Navn på dims på fiskeline
Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 23-02-04 13:56

Jeg véd ikke noget om at fiske, så undskyld hvis mit spørgsmål er lidt
ubehjælpsomt. Jeg søger navnet på en en lille ståldims som har to dele
der kan rotere inden i hinanden. Man kan så binde en fiskesnøre til hver
af de to dele. Pointen skulle være at snoren så ikke kan blive snoet
fordi »dimsen« gør det muligt at snoren efter kan rotere i forhold til
snoren før. Det er lige som en slags leje (som i kuglelejer).

Hvad hedder sådan en dims?

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Robert Piil

Dato : 23-02-04 13:58

Jeppe Stig Nielsen wrote:
> Hvad hedder sådan en dims?

En svirvel.

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 23-02-04 14:52

Robert Piil wrote:

> En svirvel.

Ja, det er sådan én. Tak.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 23-02-04 16:24

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> En svirvel.

Hægtesvirvel med kuglelejer, hvis vi skal fluekneppe

Btw: jeg mødte for lang tid siden en Robert Piil, der var ekspert udi
ovennævnte sportsgren på en højskole i Tølløse . . . var det dig?

--
vh ¸.·´¯)
)><((((º> ´Torben Abildgaard

Fra : Robert Piil

Dato : 23-02-04 16:43

Abildgaard 3140 wrote:

> Btw: jeg mødte for lang tid siden en Robert Piil, der var ekspert udi
> ovennævnte sportsgren på en højskole i Tølløse . . . var det dig?

Når du nu siger langt tid siden, hvorlænge snakker vi så?

Jeg kender til to, der hedder Robert Piil. Min farfar og mig selv. Jeg
har ikke været på højskole i Tølløse, min farfar døde i 1979. Ham kan du
se et - gammelt - billede af her:

<http://rpiil.dk/phpGedView/individual.php?pid=I8>

--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 23-02-04 17:07

> Når du nu siger langt tid siden, hvorlænge snakker vi så?

15-20 år siden. Du har nok en navnebror.

--
vh ¸.·´¯)
)><((((º> ´Torben Abildgaard

Fra : Per Andersen