netværks-boot-server - FreeBSD?
Fra : Morten Davidsen

Dato : 23-02-04 14:03

Hejsa,

Jeg har et lille netværk med 2 stationære og en laptop som alle kører XP og
så en server som kører FreeBSD, og som alle har netværkskort som
understøtter at boote fra netværket.
Her tænkte jeg som om min FreeBSD server kunne agere boot-server hvor de
andre computere kunne hente deres XP-installation fra og installere på den
måde?? - er dette muligt??

/MD

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-02-04 17:30

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote:

>Her tænkte jeg som om min FreeBSD server kunne agere boot-server hvor de
>andre computere kunne hente deres XP-installation fra og installere på den
>måde?? - er dette muligt??

Der er sgu ikke meget respons her i gruppen

Anyway: for at følge op på tråden fra dk.edb.netvaerk har jeg rodet lidt med problemet og fundet frem til PXELINUX

http://syslinux.zytor.com/

som ser ganske fornuftig ud. Den kræver

1.   Netkort med PXE-kompatibel BOOT ROM - jeg har i hvert fald 2 maskiner med dette..

2.   En TFTP server - Den ligger på min RH-9 server i kælderen...

3.   Passende DHCP opsætning - Her er jeg foreløbing gået i stå fordi DHCP serveren i min bredbåndsrouter ikke er geaeret til
den slags. Jeg er lige ved at tage tilløb til at opsætte en DHCP server på linux maskinen..

Måske dette kan hjælpe dig igang...

<mlr>