Fox Red Labrdor
Fra : Henrik

Dato : 23-02-04 15:52

Er der nogen der har kendskab til en labrador type der hedde Fox Red er der
evt. opdræt af dem i Danmark? jeg har fundet noget om dem på nettet det ser
ud til at de mest findes i Amerika/Canada men det kunne være dejligt hvis
der var noget på dansk om dem et eller andet sted.
Henrik

Fra : Palle

Dato : 23-02-04 17:54

"Henrik" <h.lillelund@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ud til at de mest findes i Amerika/Canada men det kunne være dejligt hvis
> der var noget på dansk om dem et eller andet sted.

Så vidt jeg lige kan finde ud af, er det vist bare en farvevariant af gul.
Det vil sige at du måske kan finde en red fox mellem et hold gule labradors.
Det er meget normalt med flere farvevariationer inden for en race. En Golden
Retriever er jo heller ikke bare gul. De kan gå fra at være helt hvide og
over til rødbrun (cognag).

Men det er da muligt, at der er nogle der avler for at få denne farve frem.
Det kunne det da godt se ud til at der er i canada/USA.

Mvh Palle

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-02-04 08:13

"Palle" <elmerfj@jubiimail.dk> wrote in message

> [...]
frem.
> Det kunne det da godt se ud til at der er i canada/USA.

Det lyder mest som om det er jagttypen, altså den lidt mindre og lidt mere
aktive type, de er typisk noget mørkere i pelsen.
Men det er der helt sikkert nogen lab ejere fra DRK der kan fortælle mere
om.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-02-04 09:30

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> [...]
> aktive type, de er typisk noget mørkere i pelsen.
> Men det er der helt sikkert nogen lab ejere fra DRK der kan fortælle mere

Jeg tror vist jeg fik blandet goldens og lab'ere sammen

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Battlefield´s

Dato : 24-02-04 14:04

> [...]
> gul.
> og

> Jeg tror vist jeg fik blandet goldens og lab'ere sammen

Hej Christian
Det skal du nu ikke være ked af , de eneste meget mørke labbere jeg har
set har været af brugshundetype. Men de er ikke så almindelige som de mørke
Goldens, som også ganske rigtigt er af brugstype.
Hilen Vibeke, Lab ejer siden 1966

Fra : Tommy

Dato : 24-02-04 09:25

Hej

fox-red er en gul lab som går over i det røde..... Ikke noget specielt ved
det.
Ligesom Golden går fra hvid over gylden til kobber farvet så er der også
flere farver hos labberne:

Sort, Brun, Gul (som er den der kan variere mest bla. "fox red")

Hilsen
Tommy
4½ mdr. Golden Retriever samt "medejer" på en 12 år gammel sort labrador

Fra : Henrik

Dato : 24-02-04 21:40

tak for svarene indtil nu , hvis man læser de canadiske og amerikanske sider
om fox red labrador ser det altså ud som om det er en specifik farve de
avler efter ikke bare en "misfarvet" men ihverttilfælde tak for svarene.

Fra : Tommy

Dato : 25-02-04 08:38

Det er en uofficiel farve.....
hvis du kigger på www.akc.org så findes den ikke som selvstændig race. Jeg
vil ikke kalde det en fejl farve men en mørk, gul Labrador. Ikke andet. Så
skaf dig en meget mørk gul og kald den fox-rex. Det er ikke noget du kan få
stambogsført. I hvertfald ikke i DKK.

Hilsen
Tommy