Tiscali og fiktive datoer på regninger..
Fra : LD

Dato : 23-02-04 12:45

Er dette en normal praksis hos Tiscali?

Jeg modtog dd. en sjov regning med tilsyneladende tilfældelige
beløb lagt sammen og trukket fra på tilfældige datoer, men med
det endelige beløb som det skulle være.

Ringede derefter ind til Tiscalis kundeservice og fik at vide at det
skulle jeg ikke take mig af, det var bare fiktive datoer.

Hmm....

Fra : Søren

Dato : 23-02-04 12:47

> [...]
>
> Ringede derefter ind til Tiscalis kundeservice og fik at vide at det
> skulle jeg ikke take mig af, det var bare fiktive datoer.

Så ville jeg kontakte dem og bede om at få en regning med de ikke fiktive
datoer på før du betaler.

/Søren

Fra : No1

Dato : 23-02-04 13:16

> Så ville jeg kontakte dem og bede om at få en regning med de ikke fiktive
> datoer på før du betaler.

Ja. Juridisk betyder det at du betaler regningen til underforstået stort
set at du accepterer regningen.

Hvis de kludrer i det igen, men med forkert beløb og du skal vise at du
har betalt, så er det rart at have de rigtige datoer på.

discalimer: jeg er ikke advokat

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-02-04 18:27

Hej LD, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Er dette en normal praksis hos Tiscali?

Nej.

> Jeg modtog dd. en sjov regning med tilsyneladende tilfældelige
> beløb lagt sammen og trukket fra på tilfældige datoer, men med
> det endelige beløb som det skulle være.

Det hænger så vidt jeg kan se (på min, som jeg modtog i dag) sammen med
de prisændringer, der har været (to gange endda). Dvs. hvad man har
indbetalt indtil en given dato, og hvad man i samme tidsrum burde have
betalt.

Normalt ser den meget overskuelig og enkel ud (jeg har haft deres ADSL
siden den "reelle" start i sommeren 2000), men denne gang har den
korrekt et særegent Outlook.

Men som du siger, passer slutbeløbet fint. (Resten ser iøvrigt også
korrekt ud - men netop derfor har jeg ikke gidet regne det eksakt
igennem).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Michael Legart

Dato : 23-02-04 18:31

On 2004-02-23, LD <n@a.invalid> wrote:

> Jeg modtog dd. en sjov regning med tilsyneladende tilfældelige
> beløb lagt sammen og trukket fra på tilfældige datoer, men med
> det endelige beløb som det skulle være.

Pga dine prisjusteringer bliver du krediteret et beloeb fra den
dato du sidst var faktureret til (31/3) og tilbage til den dato,
hvor den sidste fakturering blev koert - hvilket var 18/11 eller
noget i den retning. Derefter bliver du saa faktureret for samme
periode igen, men til de nye priser. (Fra de datoer, hvor du er
blevet skiftet til dem)

> Ringede derefter ind til Tiscalis kundeservice og fik at vide at det
> skulle jeg ikke take mig af, det var bare fiktive datoer.

Der er skam ikke noget fiktivt over dem.

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : LD

Dato : 24-02-04 04:04

> [...]
> noget i den retning. Derefter bliver du saa faktureret for samme
> periode igen, men til de nye priser. (Fra de datoer, hvor du er

Det mente medarbejderen også først. Nu har jeg så bare altid
betalt 295,- og hvis jeg dividerer priserne med antal dage,
bliver det også til 295,-/måneden på alle beløb. Det er som sagt
bare datoerne som ikke giver mening - derfor de fiktive datoer.
Det ser ud til at a Tiscali har gjort nummeret med samtlige kunder
(eller i hvert fald bare mig) bare for at være sikre på at alle får
de nye priser. At de så har trukket X antal dage x 295 fra, og
så bagefter lagt X antal dage x 295 til, Well....

Fra : Rudi Stegen

Dato : 24-02-04 20:19

> Det mente medarbejderen også først.

