Forklaring på koder til unlock
Fra : Peter Andersen

Dato : 23-02-04 17:47

Jeg vil gerne unlocke en Nokia 6100 for en kammerat, der har taget sit
Orange Mobil med til Australien og gerne vil benytte et australsk
simkort. Jeg vil derfor sende ham kode+instruktion pr. mail.

Jeg har hentet den her Ultimate Calculator til beregning af koder.
Nogen der kan give nogle tips til programmet, så som hvad ASIC type er
og hvilken Keycode der skal anvendes (griffin NEW, old osv.)

Hvad betyder de forskellige 7 sæt koder angivet nedenfor?

1=MCC+MNC
2=GD1
3=GD2
4=IMSI
5=MCC+MNC+GD1
6=MCC+MNC+GD1+GD2
7=All Locks (Universal - multilock)

Hvad er det mest hensigtmæssige at bruge for at åbne den pågældende
tlf?

Kvitterer telefonen med et bip eller en besked hvis koden bliver
tastet rigtigt ind?

På forhand tak for hjælpen

Peter

Fra : helloo.dk

Dato : 23-02-04 18:12

"Peter Andersen" <plandersen@OSAMABINLADENyahoo.com> wrote in message
> Jeg har hentet den her Ultimate Calculator til beregning af koder.
> Nogen der kan give nogle tips til programmet, så som hvad ASIC type er
> og hvilken Keycode der skal anvendes (griffin NEW, old osv.)

Til din 6100 vil jeg benytte ASIC 2 og keykode skal enten være New eller
Old. (ikke griffin)
Om det er New eller Old er op til din software i telefonen.

> Hvad er det mest hensigtmæssige at bruge for at åbne den pågældende
> tlf?

Hvis du bruger den kode der slutter på +7 vil telefonen låse alle låsene op.
skal bruges i de fleste tilfælde. Også til din 6100.

> Kvitterer telefonen med et bip eller en besked hvis koden bliver
> tastet rigtigt ind?

Telefonen skriver "Begrænsning er slået fra" hvis du taster rigtigt!
Hilsen Dan

--
Gratis unlock af Nokia telefoner
Se mere info på www.helloo.dk
Vi er med på de nyeste modeller

Fra : Ubrugt Værdikupon

Dato : 25-02-04 21:39

send emei-nummeret, model og firma den er låst til på
webmaster[snabel-a]tingholm.com så sender jeg dig koden....
Brian Tingholm

Fra : Soren Pedersen

Dato : 02-03-04 12:12

Kan du også gøre det med en SE T610 ?

Mvh
Søren

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 02-03-04 12:19

Soren Pedersen skrev:

>Kan du også gøre det med en SE T610 ?

Nej, man kan ikke udregne koden til Sony Ericsson-telefoner uden at
have fat i telefonen.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--