Trawl i Øresund
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 23-02-04 10:04

Hvor kan jeg finde reglerne for trawl, snorevod m.m. der gælder for
erhvervsfiskere i Øresund?

--
vh ¸.·´¯)
)><((((º> ´Torben Abildgaard

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 23-02-04 17:43

>Abildgaard skrev:
> Hvor kan jeg finde reglerne for trawl, snorevod m.m. der gælder for
> erhvervsfiskere i Øresund?
> vh ¸.·´¯)
> )><((((º> ´Torben Abildgaard

Hej Torben Abildgaard, hvad med:

"Bekendtgørelse nr. 1028 af 11/12/2003 om regulering af fiskeriet i 2004 og
visse vilkår for fiskeriet i følgende år

C. Redskabsbegrænsninger

§ 28. Det Det er ikke tilladt at anvende et fartøj, hvis motorkraft
overstiger 221 kW/300 HK, til erhvervsmæssigt fiskeri i underområde 22 i
Østersøen og Bælterne.

§ 29. I underområde 22 i Østersøen og Bælterne er det ikke tilladt at fiske
med trawl og snurrevod fra fredag kl. 18.00 til søndag kl. 18.00.

§ 30. Det er ikke tilladt at fiske med not i Kattegat, Østersøen og
Bælterne.
Stk. 2. Fiskeri af sild, makrel og brisling med not og trawl er ikke tilladt
i Skagerrak fra lørdag kl. 24.00 til søndag kl. 24.00 og med trawl i
Kattegat fra fredag kl. 24.00 til søndag kl. 24.00."

Hilsen Peter

Fra : Fam. Olsen

Dato : 23-02-04 18:25

"Peter Lauridsen" <plau@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i Skagerrak fra lørdag kl. 24.00 til søndag kl. 24.00 og med trawl i
> Kattegat fra fredag kl. 24.00 til søndag kl. 24.00."

He he, det er da rart at se at vores lovgivende forsamling giver fiskene lov
til at holde weekend.

MVH Niels

Fra : Ivar Holm

Dato : 23-02-04 20:35

Når der spørges om TRAWLfiskeri og ØRESUND, så er svaret meget enkelt.Der er
eksisterer kun en regel, og det er et forbud.

Dette er første gang aftalt med Sverige i Kongelig anordning af 29.061933. I
Fiskeriårbogen fra 2003 er det på side 309.

Ivar Holm

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 25-02-04 00:57

"Ivar Holm" <IvarHolm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dette er første gang aftalt med Sverige i Kongelig anordning af 29.061933.
> Fiskeriårbogen fra 2003 er det på side 309.

Ritzau skrev her til aften: En Sankt Petersfisk røg i trawlet og via
Gilleleje fiskeauktion endte den sine dage på Øresundsakvariet i Helsingør.
Sildetrawlfisker Per Arne Klug Nielsen fra Gilleleje gjorde store øjne, da
han forleden under tømning af trawlposen efter fiskning i Trekanten i det
nordlige Øresund opdagede en besynderlig fisk i mængden af sild. [snip]

Trekanten er vist området fra Gillehovede-Kullen-???

Hvem kan den nøjagtige definition?
--
vh ¸.·´¯)