Det burde medarbejderen have blevet ved med at mene.

> [...]
> priserne med antal dage, bliver det også til 295,-/måneden på alle
> beløb. Det er som sagt bare datoerne som ikke giver mening -

Nej, de er som Michael skriver og begrunder ikke spor fiktive.

> [...]
> de nye priser. At de så har trukket X antal dage x 295 fra, og
> så bagefter lagt X antal dage x 295 til, Well....

Bingo!

Der er rimelig god grund til at udskrive fakturaerne efter
fællesmønster (eller i praksis - program). Det ville være en smule
ufikst at sige: "Inden november havde vi 123 kombinationer, mellem
november og februar havde vi 84, og fra februar har vi 54. Blandt dem
er der én (måske to?), der ikke er ændret i pris gennem alle
perioderne, hvorfor vi lige sorterer dem helt fra og beregner for sig.
Derefter kan vi så med det andet program (som kunne være brugt til hele
molevitten) beregne de resterende 95% af kunderne."

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 24-02-04 22:35

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> skrev:

> [...]
> sig. Derefter kan vi så med det andet program (som kunne være brugt
> til hele molevitten) beregne de resterende 95% af kunderne."

Det burde være en overkommelig sag for dette faktureringsprogram at
se, om der er en debitering og kreditering dækkende samme periode og
samme beløb, og så fjerne begge.

Anders.

--
Min adresse er gyldig i en uge.
Derefter skal (kun) delen '.dJJJ-YY' fjernes.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-02-04 23:38

"Anders Melchiorsen" <postmaster@anders.d055-04.nospam.kalibalik.dk> skrev i
en meddelelse news:m21xokf9g0.fsf@ylle.kalibalik.dk...
> Det burde være en overkommelig sag for dette faktureringsprogram at
> se, om der er en debitering og kreditering dækkende samme periode og
> samme beløb, og så fjerne begge.

Hvordan skulle den kunne vide at de to var konnektible?

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 25-02-04 19:41

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev den 24-Feb-04:

> "Anders Melchiorsen" <postmaster@anders.d055-04.nospam.kalibalik.dk> skrev i
> en meddelelse news:m21xokf9g0.fsf@ylle.kalibalik.dk...
>
> Hvordan skulle den kunne vide at de to var konnektible?

Kan du finde på et plausibelt modeksempel?

Anders.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-04 09:48

"Anders Melchiorsen" <postmaster@anders.d056-04.nospam.kalibalik.dk> skrev i
en meddelelse news:m2d683xarb.fsf@ylle.kalibalik.dk...
> Kan du finde på et plausibelt modeksempel?

Øhh, nu laver man ikke funktionalitet i økonomiprogrammer bare fordi man
ikke kan forestille sig at det går galt.

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 26-02-04 19:02

> [...]

> Øhh, nu laver man ikke funktionalitet i økonomiprogrammer bare fordi man
> ikke kan forestille sig at det går galt.

Det kunne du altså ikke.

Jeg kan til gengæld garantere at bundlinjen ville ende på samme tal,
og det er åbenbart nok for Tiscali.

Anders.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-02-04 14:51

"Anders Melchiorsen" <postmaster@anders.d057-04.nospam.kalibalik.dk> skrev i
en meddelelse news:m23c8xg1of.fsf@ylle.kalibalik.dk...
> Det kunne du altså ikke.

Jo, det kunne jeg uden tvivl godt (hvis du ville definere din opgave lidt
bedre), men selvom jeg ikke kunne ville man altså ikke bare fjerne
posteringer i et økonomiprogram

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 25-02-04 08:57

Det skal du ikke være ked af. Tiscali HAR nogle sjove måder at udskrive
faktura på. Mit beløb er altid lavt, og så er jeg ligeglad med hvordan de
stiller det op. Men bare de selv ved hvad de laver, så går det nok. Fordelen
ved Tiscali, er at du får tilbud om højere hastighed til lavere pris end
andre steder.