MS Windows
briani 27239
Kan man tilføje en funtion til højreklik g~
Fra : Joe

Dato : 23-02-04 14:59

Jeg har ofte brug for at kopiere en tekst fra en WEB side og typisk er det
til ét eller andet program (f.eks. Outlook eller Word) som i forvejen har en
anden formattering. Derfor har jeg brug for en funktion som stripper alt
formattering/kode fra den kopierede tekst. Jeg havde forestillet mig, at det
kunne være helt genialt, at have en ekstra mulighed, når man trykker på
højre musetakst "Copy raw text" eller noget i den stil.. eller en
applikation?

Findes det eller kan det lade sig gøre på een eller anden måde?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-02-04 19:01

I Word. Edit | Paste special | As text. Samme i Outlook.

Fra : Joe

Dato : 23-02-04 19:50

> I Word. Edit | Paste special | As text. Samme i Outlook.

Ikke i Outlook (2002) men det fungere OK i Word, men det er besværligt, at
vælge dét hver gang. Det ville være nemmere, at kunne vælge at kopiere som
tekst, da man så er uafhængig af programmet det skal pastes over i.

Fra : ///JJ

Dato : 23-02-04 22:47

"Joe" <joe@invalid.joe> wrote in message

> Ikke i Outlook (2002) men det fungere OK i Word, men det er besværligt, at
> vælge dét hver gang. Det ville være nemmere, at kunne vælge at kopiere som
> tekst, da man så er uafhængig af programmet det skal pastes over i.

Du kan måske kopiere teksten fra HTML-koden i stedet for web-siden.......?
Så skal du jo selvfølgelig fjerne html-tags... ved ikk om det kan hjælpe
dig.

mvh
///JJ

Fra : Joe

Dato : 26-02-04 13:19

> [...]
> applikation?
>
> Findes det eller kan det lade sig gøre på een eller anden måde?

Så er der endeligt et projekt som kan dét jeg søger

http://hovklan.com/hovtext/

Features:

HovText is a small program that removes any formatting from a clipboard
copied text - it means the text will be pasted as raw text without any HTML
code or font sizes/colors etc. The program has been created with the
specific task in mind, that it must be able to strip any HTML formatting
from a text copied from within Internet Explorer (well, Firefox that is) or
Word etc. A typical scenario is to copy a qoute from Internet Explorer and
to paste it into Ourlook. In the most cases it will paste the formatting
along also. In some rare cases that is convenient but in most cases it is
very inappropriate (you want to keep the current formatting from within the
Outlook)!

Of course there are alternative methodes to this application but in most
cases they involve copy/paste into eg. Notepad. This application makes it
just much easier to do the task (and we are lasy people!)

* Removes all formatting from a clipboard copied text (strips
HTML/layout/colors etc.)
* No installation required - just "run and use"
* Can be activated or deactived via a hotkey
* Multiple users with independent settings on the same computer
* Two languages - danish and english (more to come)

Fra : Emil

Dato : 26-02-04 09:57

Joe skrev:

>Så er der endeligt et projekt som kan dét jeg søger
>http://hovklan.com/hovtext/

Hej
Jeg bruger multifunktionsprogrammet NoteTab Light (freeware)
http://www.notetab.com/

Det er et genialt program/editor. Prøv det, det kan så uendeligt
meget, så det er værd at stifte bekendtskab med.

Til dit brug starter du først NoteTab,
klikker på 'Nyt dokument' (venstreste ikon på værktøjslinien)
klikker på 'Brug som clipboard' (4. sidste ikon på samme)

Herefter går du ind på de hjemmesider hvorfra du skal bruge
tekster. Markér teksterne - tryk 'Ctrl+C' - og teksterne er nu i
dit nye (NoName01.txt) dokument - helt uden formattering
(næsten).

Lettere kan det næppe gøres. God fornøjelse.

m.v.h. Emil

Fra : Joe

Dato : 26-02-04 14:55

> [...]
> dit nye (NoName01.txt) dokument - helt uden formattering
> (næsten).
>
> Lettere kan det næppe gøres. God fornøjelse.

Ahh.. HovText er nu noget nemmere, men det er jo to forskellige typer
applikationer. NoteTab er en editor - HovText fjerner blot HTML
formatteringen således at teksten kan indsættes i f.eks. Outlook eller Word.

Fra : Emil

Dato : 26-02-04 11:10

Joe skrev:

>Ahh.. HovText er nu noget nemmere, men det er jo to forskellige typer
>applikationer. NoteTab er en editor - HovText fjerner blot HTML
>formatteringen således at teksten kan indsættes i f.eks. Outlook eller Word.

Fair nok.
Jeg er glad for NoteTab, fordi jeg ikke skal skifte program for
at 'paste' det der kopieres - og så tilbage til hjemmesiden.
NoteTab er nok mest velegnet hvis man henter mange små 'guldkorn'
fra forskellige sider.

HovText ser ud til at være nemmere i brug, hvis man kun henter
fra få steder. Så tak for linket.

m.v.h. Emil