage flere stationer eller andre stationer end ellers?
Kan signalet sendes videre til TV'et hvis man har TV-out på sit grafikkort?
Er der andre væsentlige forhold der gør sig gældenden

Fra : Lars

Dato : 23-02-04 18:06

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
grafikkort?
> Er der andre væsentlige forhold der gør sig gældenden

Jeg ramte desværre en forkert tast og sendte dermed indlæget for tidligt.

Men jeg har ikke umiddelbart flere spørgsmål om TV tuner kort.

Lars

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 23-02-04 18:33

Lars skrev:
> Er der en venlig sjæl der vil forklare hvorledes et TV tuner kort til
> indbygning i PC'en virker?
>
> Hvorledes modtages signalerne?
> Skal kortet kobles på antennesignalet i hjemmet?

Netop. Der er en antenneindgang ligesom på TV'et.

> Kan man modtage flere stationer eller andre stationer end ellers?

Nix.

> Kan signalet sendes videre til TV'et hvis man har TV-out på sit
> grafikkort?

Ja.

> Er der andre væsentlige forhold der gør sig gældenden

Ja. Den software jeg har prøvet til TV-kort har været ualmindeligt ringe.
Det har betydet, at jeg næsten ikke bruger mit TV-kort. Jeg drømte om
tidsforskudt TV, men kun alm. TV-sening og recording virker nogenlunde
stabilt.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Ole Axelsen

Dato : 23-02-04 18:48

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Er der en venlig sjæl der vil forklare hvorledes et TV tuner kort til
> indbygning i PC'en virker?
>
> Hvorledes modtages signalerne?

De fleste nyere har både Video-in og antennestik. Mange har antennestik både
til TV og radio. Jeg kører selv med et Pinnacle koblet til scartstikket i
min Sat-box. Dette betyder, at jeg kan se/optage alt, bortset fra TV2.

> Skal kortet kobles på antennesignalet i hjemmet?

Ja, eller via Video-in til anden signalkilde.

> Kan man modtage flere stationer eller andre stationer end ellers?

Nej, du kan kun modtage det du i forvejen har inde i huset

> Kan signalet sendes videre til TV'et hvis man har TV-out på sit
grafikkort?

Ja, men da du jo alligevel kun kan modtage det samme som på TV er der vel
ikke nogen fordel ved det!

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : TBC

Dato : 26-02-04 04:00

"Lars" <velsheda@RemoveThisoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Er der en venlig sjæl der vil forklare hvorledes et TV tuner kort til
> indbygning i PC'en virker?
>
> Hvorledes modtages signalerne?

Som altid med en tuner, ligesom i en video, en satellit reciever eller et
TV.

> Skal kortet kobles på antennesignalet i hjemmet?

Ja, det skal tilkobles et eller andet antennesignal. Hvilket afhænger af
kortet (er det til satellit TV, eller almindeligt kabel/terrestialt analogt
TV fra en antenne)

> Kan man modtage flere stationer eller andre stationer end ellers?

Afhænger af *hvad* det er kortet kan modtage med dets tuner, altså af hvad
man sammenligner med. Et satellit reciver kort til PC'en mod et TV med en
stue antenne f.eks.

> Kan signalet sendes videre til TV'et hvis man har TV-out på sit
grafikkort?

Ja, men ikke nødvendigvis med noget godt resultat.

> Er der andre væsentlige forhold der gør sig gældenden

I forhold til ...?