Java Kompatibilitet
Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 23-02-04 10:07

Hej

Vi har følgende side:
www.danwest.de/ferienhauser (siden er tysk, men håber dog i vil hjælpe
alligevel)

Vi har en del tyskere med deres "T-online"- browser (en browser der følger
med, hvis man har t-online som udbyder) eller med en ældre version af
Internet Explorer, som ikke kan se nogle ankomstdatoer ("Ankunftsdatum:").

De datoer der står i feltet "Ankunftsdatum:", bliver dannet ud fra et
javacript. Jeg går ud fra at javascriptet er inkompatibelt med ældre
browsere og nogle nyere browserepå en eller anden måde. Er der nogen der vil
hjælpe med at finde fejlen / fejlene?

Løsningen er leveret af GrafiskHus, som ikke mener der er noget galt med
Javascriptet og som ikke kan hjælpe os videre, før vi får nogle
informationer af dem som har problemet. Da brugerne på vores side er normale
mennesker, har de svært ved at hjælpe os med hvilken windows, browser og
hvilken opsætning de har i deres browser.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Jacob Jørgensen

DanWest Feriehusudlejning A/S

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-02-04 10:23

Jacob Jørgensen skrev:

> Vi har en del tyskere med deres "T-online"- browser (en
> browser der følger med, hvis man har t-online som udbyder)
> eller med en ældre version af Internet Explorer,

Hvilken? Bed dem om at vælge "Om Internet Explorer" (oversæt selv
til tysk) fra hjælp-menuen.

> Løsningen er leveret af GrafiskHus, som ikke mener der er
> noget galt med Javascriptet

Umiddelbart ser det også fint ud herfra. Det virker i Mozilla og
Opera (nye udgaver), samt IE6 og IE5.5 - alle testet under Windows
2000.

NB: Java og Javascript er to vidt forskellige ting.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 23-02-04 11:43

Hej Jens

Tak for svaret.

> Hvilken? Bed dem om at vælge "Om Internet Explorer" (oversæt selv
> til tysk) fra hjælp-menuen.

Nogle af dem kører med Internet Explorer 5.0. Resten har ikke kunne oplyse
mig om hvilken de bruger. Evt en der kan teste med IE 5?

Men langt de fleste bruger T-Online Browser 5.0, som er den nyeste T-online
browser. Jeg kunne forestille mig at den bygger på IE 6.0 eller på den
nyeste Mozilla. Men har dog ikke kunne finde det nogen steder, hvilken
platform den er bygget på.

Desuden kunne det evt være en indstilling i IE eller T-online, som gør at
den ikke kan køre Javascript. Men det ville bare være mærkeligt, hvis alle
de brugere der har problemet, skulle have lavet den indstilling.

> Umiddelbart ser det også fint ud herfra. Det virker i Mozilla og
> Opera (nye udgaver), samt IE6 og IE5.5 - alle testet under Windows
> 2000.

Ja det virker også for mig i alle dem. Har dog ikke testet i 5.5, så tak for
den info!

> NB: Java og Javascript er to vidt forskellige ting.

Ja det er jeg blevet klar over

Mvh
Jacob

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-02-04 14:45

"Jacob Jørgensen" <jacob.joergensen@FJERNdanwest.dk> escribió

> Nogle af dem kører med Internet Explorer 5.0. Resten har ikke kunne oplyse
> mig om hvilken de bruger. Evt en der kan teste med IE 5?

Metoden document.getElementById('') som der bruges på siden virker ikke i
IE5.0, der kan alternativt skrives et fix der bruger document.all til IE5 og
tidligere versioner.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 23-02-04 16:00

Hej Lars

> [...]
> IE5.0, der kan alternativt skrives et fix der bruger document.all til IE5

Mange tak for hjælpen, det vil jeg give videre. Ved du om det bevirker at
der ikke vises noget i "Ankunftdatum" i IE 5.0 ?

Mvh
Jacob

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-02-04 17:06

"Jacob Jørgensen" <jacob.joergensen@FJERNdanwest.dk> escribió

> Mange tak for hjælpen, det vil jeg give videre. Ved du om det bevirker at
> der ikke vises noget i "Ankunftdatum" i IE 5.0 ?

Først ville jeg nok lige bede dem om at rette de fejl der er på:
<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.danwest.de%2Fshowlist.as
p%3FID%3D308&doctype=%28detect+automatically%29&charset=%28detect+automatica
lly%29#line-28>

(nogle af fejlene er ligegyldige, andre er mellem-grove).

Om en af disse fejl er skyld i at indholdet af din select ikke vises
korrekt, kan jeg ikke garantere. Problemet med javascript er manglen på
standarder og tolerance over for fejl. Den eneste måde at være sikker på et
ordenligt resultat med javascript er at definere i hvilke browsere det
_skal_ virke.

Personligt vil jeg helst ikke bruge javascript til andet end simple
mouseover effekter og et popupvindue.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Stig Nygaard

Dato : 23-02-04 20:44

Hej Lars

Lars Hoffmann wrote:
> Metoden document.getElementById('') som der bruges på siden virker ikke i
> IE5.0, der kan alternativt skrives et fix der bruger document.all til IE5 og
> tidligere versioner.

document.getElementById() virker ikke i Internet Explorer version 4, men
virker fint i version 5.0.

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 23-02-04 21:29

> document.getElementById() virker ikke i Internet Explorer version 4, men
> virker fint i version 5.0.

Ja det var også hvad jeg kom frem til.
Den virker heller ikke i NN 4.79. Ved ikke med tidligere versioner.

Men for mig virker det mærkeligt, hvis der stadig er nogen der bruger sådan
nogle gamle browsere?

Mvh
Jacob

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 23-02-04 18:10

"Jacob Jørgensen" <jacob.joergensen@FJERNdanwest.dk> writes:

> Nogle af dem kører med Internet Explorer 5.0. Resten har ikke kunne oplyse
> mig om hvilken de bruger. Evt en der kan teste med IE 5?

Det kan du skam selv :)
/L

Fra : Christian

Dato : 23-02-04 14:36

Hej.

Jeg har prøvet med Mozilla Firebird Version 0.7 og den virker fint med alle
scripts.

Mozilla Firebirds er bygget på en Mozilla/5.0.

Jeg har også prøvet med en Netscape, tror nok den nyeste, og den virker det
også med. Jeg kan ikke hjælpe dig med en tidligere version af IE end 6.0 SP1

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne